Toon posts:

[php] gratis web fetching script?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind op google tal van scripts (10 - 200$) om een welbepaalde pagina te "grabben". (zoals mini fetch) en dan gegevens uitlezen/bewerken met javascript.
Maar bestaan er ook gratis scripts?
Want zelf zoiets prgrammeren (xhttprequest of activex ofzo) zie ik niet zitten...

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
Probeer het in php met fopen()

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 12:22

CasaLasse

c454 l4553

Bedoel je dat je gegevens van een andere site wilt plukken en die gegevens voor je eigen pagina wilt gebruiken? Ik heb ooit zoiets met ik geloof iets van $GrabURL gedaan om een weersvoorspelling over te nemen.

Als dit is wat je bedoelt, dan zal ik het script eens opzoeken (of misschien vind je middels google of GoT al wel genoeg hierover).

[ Voor 15% gewijzigd door CasaLasse op 10-06-2005 01:23 . Reden: zoeklink op GoT toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
ik vrees dat ik dat oo niet kan, want ik ben echt een php-newbie.
Kzoek gewoon een script die de pagina voor mij ophaalt (dus in een bepaalde directory zet) en dan zet ik in diezelfde directory een .html-bestand waarna ik het "gegrabde" bestand kan bewerken met javascript aangezien het op hetzelfde domein staat en dus geen cross-scripting is.

hmmm, nu ik erover nadenk, kan ik dan met javascript het php-script "aanroepen" om een bepaald bestand (bvb http://www.google.be/articles/56482.html) te downloaden?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mogen script requests hier wel?

of is dit er geen? ik vind dat altijd vrij wazig ;)

Sowieso zul je even goed moeten kijken hoe die sites in elkaar steken (veel PHP op een site maakt het lijkt, mij zo, moeilijker dan alleen html en wat mapjes).

Verwijderd

Topicstarter
@boudewijn: ik denk het niet, want ik vraag gewoon om een naam (in principe is het zelf gewoon een ja-of-neen vraag :p)

@CasaLasse: je mag het altijd mailen of posten, aangezien ik veel sneller (makkelijker) leer met een "echt" voorbeeld.
Het zou een grote hulp zijn :)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:41

aex351

I am the one

Met je vraag kan je 2 kanten op
1 - gewoon een complete website invoegen op je website
2 - gedeelte van een site invoegen op je website

voor optie 2 bestaat er geen kant en klaar php functie of script die dit voor je zou kunnen doen. Dus je zal een custom made script moeten maken, een aangezien je geen php kan zoals je zelf al aangaf houd het atm op voor je.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 10-06-2005 01:39 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Je mag zowizo niet zomaar data van een andere webpagina afhalen aangezien copy rights. Dus echt veel geluk wens ik je hierbij niet toe :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• aex351

aex351

I am the one

disjfa schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:37:
Je mag zowizo niet zomaar data van een andere webpagina afhalen aangezien copy rights. Dus echt veel geluk wens ik je hierbij niet toe :)
Hoe je ineene de auteursrechten bij zijn vraag betrekt is mij een raadsel.

• disjfa

disjfa

be

aex351 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:39:
[...]
Hoe je ineene de auteursrechten bij zijn vraag betrekt is mij een raadsel.
|:( Hij wilt teksten pikken van andere sites. Dat heeft allen met autheursrechten te maken :)

disjfa.nl

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 12:11

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Je kunt met file() een een pagina in een array zetten. Je kunt die array wegschrijven naar naar een bestand en je hebt een soort kopie.

• aex351

aex351

I am the one

disjfa schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:41:
[...]

|:( Hij wilt teksten pikken van andere sites. Dat heeft allen met autheursrechten te maken :)
Hij geeft niet aan welke inhoud hij van welke site wilt "rippen" importeren toch? Dus je kan nooit weten als het niet zou mogen.

[ Voor 20% gewijzigd door aex351 op 10-06-2005 01:46 ]

• disjfa

disjfa

be

aex351 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:45:
[...]

Hij geeft niet aan welke inhoud hij van welke site wilt "rippen" importeren toch? Dus je kan nooit weten als het niet zou mogen.
Je mag zowizo geen inhoud van een andere site "zomaar" pikken :)

disjfa.nl

• aex351

aex351

I am the one

disjfa schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:47:
[...]

Je mag zowizo geen inhoud van een andere site "zomaar" pikken :)
Als er heel groot op de site staat dat het mag, dan mag je het "zomaar" zonder reden als je dat wilt gebruiken.

tenzij er natuurlijk staat dat het niet mag. dus niet brand roepen zonder dat er brand is!

• disjfa

disjfa

be

aex351 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:49:
[...]
Als er heel groot op de site staat dat het mag, dan mag je het "zomaar" zonder reden als je dat wilt gebruiken.

tenzij er natuurlijk staat dat het niet mag. dus niet brand roepen zonder dat er brand is!
Dan zou er bij de site ook heel groot staan hoe dat moet en hoeft de ts er geen punt over te maken :)

disjfa.nl

• aex351

aex351

I am the one

disjfa schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:51:
[...]

Dan zou er bij de site ook heel groot staan hoe dat moet en hoeft de ts er geen punt over te maken :)
Je stelt wel de verkeerde vragen in de verkeerde topic. Lees de NL auteursrechten eens door, en bekijk de vraag nog eens goed van de TS.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:11:
Want zelf zoiets prgrammeren (xhttprequest of activex ofzo) zie ik niet zitten...
Wat doe je dan in een programmeerforum? ;)

Programming & Webscripting gaat over het zelf programmeren van zaken. Scriptrequests zijn hier niet toegestaan, zoals je ook in ons beleid (P&W FAQ - Scriptrequests) had kunnen lezen. Omdat je zelf al aangeeft geen zin te hebben om zelf aan het programmeren te slaan, doe ik dit topic dus op slot. :)

Wat betreft de mensen die hierboven opmerkingen maken in de richting van "scriptrequests mogen toch niet?": maak dan even een TR aan. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.