Toon posts:

GEZ: internet quota systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op kot in diepenbeek, ma we hebben een beetje het probleem dat we vaak over onze limiet zitten. Hopelijk krijgen we volgend jaar ne hogere limiet, maar desalniettemin zouden we ook een soort van quota systeem willen installeren met een servertje, waardoor elke kamer een bepaalde limiet krijgt van het internetgebruik (bv per kamer 1,5gig de maand. (19kamers ) )

Dit systeem blijkt te werken want hier beetje verder in de straat hebben ze een gelijkaardig systeem op kot. Enkel... daar heeft een bepaalde persoon (die daar op kot zit) die software zelf geschreven in linux.

Nu, ge hoort mij al afkomen, ik ken ni echt iets van linux, en het ziet er ook ni echt naar uit dat we die software van hem zouden krijgen, maar ik vroeg me af of dit soort sofware ook niet voor windows bestond en miss opensource/freeware beschikbaar is?

Ik ben nu ook wa aant googlen, maar ik omda 't weer vantzelfde is (small :'() gaat da ni zo vlot en kweet ook ni juist met welke zoektermen ik dat moet doen...

mvg,
Indieanus

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:42

lonkhuijzen

100% ADH

De software die die bepaald persoon (tom :) )heeft draaien is ipac-ng

Dacht dat de webfrontend ook niet zo vreselijk moeilijk was.

Probleem met telenet is dat ze niet per maand bekijken maar per afgelopen 30 dagen en heb dat soort tellers nog niet gezien voor windows.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Topicstarter
die bepaald persoon heet niet tom ^^ (kzit in diepenbeek héhé). Heel hard bedankt, I'm gonna check it out! enneuh, we hebbe skynet hier, da talt nog wel de dagen vd maand ^^

edit: één opmske nog. ipac-ng is voor linux. Denkt ge da er ook zoiets voor windows bestaat? en wa bedoelt ge met webfrontend, of is da die versie van ipac-ng? (noz noob at linux :s)

mvg, indieanus

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 07:21 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

is een aansluiting zonder datalimiet (Demon, xs4all ofzo) geen optie : of is het een uni-lijn met een limiet, dan lijkt het me toch dat iedereeen zijn eigen aansluiting kan krijgen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
aardbeix15 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 07:56:
is een aansluiting zonder datalimiet (Demon, xs4all ofzo) geen optie : of is het een uni-lijn met een limiet, dan lijkt het me toch dat iedereeen zijn eigen aansluiting kan krijgen.
volgens mij komt indieanus uit belgie... daar hebben de providers allemaal een datalimiet (dacht ik)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Je zou eens WinGate kunnen proberen, best redelijke kans dat het ook zo'n functie heeft. Alleen weet ik niet of er een trial van is, het is iig niet gratis.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Probeer Netlimiter eens?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Had je hier al eens tussen gekeken: [search=internet AND (limiet or quota) AND software]? Dit komt redelijk vaak voorbij namelijk ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad ik kom uit belgie . Mijn provider op kot is Skynet(adsl). Mijn bedoeling is nu om per kamer/gebruiker een limiet te zetten. BV 2,5gb/maand . Dit is dan de quota die deze persoon per maand mag downloaden. Als hij hier over zit , heeft hij geen internet meer.

Ik wil dus niet de snelheid limiteren. Wel de datatransfer hoeveelheid.
Ik heb al wat rondgekeken, maar ik blijk steeds weer bij linux systemen uit te komen. :( Bestaat dit niet voor windows? (ik ben een leek in linux)

Die search ziet er ook vrij goed uit, daar ga ik nu eens in snuffelen.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:45

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
tprobleem is dat ik daar enkel de snleheid kan limiteren. Ik wil echt het aantal GB per maand limiteren dat ze kunnen up/downloaden.maar hoe? :(
Pagina: 1