[GTA: SA] Halve personen

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
De helft van de tijd zie ik de meeste mensen maar voor de helft, meestal zie ik de kant naar me toe niet en van me af wel. En de halters in de gym zijn een soort van goudkleurig, dat hoort ook niet volgens mij.
Mezelf zie ik wel altijd normaal en de auto's ed ook.

Om de game te spelen gebruik ik een Hercules Ati Radeon 8500LE 64MB. Minimaal is dit goed, maar aangeraden wordt 128mb (de rest van het systeem is beter ;)).
De nieuwste drivers worden gebruikt.
Een nieuwe videokaart staat in de planning, maar as niet van plan dit te gaan haasten.

In de game heb ik allemaal instellingen geprobeerd en veranderd, maar het lost niks op.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

• Kiko
  • Laatst online: 09:48

Kiko

MOOH!!

ik heb ook problemen met dat ik mensen half of niet zie (je ziet wel de kamer en tafels zeg maar maar alleen de personen zijn gewoon onzichtbaar). Vooral met de ingame filmpjes soms werkt het wel maar vaak ook niet. Ik heb een P4 2.4 G met 512 Mb en een Ati Radeon 9500. Heb al geprobeerd drivers opnieuw te installeren en ook directx 9c. Iemand nog een idee wat ik kan doen.

Ik heb trouwens gewoon een legale versie dus kan ook geen verotte crack zijn ofzo

[ Voor 11% gewijzigd door Kiko op 10-06-2005 10:10 ]

Slapende honden bijten niet

• eX0duS
  • Laatst online: 30-11 14:40
Lijkt inderdaad hetzelfde probleem, dan ben ik gelukkig niet de enige.

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik heb een soort gelijk probleem gehad. Ik zag namelijk geen textures op de personages. Ik heb het opgelost door de directx tweaks van het programma ATI traytools aan te zetten. Dus je zou dat kunnen proberen :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Kiko
  • Laatst online: 09:48

Kiko

MOOH!!

MayaFreak schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:26:
Ik heb een soort gelijk probleem gehad. Ik zag namelijk geen textures op de personages. Ik heb het opgelost door de directx tweaks van het programma ATI traytools aan te zetten. Dus je zou dat kunnen proberen :)
Zou je ff kunnen vertellen waar ik dat kan vinden?? gebruik je ook de nieuwste drivers???

Slapende honden bijten niet

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 14:00
Kiko schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:22:
[...]

Zou je ff kunnen vertellen waar ik dat kan vinden?
meuktracker: ATI Tray Tools 1.0.2.690

Verwijderd

Ik zie wel iedereen prima en bij mij zijn de halters ook goudkleurig. Dus dat zal wel zo horen.

• zork
Ik heb ATI Traytools geinstalleerd, maar zou niet weten wat je precies bedoeld. Waar vind je die "directx tweaks" precies en welke opties moet ik aan/uit zetten?

Ik heb nu al zooooo veel problemen gehad met dit spel en al heel veel problemen opgelost, maar nog niet alles, waaronder het in dit topic beschreven probleem.

Ik gebruik momenteel Radeon Omega Drivers 2.6.25a (Catalyst 5.4), ik weet niet of dat handig is in combinatie met Ati Traytools

• zork
Ik heb nu weer de normale Catalyst 5.6 (? De nieuwste in ieder geval :)) drivers draaien en die Ati Traytools wederom geinstalleerd. Heb het nog steeds niet goed werkende gekregen :'( Iedere bug waar ik overlees heb ik al meegemaakt, de meeste heb ik geëlimineerd op deze irritante bug na :(
Sommige sites opperen dat Direct(su)X 9.0b de oplossing is. Echter, 9.0c is enkel met een programma als DirectX Happy Uninstall 3.4 te installeren (roll-back naar 8.1). Dit werkt echter niet zonder te registreren 8)7

Ik ben radeloos, help! ;(

* zork is al sinds woensdag/donderdag bezig het spel draaiende te krijgen.......

• zork
Het is me uiteindelijk na weet ik veel hoeveel verschillende drivers, tweaks, etc. gelukt om het aardig draaiende te krijgen O+

Mocht je problemen hebben met het zien van halve voetgangers, of soms zelfs totaal onopvallend voetgangers (als in: doorzichtig) en ben je de bezitter van een Ati videokaart, dan is dit de vermoedelijke oplossing:

- Deïnstalleer de Ati Catalyst drivers op een nette manier. De nieuwere versies werken niet altijd met het spel, ik vermoed dat dit voornamelijk bij bezitters van oudere videokaarten het probleem zal zijn. Zo heb ik een Radeon 8500 met 64 MB geheugen...
- Reboot
- Installeer de Ati Catalyst 4.9 CCC versie
- Reboot
- Delete het volgende bestand: "C:\Documents and Settings\"je_gebruikers_naam"\My Documents\GTA San Andreas User Files\gta_sa.set"
- Start het spel. Ga niet direct met de instellingen kloten maar begin direct je missie zodat je onmiddelijk weet of je de voetgangers nu wel of niet goed te zien krijgt :)

Succes ermee, bij mij en enkelen anderen heeft het geholpen! :Y)

Verwijderd

bij de nieuwste drivers en dan herinstallen directx vanaf de cd lijkt het alsof de poppetjes ook beter worden... echter ze "knipperen" nogal veel, ga die oudere drivers eens proberen :)

edit:

Het bovenstaande was voor mij de oplossing, hier een 9200SE kaart (128MB DDR) nu zie ik wel gewoon de mensen normaal lopen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 11:10 ]

Verwijderd

ik zou eigenlijk ook wel willen weten waar je dat precies gedaan hebt :)

Verwijderd

Hiero hetzelfde probleem, maar helaas heb ik geen ATI videokaart maar een Geforce 5200 en kan ik dus de trucjes die ik tot nu toe zie niet gebruiken :( iemand enig idee hoe ik het probleem kan oplossen? BvbD

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:45:
[...]

ik zou eigenlijk ook wel willen weten waar je dat precies gedaan hebt :)
Als je die traytools geinstalleerd heb, dan komt er een icoon in je tray te staan. Als je daar rechts op klikt moet je iets van Directx Tweaks -> advanced tweaks kiezen. Ik zit nu niet thuis, maar ik dacht dat ik het opgelost heb door een paar dingen op het eerste tabblad aan te vinken.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

Jeeeehaaaaw

tis me gelukt.

