Toon posts:

E-Folder in Flash: Welke software?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Je kent ze vast wel: e-folders gemaakt in flash, waarin je een (vind ik dan) hele catchy bladeranimatie ziet.

voorbeeld: http://www.toysrus.nl/sinterklaas/catalogus.html

Nu zoek ik een manier om zoiets zelf te kunnen doen. Ik kan alleen commerciele diensten vinden die de flashfile voor je in elkaar zetten (www.turnpages.com en www.omslaan.nl bijvoorbeeld), maar geen software of plugins.Kennen jullie toevallig een mogelijkheid (programma / plugin voor Flash) waarmee je zoeits kunt maken. Het hoeft geen freeware te zijn. Ik wil namelijk wel zelf de file maken en niet afhankelijk zijn van de diensten van derden.

Het mooiste zou een plugin voor Flash MX zijn, waar je bijvoorbeeld een pdf in kan storten en waar een flash e-folder uitkomt :9~

Any tips? Groeten, Oopman.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 17:09

Puck

EINDBAAS.org

Ik weet dat er op actionscript.nl een aantal voorbeelden (met source) staan, onder experimenten > pageTurners.

Hier zal je dus echter wel zelf mee aan de slag moeten!

Arrived anxious, left bored

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Site is een beetje verstoord, maar je kan alles vinden op:
http://www.iparigrafika.hu/pageflip/

download adres staat in het boek! :)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:22

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

tie-rep schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:20:
Site is een beetje verstoord, maar je kan alles vinden op:
http://www.iparigrafika.hu/pageflip/

download adres staat in het boek! :)
Stoer !
Die scheur-pagina, en die transparante pagina 8)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

mag ik er aan toevoegen dat ik dit ongeveer de domste interface vind die je op een webpagina kunt bouwen; het is namelijk tijdrovend en het voegt minder dan niets toe; stel je voor dat ikea op deze manier zijn catalogus online zou zetten; dan zou je dus eerst 100 keer moeten slepen om bij de kasten te komen. Gekkenwerk.

Dit is nou wat we noemen het 'horseless carriage syndrome', ik zie echt niet het nut er van. Je moet echt een verdomt goede reden hebben om zo'n vreselijk niet-user-friendly interface te gebruiken.

Dit is het internet; als je een boel informatie hebt dan link je die via HTML, als je lijsten met informatie hebt dan stop je die in een tabel; als je interactieve of motion-graphic informatie hebt dan mag je flash gebruiken. Als ik een boek wil lezen dan uhm... dan ga ik een boek lezen!

offtopic:
en die schurken vragen nog 250 euro voor zes lullige pagina's ook!!

[ Voor 31% gewijzigd door XangadiX op 10-06-2005 14:55 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Xangadix, en als je er voor een flink bedrag een offerte voor mag uitbrengen?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dan neemt de klant me blijkbaar serieus en dan zal ik hem een alternatief of 10 aanbieden; als ze het dan echt graag willen dan duw ik 20% extra op de offerte; lach ik mijn klant in de kroeg uit en loop ik vet binnen, maar vertel niemand dat ik hem gebruikt heb 8)

doh!

Stoer; Marduq

Verwijderd

Je hebt gelijk ... :>

Verwijderd

XangadiX schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:53:
mag ik er aan toevoegen dat ik dit ongeveer de domste interface vind die je op een webpagina kunt bouwen; het is namelijk tijdrovend en het voegt minder dan niets toe; stel je voor dat ikea op deze manier zijn catalogus online zou zetten; dan zou je dus eerst 100 keer moeten slepen om bij de kasten te komen. Gekkenwerk.

Dit is nou wat we noemen het 'horseless carriage syndrome', ik zie echt niet het nut er van. Je moet echt een verdomt goede reden hebben om zo'n vreselijk niet-user-friendly interface te gebruiken.

Dit is het internet; als je een boel informatie hebt dan link je die via HTML, als je lijsten met informatie hebt dan stop je die in een tabel; als je interactieve of motion-graphic informatie hebt dan mag je flash gebruiken. Als ik een boek wil lezen dan uhm... dan ga ik een boek lezen!

offtopic:
en die schurken vragen nog 250 euro voor zes lullige pagina's ook!!
Omslaan.nl is dan ook echt zo'n site waar mensen snel geld proberen te verdienen, ik was 10 minuten bezig om naar pagina 28 te gaan, zorg dan in elk geval voor een Index.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 17:09

Puck

EINDBAAS.org

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:58:
Omslaan.nl is dan ook echt zo'n site waar mensen snel geld proberen te verdienen, ik was 10 minuten bezig om naar pagina 28 te gaan, zorg dan in elk geval voor een Index.
Ik ben het welisbaar met XangadiX eens, maar kijken is ook een vak. Bij omslaan.nl kan je snel bladeren door op "kies catagorie: te klikken :)

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

PuCK schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 11:53:
[...]

Ik ben het welisbaar met XangadiX eens, maar kijken is ook een vak. Bij omslaan.nl kan je snel bladeren door op "kies catagorie: te klikken :)
Dan blijf je nog lang bezig, iedere pagina moet dan een categorie zijn... Die categorieen zijn namelijk op pagina genummerd en niet alfabetisch dus moet je alsnog een lijst doorlopen.. (Ik heb trouwens het idee dat dat er eerst ook nog niet was maar oke)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 14:01 ]

Pagina: 1