AOpen Geforce 6600GT

Pagina: 1
Acties:

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 10:21

RaseriaN

So much choices..

Topicstarter
Gisteren een mooie AOpen Geforce GT6600 aangeschaft en deze vervangen door mn MSI Geforce Ti4200.

Nu komt het probleem, tijdens het scrollen van mn IE of tijdens het spelen van een spel (dus dat hij aan het renderen/rekenen moet gaan) begint de videokaart geluid te maken. Het is niet de fan maar het lijkt meer op dat je schakelingen hoort werken.

Het is een heel raar geluid maar het word erger naarmate hij meer moet werken.
Heb de orginele installatie disk geprobeer, de nieuwste nvidia driver geprobeerd, Windows geupdate (onwaarschijnlijk maar alsnog). Heb een PCI slot vrij onder de AGP slot ;) (ooit eens gehoord dat dit ook problemen kon geven, en het geeft meer koelingsruimte).

Ik denk zelf dat het mijn Soundblaste Live! of mijn voeding is die de problemen veroorzaken.
Specs:

MSI Neo2 865PE
P4 2.4Ghz HT
2x 256 MB (Dual Channel)
2x 40GB Seagate 7200rpm's
Soundblaster Live!
AOpen GeForce 6600GT
LG CDRom
LG DVD+/-RW

Voeding specs moet ik nu even schuldig blijven, zit atm op het werk.
Iemand toevallig nog wat tips/dingen die ik kan proberen voordat ik een reinstall overweeg (drivers kunnen ook nog problemen geven lijkt me :) )

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als het gekke geluiden geeft, en je zeker weet dat die uit je videokaart komen dan lijkt me dat geen software probleem :?
Bovendien, hoe je van gekke geluiden uit je videokaart uitkomt op een verdenking van je soundblaster volg ik ook niet helemaal?
En zou je misschien een betere beschrijving kunnen geven van het geluid (of ff opnemen), want ik heb nog zelden moderne schakelingen horen "werken", dus ik kan me daar niet heel veel bij voorstellen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:28:
Als het gekke geluiden geeft, en je zeker weet dat die uit je videokaart komen dan lijkt me dat geen software probleem :?
Bovendien, hoe je van gekke geluiden uit je videokaart uitkomt op een verdenking van je soundblaster volg ik ook niet helemaal?
En zou je misschien een betere beschrijving kunnen geven van het geluid (of ff opnemen), want ik heb nog zelden moderne schakelingen horen "werken", dus ik kan me daar niet heel veel bij voorstellen :)
Nu dat ik het teruglees komt het ook niet bepaald nuchter over..
Je hoort dat het een geforceerd geluid is, net alsof een fan niet op zn toeren kan komen.
De relatie gekke geluiden - driver is omdat het alleen voorkomt als hij dus moet rekenen.

Het is lastig uitleggen helaas :)

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
RaseriaN schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:32:
[...]

Nu dat ik het teruglees komt het ook niet bepaald nuchter over..
Je hoort dat het een geforceerd geluid is, net alsof een fan niet op zn toeren kan komen.
De relatie gekke geluiden - driver is omdat het alleen voorkomt als hij dus moet rekenen.

Het is lastig uitleggen helaas :)
weet wel ongeveer wat je bedoelt denk ik. Ik heb dat ook wel eens als ik begin te scrollen met mn Aopen 5900XT. Is volgens mij niks aan te doen :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, veel rekenen gaat gepaard met een grotere warmte ontwikkeling, en als het een tempgestuurde fan is dus ook met een hogere fanspeed, het kan zijn dat een van beiden een probleem in je hardware teweeg brengt.
Hoe dan ook, als het echt uit je videokaart komt zou ik er gewoon mee terug naar de winkel gaan, aangezien ie pas nieuw is heb je vast nog wel garantie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Topicstarter
Ga straks dan nog wel even langs de winkel, gisteren gehaald dus heb nog garantie lijkt mij!
@BvK, gelukkig iemand die het ook heeft.. :)
Pagina: 1