Met ATi traytools Shaders op 1.0 zetten (standard tweaks)

nergens geen last meer van!

Cat 5.6 CCC
1024x768 32bit
Radeon 9250 128mb
AMD XP 1700+
512 Kingston HyperX
Windows XP SP2

• Wokker
  • Laatst online: 30-11 20:51

Wokker

De avond wokkel

MayaFreak schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:30:
[...]

Als je die traytools geinstalleerd heb, dan komt er een icoon in je tray te staan. Als je daar rechts op klikt moet je iets van Directx Tweaks -> advanced tweaks kiezen. Ik zit nu niet thuis, maar ik dacht dat ik het opgelost heb door een paar dingen op het eerste tabblad aan te vinken.
Ik heb dus geen direct x tweaks in het lijstje staan wel direct 3d maar daar zie ik weer geen advancde tweaks staan:(

wie kan me helpen met het vinden van die 1.0 shaders
alles al doorgezocht

Het oneindige X 0

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
Dat het met 9.0b wel goed zou werken klopt niet. Ik heb ook problemen van onzichtbare mensen en heb directx 9.0b icm de nieuwste ATI drivers en een 8500LE (hercules).

Nu eens die shader optie proberen.

• zork
joostbaksteen schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:57:
Dat het met 9.0b wel goed zou werken klopt niet. Ik heb ook problemen van onzichtbare mensen en heb directx 9.0b icm de nieuwste ATI drivers en een 8500LE (hercules).

Nu eens die shader optie proberen.
:O
zork schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:25:
Het is me uiteindelijk na weet ik veel hoeveel verschillende drivers, tweaks, etc. gelukt om het aardig draaiende te krijgen O+

Mocht je problemen hebben met het zien van halve voetgangers, of soms zelfs totaal onopvallend voetgangers (als in: doorzichtig) en ben je de bezitter van een Ati videokaart, dan is dit de vermoedelijke oplossing:

- Deïnstalleer de Ati Catalyst drivers op een nette manier. De nieuwere versies werken niet altijd met het spel, ik vermoed dat dit voornamelijk bij bezitters van oudere videokaarten het probleem zal zijn. Zo heb ik een Radeon 8500 met 64 MB geheugen...
- Reboot
- Installeer de Ati Catalyst 4.9 CCC versie
- Reboot
- Delete het volgende bestand: "C:\Documents and Settings\"je_gebruikers_naam"\My Documents\GTA San Andreas User Files\gta_sa.set"
- Start het spel. Ga niet direct met de instellingen kloten maar begin direct je missie zodat je onmiddelijk weet of je de voetgangers nu wel of niet goed te zien krijgt :)

Succes ermee, bij mij en enkelen anderen heeft het geholpen! :Y)

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:22

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik had hetzelfde probleem met die halve mensen bij GTA:SA.
Ook met een ATi 8500LE 64MB..

Ik heb daarna een 9800 erin gedaan en nu werktie perfect :)

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
okeee ik heb de oplossing voor de Ati Radeons die dit probleem hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.robinvanholst.nl/gtagek.jpg

download die traytools hier

en ga dan naar standard tweaks oid.
En doe mij na:

Afbeeldingslocatie: http://www.robinvanholst.nl/screen.jpg

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Verwijderd

gelukt!!! :) (<-heeft Radeon 9200 SE)

Bedankt poepkop. _/-\o_

Iedereen is nu zichtbaar. Ik had m'n resolutie nog een tandje hoger gezet en nu heb ik een perfect strak beeldje. Ik heb wel plotseling een of ander verspringend nummertje rechtsboven in m'n scherm staan, maar dat is stukken minder irritant dan een smeris ondersteboven rijden omdat je 'm gewoon niet zag.

Ik heb nu alleen nog het probleem dat ik niet tegelijkertijd gas kan geven en naar links kan sturen, maar ik heb inmiddels begrepen dat ik daar ook niet de enige in ben.

• wilcodl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 21:35
Bij mij werkte dat geintje met ati tray tools ook op ati catalyst 5.6 drivers, maar nu ik de nieuwste drivers van ati heb (ati catalyst 5.7) kom ik niet eens meer in het spel. Als ik het spel opstart begint het beeld te flikkeren en dat houd niet op. Ik heb een ati radeon 9250 SE. Ik heb ook geprobeerd die overide pixel shader weer op standaard te zetten. Dan doet het spel het wel weer alleen dan zijn de figuren weer half :'( . Ook heb ik het gta_sa.set bestand al verwijderd, dit hielp ook niet.

Edit:
Stom, het lag eraan dat ik als test een snelkoppeling naar een stream had geplaatst in de mp3 map.

[ Voor 11% gewijzigd door wilcodl op 16-07-2005 19:55 . Reden: Het probleem lag ergens anders aan en is al opgelost ]

Pagina: 1