Mensen,
Voor een project wat bestaat uit een stukje software (zelfgemaakt in Delphi 6) en wat hardware (zelfgemaakt met de soldeerbout
) heb ik een IC nodig wat een pieptoon kan detecteren. De hardware bestaat uit een parallelepoort interface en een ingang wat op de LINE-out van de computer wordt aangesloten. Verder zitten er nog wat onderdelen op waaronder een microcontroller (denkelijk PIC18F452), maar deze zijn van minder belang. Het gaat zich om de hardware wat aan de LINE-out van de computer zit. Ik krijg op een bepaald moment namelijk van de computer wat geluiden te horen. Het is de bedoeling dat een IC (of iets anders?) een pieptoon detecteerd. Daarna moet'ie bijvoorbeeld even een puls ofzo geven aan de microcontroller.
Het geluidssignaal ziet er ongeveer zo uit:
stilte.....vrouwenstem.....stilte....PEEEP.....stilte.....(klik voor *.wav)
Mijn vraag is daarom natuurlijk: bestaan er IC's die deze piep kunnen opvangen? Of hebben jullie andere/betere ideeën om dit aan te pakken?
Voor een project wat bestaat uit een stukje software (zelfgemaakt in Delphi 6) en wat hardware (zelfgemaakt met de soldeerbout
Het geluidssignaal ziet er ongeveer zo uit:
stilte.....vrouwenstem.....stilte....PEEEP.....stilte.....(klik voor *.wav)
Mijn vraag is daarom natuurlijk: bestaan er IC's die deze piep kunnen opvangen? Of hebben jullie andere/betere ideeën om dit aan te pakken?