Mobo dood ?(PC start niet op)

Pagina: 1
Acties:

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:50
hey ,

ik zit al een tijdje met een probleem met mijn pc , ik denk dus dat mijn mobo dood is
ik heb dus een keer mijn pc een beetje ontstoft enzo

maar daarna heb ik de pc opnieuw in elkaar gezet maar hij starte niet meer op
alles was aangesloten maar ik kreeg geen beeld , dus in 1e instantie dacht ik dat mijn videokaart dood was maar na een andere te hebben geprobeert was dat niet het geval

ik heb alles 1 voor 1 aangesloten en krijg geen piepjes als ik de pc aan doe , de kkoelers gaan wel draaien ik heb het geheugen bij iemand anders kunnen testen is daar is niks mis mee.

Mobo Medion MD5000
CPU P4 2,66 Ghz
512 + 256 MB samsung 333 mhz ram
graka TI4200

WinXP pro SP2

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Wat doet ie met ander geheugen erin? En met zo weinig mogelijk hardware proberen opstarten? En als je je geheugen in n ander mobo doet? en procc op een ander mobo? Ik zou gewoon alle onderdelen 1 voor 1 testen.

[ Voor 53% gewijzigd door ff_tweake op 10-06-2005 00:00 ]

• hellrazor
geheugen heb ik ergens anders kunnen testen en die deden het gewoon

processor kan ik eigenlijk nergens testen

en ik heb het dus geprobeert onderdeel voor onderdeel aan te sluiten maar ik krijg gewoon nooit iets op mijn monitor te zien

Verwijderd

1. heeft je mobo een ledje? Brandt deze groen of rood?
2. Toevallig een PCI-videokaart bij de hand? Probeer deze eens..
3. geeft je monitor "no input signal" aan .. ? Of 'hoor' je windows wel opstarten?

Maar als ik het zo zie, lijkt het mij je moederbord...

Succes!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 00:05 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Hoe bedoel je ontstoft?
PC uit elkaar gehaald en met een stofdoek alles afgenomen?
Of met een stofzuiger? Of perslucht gebruikt?

In de eerste siuatie heb je veel statische elektriciteit en is je hele PC waarschijnlijk naar de klote, situatie 2 zul je per onderdeel moeten kijken, als je ze niet geraakt heb met de mond van de stofzuiger hoeft er niks aan de hand te zijn. Bij 3 geld eigenlijk hetzelfde als bij 2 alleen is de kans dat je de onderdelen geraakt heb veel kleiner..

offtopic:
Goed gebruik van leestekens zou trouwens ook wel prettig zijn. Leest een stuk prettiger. Dus geen komma's als punten gebruiken en punten neerzetten aan het einde van je zin.

Trouwens, als je een AGP videokaart gebruikt, druk hem dan nog eens heel goed aan. Ik heb zelf ook al een paar keer gehad dat die er niet goed inzat. Hoewel de PC dan hoort te gaan piepen. Misschien zit je PC speaker niet goed aangesloten.

Lees trouwens deze eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 49% gewijzigd door NBK op 10-06-2005 00:27 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• hellrazor
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:03:
1. heeft je mobo een ledje? Brandt deze groen of rood?
2. Toevallig een PCI-videokaart bij de hand? Probeer deze eens..
3. geeft je monitor "no input signal" aan .. ? Of 'hoor' je windows wel opstarten?

Maar als ik het zo zie, lijkt het mij je moederbord...

Succes!
1. nee
2.heb ik geprobeert zelfde
3. monitor geeft geen ''no input signal'' aan , ik hoor mijn hdd wel lekker ratelen ja dus ik denk dat windows word opgestart ;)

Verwijderd

vreemd, lijkt wel alsof de slots het niet meer doen :/
Nog garantie op mobo?:D

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Heb je nog een primaire vga adapter ? Zo een geintje heb ik ook een keer gehad. Bleek mn bios om een of andere reden dus weer naar defaults te zijn gezet, en mn primaire beeld van agp naar onboard veranderd.. Aangezien je pc gewoon boot (hd ratelt?) lijkt het me meer iets in die richting

--0--

Verwijderd

Hallo,

ik zag je berichtje staan en toevallig heb ik van een kennis een PC met hetzelfde probleem cq. verschijnselen.

Het valt mij op dat na een korte tijd de koelers stoppen met draaien. Als ik de spanningen meet van de power-supply ontdek ik een aantal lage waarden.
Mijn vermoeden is dat de voeding niet geheel meer goed werkt.

Kan jij dit ook meten?

Ik hoor het graag.
hellrazor schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:55:
hey ,

ik zit al een tijdje met een probleem met mijn pc , ik denk dus dat mijn mobo dood is
ik heb dus een keer mijn pc een beetje ontstoft enzo

maar daarna heb ik de pc opnieuw in elkaar gezet maar hij starte niet meer op
alles was aangesloten maar ik kreeg geen beeld , dus in 1e instantie dacht ik dat mijn videokaart dood was maar na een andere te hebben geprobeert was dat niet het geval

ik heb alles 1 voor 1 aangesloten en krijg geen piepjes als ik de pc aan doe , de kkoelers gaan wel draaien ik heb het geheugen bij iemand anders kunnen testen is daar is niks mis mee.

Mobo Medion MD5000
CPU P4 2,66 Ghz
512 + 256 MB samsung 333 mhz ram
graka TI4200

WinXP pro SP2

• hellrazor
ik kan het helaas niet meten maar ik weet wel dat de koeling gewoon blijft draaien

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:57
Ik had vorige week hetzelfde probbleem ongeveer, ledje brande, hd spinde op en fans gingen draaien. Toen met de winkel besloten het mobo RMA te doen. Nadat ze hem onderzocht hebben bleek de bios niet goed meer te zijn/ weg te zijn, als ik het zo lees lijkt me dat bij jou ook goed mogelijk zijn?
Volgens mij kan je er niet zelf een nieuwe bios in flashen maar dat weet ik niet zeker.
Succes ermee!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Medion mobo? Je hebt dus een OEM bak, ga na of je garantie hebt. Zo ja, weest wijs en ga niet aan de PC prutsen, maar neem contact op met de leverancier en ruil het boeltje gewoon om :)

Verwijderd

heb hetzelfde gehad:
Alle eletriek lijkt te werken maar mobo geeft geen enkele kik.
Toen was de cpu kapot!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als je vermoed dat je bak opstart kun je hem ook overnemen vanaf een ander pc'tje met een RDP sessie. Moet alleen toegang van buitenaf wel al aanstaan.

En je kunt hem natuurlijk pingen als je denkt dat ie wel boot.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 15:35

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je Medion belt kan er worden gezorgd dat er een monteur aan huis komt. Er moet wel aan enkele voorwaarden worden worden voldaan:

1. Hij moet in zijn aankooptoestand zijn.
2. Serienummer bij de hand hebben: daaraan kan worden gezien waar het precies om gaat. (Achterkant PC, "MED S/N: XXXXXXXXXXXXXX")
3. Uiteraard garantie. Ook te controleren aan de hand van het serienummer.
4. En het moet een Hardware-storing zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Bastiaan op 17-06-2005 17:05 ]

Pagina: 1