Toon posts:

[WORD/EXCEL] CDromspeler benaderen uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag. Middels onze systeembeveiliging hebben we in Windows de CD-ROM speler en de autoplay functie uitgeschakeld. In princiepe kun je de CDrom speler alleen nog in MSDOS (niemand weet hier hoe dat werkt, dus dat is geen probleem) en, jammer genoeg, in Word/Excel.

Zodra je bij excel of bij Word, BESTAND, OPENEN doet. EN vervolgens intikt e:\ dan gaat hij naar de CD-rom speler toe. terwijl hij in het selectiemenu wel is verborgen.

Is er een manier dat je het toepassen van bijv. E:\ of D:\ kunt uitschakelen in het register? In Internet Explorer is dat met onze beveiliging namelijk ook uitgeschakeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 09:47 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:14

PeaceNlove

Deugleuter

Schakel de CDrom in apparaatbeheer uit. Als niemand van de gebruikers het recht heeft dat te zien of het te wijzigen ben je klaar.

Verwijderd

Topicstarter
mediabeast schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:50:
Schakel de CDrom in apparaatbeheer uit. Als niemand van de gebruikers het recht heeft dat te zien of het te wijzigen ben je klaar.
Klopt, alleen gaat het zich om meer dan 100 machines. En daarom had ik liever een oplossing die ik in de beveiligingsscript kan verwerken.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:09

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ach, je kan het met een wachtwoord beveiligen uiteraard ;)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
Ben er achter.

Na lang zoeken ben ik achter 2 zaken gekomen.

1) Ik heb een optie gevonden om Drives volledig uit te schakelen. Om de A,B,D en E drive uit te schakelen zet je in het register in de volgende map:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\

Een REG_DWORD bestand met de naam "NoViewOnDrive" en de waarde "27"

2) Ook dan is zijn de uitgeschakelde drives nog te vinden in Word en Excel, maar dat blijkt een BUG te zijn in Office 2000 (bij de latere versies is dit opgelost.)
(Meer informatie: http://support.microsoft.com/?id=302753)
In Office 2000 kun je dit verhelpen door eerst SP1a te installeren en vervolgens SP3 voor Office 2000 te installeren. Daarna kun je ook in Word/Excel de verborgen en uitgeschakelde drives niet meer selecteren.

Hopelijk heeft iemand anders hier ook nog wat aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 15:31 ]