Toon posts:

[OC]Point of View FX5200 teveel opties.. waar beginnen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, even een situatie schets:

Mobo: Asus A7N8X-X (nforce 2)
512 ddr
Point of View FX5200 (128 mb, AGP8)

Probleem:

Ik ben vandaag begonnen aan het OC'en van mn FX5200. Ik gebruik gewoon de standaard optie van nvidia en heb ForceWare versie 71.89.

Nu kan ik in de nvidia seting mijn gpu mhz instellen.
Nu kan ik in de nvidia seting mijn ram mhz instellen.
Nu kan ik in mijn bios seting mijn AGP mhz instellen. (ik heb ook geen idee wat standaard is.. ik kan kiezen tussen 50 en 66 tot 100 Kan iemand mij vetellen wat de standaard waarde is?)
Nu kan ik in mijn bios seting mijn AGP voltage instellen.

En nou heb ik geen flauw idee waar ik nu moet beginnen.. Ik weet wel dat ik eerst mhz moet gaan clocken en dan bij instabielitijd de voltage omhoog doen, maar moet ik eerst mijn agp clocken en draarna mijn vga of andersom?

Ik heb redelijk wat gelezen op internet en heb diverse programma's geprobeerd, maar ik kom hier eigenlijk niet uit.. Ook vraag ik me af of andere programma's mischien een beter resultaat kunenn leveren?

Ook een ander probleem is dat ik nergens de forceware drivers kan vinden :S heb echt uren zitten googlen.. kan iemand zo lief zijn om een direct link naar de download te plaatsen? _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 23:50 ]

Verwijderd

Begin maar gewoon eerst met de gpu mhz stap voor stap, het zelfde geld voor ram mhz, test het telkens met een 3D benchmark zoals 3Dmark03 of Aquamark 3.
Zover ik weet moetje verlopig nog die voltages met rust laten, want ik neem aan dat je de stock cooler
er op hebt zitten? (als je echt die hard wilt gaan OC'en zal je als eerst een bettere koeler moeten monteren)
En je kan btw via forceware zelf de mhz aanpassen met de volgende reg aanpassing : Coolbits 2.0, of gebruik een andere OC programma zoals Rivatuner etc. (ik weet niet of ik sites mag aanbevelen maar kijk is op www.guru3d.com! )

Veel plezier iig! :D

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Google >> Forceware is meteen al tientallen links?? :?

In je bios moet je NIET aan je Agp clock gaan zitten aangezien dit geen flikker uitmaakt voor snelheid. 66 Mhz is volgens mij standaard, maar ik kan me vergissen.

Om te overclocken kan je heel simpel zoeken met google naar coolbits.
Dit zorgt ervoor dat je in het nvidia drivers tab kunt overclocken en hem automatisch de beste waarde kunt laten opzoeken. (hij test todat er fouten komen)

Omdat ik zo lief ben: forceware : http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html
coolbits : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815

edit: damm jij hierboven mij :( ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 09-06-2005 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik idd Coolbits 2.0.. Ok, ik heb idd de stock cooler, maar standaard zat er geen fan op en ik heb er wel een op gezet.. ik voel ook regelmatig de tenp en deze blijft gewoon kamer temperatuur. Ook mij geheugen word dus helemaal niet warm.. hier zat standaard al geen cooler op..

Maar als mijn kaart instabiel word door het clocken van de gpu en het ram kan ik hem dan net als met een cpu wat meer voltage geven over de agp? (standaard is 1,5 ik kan 1,6 en 1,7 ook instellen)
Metal schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:57:
Google >> Forceware is meteen al tientallen links?? :?

In je bios moet je NIET aan je Agp clock gaan zitten aangezien dit geen flikker uitmaakt voor snelheid. 66 Mhz is volgens mij standaard, maar ik kan me vergissen.

Om te overclocken kan je heel simpel zoeken met google naar coolbits.
Dit zorgt ervoor dat je in het nvidia drivers tab kunt overclocken en hem automatisch de beste waarde kunt laten opzoeken. (hij test todat er fouten komen)

Omdat ik zo lief ben: forceware : http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html
coolbits : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815

edit: damm jij hierboven mij :( ;)
Sorry ik vergis me!, ik moet de detonator drivers hebben!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 00:03 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:02:
[...]

Sorry ik vergis me!, ik moet de detonator drivers hebben!
Detonator is nu forceware. Detonators waren eigenlijk voor de TNT-kaarten. Nu zijn ze GeForce, dus dat past beter qua naam.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:58:
[...]

Detonator is nu forceware. Detonators waren eigenlijk voor de TNT-kaarten. Nu zijn ze GeForce, dus dat past beter qua naam.
Ok, gek dat nview me wel steeds wijst op het fijt dat ik geen detonators geinstalleerd heb.. Bedankt iig!

Maar als mijn kaart instabiel word door het clocken van de gpu en het ram kan ik hem dan net als met een cpu wat meer voltage geven over de agp? (standaard is 1,5 ik kan 1,6 en 1,7 ook instellen)

Ik kan nu btw ook met de Uber bios mod mijn ram tot 1,9 volt instellen.. Ik zioek alleen nog een optie om mijn vcore goed hoog te krijgen..

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Het verhogen van het AGP voltage heeft geen enkel nut, NIET doen dus.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik zou zeggen, laat alles standaard staan en ga puur aan je GPU/MEM frequenties kloten. Hoeft ook niet bang te zijn dat hij ineens kapot gaat ofzo, gewoon raggen met die schuifjes en kijken wat er gebeurt :)
Het is zo simpel, ik doe het al jaren zo, echt niet stapje voor stapje, dan ben ik morgen nog bezig :P
De grenzen heb je zo gevonden imho.

