Poort forwarden, maar meerdere services!

Pagina: 1
Acties:

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 19:33

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Hoi, ik heb een klein probleempje, ik weet niet hoe ik het exact moet formuleren, en kan er daarom ook niets over vinden!

Het zit zo, op het bedrijfsnetwerk heb ik windows 2003 server met kerio mail server draaien
de kerio mailserver poort is 80,

Ik heb dus op de router het wan ip, naar de kerioserver geforward, en aan het wan ip, heb ik een domein gekoppeld, laten we hem testnet.nl noemen!

Als medewerkers van het bedrijf onderweg zijn, en bijv. bij een internetcafe testnet.nl intoetsen krijgen ze netjes het inlogscherm van de kerio mailserver, dit werk prima.

Nu wil ik op afstand in de terminal server kunnen inloggen voor evt. als er een storing plaatsvind en ik onderweg ben, en ook hebben ze in het bedrijf nu diverse ipcamera;s die ze ook weer van buitenaf willen bedienen.

Hoe kan ik dit allemaal verzorgen, 1 tegelijk geen probleem, maar als ik alles forward kom ik bij de kerio mailserver terecht.

Ook nog een keer hetzelfde wanip naar de server forwarden op de terminalserver poort?
En voor de cams nog een keer hetzelfde?

Het grote portforwarding topic gaat hier niet zo diep op in.
Wat is de oplossing hiervoor!

Modem cq. router is overigens een thomson 510i, evt. een andere aanschaffen is geen probleem!

Thnx

[ Voor 9% gewijzigd door Redwood op 09-06-2005 23:44 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Volgens mij moet je de oplossing zoeken in het gebruik van IIS, hostname headers en subdomeinen.
Kerio mailserver op een andere poort laten luisteren.
Dan kun je mail.test.nl met IIS doorsturen naar de Kerio server en bijv camera.test.nl doorsturen naar de webserver van de camera.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

forward je alles of alleen poort 80?

anyway: gebruik verschillende poorten.

webmail natuurlijk met een certificaatje op 443..
terminal server op 3389..(veilig is het niet ..)
of gebruik je de tsac?
ipcams, wil je die publiek maken??? als je de http poort van die krengen niet kunt aanpassen heb je meerdere publieke ip's nodig.. op elk ipje kun je dan een interne poort 80 publishen.

andere optie is isa icm met een interne dns en hostheaders gebruiken in iis waardoor je met isa al het verkeer op poort 80 kunt sturen naar de opgevraagde url bv. cam1.domain.nl, cam2.domain.nl enz.

denk dat je beter iemand kunt inhuren.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hostheaders is da trick ja ;)
Zoek anders even naar het volgende : Je zet een Windows server neer, welke je als default server neerzet; al je verkeer stuur je doorheen.
Vervolgens installeer je een tool (naam weet ik niet, freeware) welke het inkomende verkeer op basis van requested DNS naam door kan sturen naar elk ander IP adres in je LAN.

Move PNS > NT

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 10-06-2005 05:59 ]

Tijd voor een nieuwe sig..