Toon posts:

Ik zit te twijfelen tussen de volgende merken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een reepje 128mb 133mhz bij gezien de prijs. Ik heb nu Infineon 133mhz geheugen op cas2 lopen.

Welke kan ik er het beste bijkopen, keuze uit de volgende:

128MB PC133 SDRAM (CAS2, AOpen) FL 159,-
128MB PC133 SDRAM (Dane-Elec) FL 159,-
128MB PC133 SDRAM (Infineon) FL 159,-
128MB PC133 SDRAM (Spectek) FL 159,-

De prijzen zijn hetzelfde en ik ben tevreden over infineon, alleen misschien is een van de andere merken toch sneller, stabieler ofzo.

En nog een ander geheugen vraagje er bij. Als ik bijv nonam-100mhz zou hebben en mushkin cas2-150mhz, draaien ze dan gewoon beide op hun snelst of geld ook hier, dat de ketting zo sterk is als de zwakste schakel?

Bedankt

Verwijderd

Kettings is idd zo sterk als zwakste schakel, maar als je nu al infineon hebt, zou ik daar gewoon bij blijven, kan je iig geen conflicten krijgen, met reepjes die elkaar niet lief vinden.

Verwijderd

Topicstarter
[off topic]
Ik zei cas-2, dat wil zeggen ik heb
sdram cycle length 2 ipv 3 gekozen. Is dat nu cas2? Ja toch? En is het dan ook cas2-2-2 of iets anders?

Sandra geeft allemaal vage waardes, wat is een handig tooltje om je memmhz en cas en merk te checken.
[/off topic]

Verwijderd

Tooltje weet ik ff niet, zijn er iig heel erg veel van. Medetweakers kom op vertel het hem :)

En van die cas2 waarde, als jij het op cycle lenght 2 zet, neem ik aan dat het cas 2-3-3 op ze minst is. Maar zeker dat het dan op cas2-2-2 loopt weet ik niet, ik moest namelijk, alle 3 de waardes zelf instellen, dus vertel ff welk mobo. Denk btw wel dat het gewoon op cas2-2-2 staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI-k7tpro2

Ik heb een progje van ct gedowned en die geeft aan dat het Winond geheugen is terwijl er toch echt infineon op staat :? en sandra zegt hetzelfde :?

Bij dat ct progje staat 2-2-3 :(

enig idee hoe ik hem naar 2-2-2 kan werken.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand voor de rest...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zou kiezen tussen de 2de en de 3de, Infineon en Dane Elec, en van die zou ik gaan voor infineon.

Infineon dus.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Dat moet ergens in de BIOS te vinden zijn bij cas latency/timings. Die moet je gewoon zo laag mogelijk zetten. Heb geen ervaring met dat plankje, dus ff online manual erbij pakken. En die test proggies zeggen vrij weinig. Kan ook zijn dat hij naar het PCB kijkt in plaats van de chips. Maar als er op die chips Infineon staat dan ist het ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zal die online manual er eens bijpakken. (als MSI ze uberhaupt heeft, want die sites van hun zijn ook doolhoven met weinig info).

Verwijderd

www.msi.com.tw

en idd tis een doolhof, zijn weinig hardware makers die dat beetje goed doen. A-Open en Abit kunnen het aardig. Maar Asus sucks ass daarin.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:54
Ik heb in ce computer totaal benchmarks gezien
Dane-Eltec kwam er heeeeeel goed naar voren ook op cas2.
Ik zelf heb ook een dimmetje dane eltect
10 jaar garantie! :)
iNFINION is ook wel goed... maar geen 10 jaar garantie denk ik :(

PVoutput

Pagina: 1