Wees vooral niet bang of iets dergelijks, mensen die bang zijn raad ik sowiezo af om dit soort dingen te doen... ik heb op dit gebied nooit angst gekend, maarjah ik wist ook niet beter dan dat overclocken standaad was, mijn vader deed dat altijd al.

Het enige voltage wat echt nut kan hebben om hogere clocks te halen is het voltage op je GPU of MEM, en dat dien je vaak aan te passen door op je videokaart te solderen of door de bios van je videokaart aan te passen. Tegenwoordig kan het vast al via BIOS, echter ik soldeer liever :P

[ Voor 20% gewijzigd door BruT@LysT op 10-06-2005 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
BruT@LysT schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:38:
Ik zou zeggen, laat alles standaard staan en ga puur aan je GPU/MEM frequenties kloten. Hoeft ook niet bang te zijn dat hij ineens kapot gaat ofzo, gewoon raggen met die schuifjes en kijken wat er gebeurt :)
Het is zo simpel, ik doe het al jaren zo, echt niet stapje voor stapje, dan ben ik morgen nog bezig :P
De grenzen heb je zo gevonden imho.

Wees vooral niet bang of iets dergelijks, mensen die bang zijn raad ik sowiezo af om dit soort dingen te doen... ik heb op dit gebied nooit angst gekend, maarjah ik wist ook niet beter dan dat overclocken standaad was, mijn vader deed dat altijd al.

Het enige voltage wat echt nut kan hebben om hogere clocks te halen is het voltage op je GPU of MEM, en dat dien je vaak aan te passen door op je videokaart te solderen of door de bios van je videokaart aan te passen. Tegenwoordig kan het vast al via BIOS, echter ik soldeer liever :P
Heb je mischien enkele websites voor me waar ik eventueel aangepaste biosen of programma's kan vinden om mijn bios aan te passen kan vinden? Of weet je mischien websites die zich bezig houden met het voltage te verhogen van videokaarten? Voor mijn FX5200 dus?

Ik heb hem nu op FX5500 snelhijd draaien en het loopt nog lekker stabiel.. Ik wil serieus hier mee verder gaan. Ik ga zsm een goede cooler halen voor mijn videoplank en dan ga ik hem eens flink op zijn donder geven! >:)

BTW, angst heb ik ook nooit.. Ik heb er al wat ervaring mee, maar ik wil gewoon steeds hoger..

Verwijderd

Topicstarter
Mijn standaard cooler houd me atm tegen verder te gaan.. heb hem nu @ FX5500 draaien. Ik ga zsm die Zalman CF700 Cu halen zodat ik dan ook mijn ram en mijn gpu beter kan coolen..

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Ik zou niet al teveel geld uitgeven voor die kaart. FX5200 is echt een low budget kaart. Kun je het beter met een geforce 4 TI doen, zelfde prijs betere prestaties

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
vingerfrits schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:09:
Ik zou niet al teveel geld uitgeven voor die kaart. FX5200 is echt een low budget kaart. Kun je het beter met een geforce 4 TI doen, zelfde prijs betere prestaties
Ik koop de cooler omdat ik hem dan met een toekomstige kaart nog steeds kan gebruiken ;) En als ik zie dat ik dit scoor met 3dmark2003:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
All tests (no sound)
2600+ en standaard vga: 929
2600+ en clocked vga CPU:297MHZ RAM:430MHZ: 1152 (lil instable0
3200+ en clocked vga CPU:297MHZ RAM:430MHZ: 1213 (instable)

Game test only:
3200+ 400mhz ram en standaard vga: 931
3200+ 400mhz ram en FX5500 vga: 1103 (lil instable0
3200+ 400mhz ram en 297/430 vga: 1204 (instable)

Nodig andere cooler dus ;)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:17:
[...]

Ik koop de cooler omdat ik hem dan met een toekomstige kaart nog steeds kan gebruiken ;) En als ik zie dat ik dit scoor met 3dmark2003:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
All tests (no sound)

Game test only:

De levensduur van de kaart met overclocken verlengen helpt echt niet. Het is een sloom ding en dat zal het blijven ook. Dat je misschien 300 puntjes meer haalt in 3dmark 03 boeit niet echt. ;) Ik haal bijvoorbeeld met een 6800 le van 190 euro (nu al 140) 9000 3d mark 03. Al is hij dan wel gemod. :)
Een koeler van 20 euro kopen om de levensduur van die kaart te proberen te verlengen is imo beetje zonde :P

Verwijderd

DesertShooter schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:31:
Het verhogen van het AGP voltage heeft geen enkel nut, NIET doen dus.
Met alle respect maar AGP voltage en frequentie verhogen heeft wel zijn nut. Maar voor een beginneling niet nee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:17:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
All tests (no sound)

Game test only:

die scores zijn wel beetjuh laag imo :X better tijd voor nieuwe vid? :P (btw ik heb een keer 1550 score gehaalt met een Medion Ti4200 ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:59:
[...]

die scores zijn wel beetjuh laag imo :X better tijd voor nieuwe vid? :P (btw ik heb een keer 1550 score gehaalt met een Medion Ti4200 ;) )
Idd, dan word het dus een nieuwe! Maar waar ik een beetje mee in mijn maag zit is dat ik nu dan een agp 8 kaart ga halen en over mischien een jaar agp al niet meer op de mobo's zit..

Ik zit een beetje te twijfelen of ik nu een hele nieuwe pc haal (mobo/cpu/vga/mem) of een andere vga..
Pagina: 1