Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows XP Achtergrond "locked"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.380 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allo,

Ik kan de laatste tijd niet meer m'n bureaublad achtergrond wijzigen, ook geen kleuren.

Dit probleem kwam tegelijk met een zogenaamd "spysherrif" programma (wat alleen voor een dure licentie de boel zou willen verwijderen) en een virus wat m'n Task Manager uitschakelde + m'n Explorer flink in de war stuurde.

Even wachten met de flame/flame ik heb NIET m'n Active Desktop aanstaan ofzo, dat heb ik al 100x geprobeerd.

Ik heb: Ad-Aware Pro, Spybot Search and Destroy en Kaspersky Anti-Virus Pro erover heen gegooid, die hebben zo goed als al die troep er dus afgegooid (na heel wat msconfig gemod) behalve dit irritante dingetje.

Nu bestáát er nog de mogelijkheid, dattie gelocked is door TweakXPpro, maar daar geloof ik zelf niet in.

Ik hoop dat iemand me een tip kan geven op een proggie of wat dan ook wat me weer volledige toegang geeft, want dit vind ik nogal flauw.

mvg, AlbertV

PS: Ik heb op dit moment StylesXP theme Eclipse aan, als dat ook nog een probleem veroorzaakt (wat het niet zou moeten doen) zeg het dan gerust...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik ken het probleem, heb bij een collega dit virus verwijderd, het is zeer hardnekkig en ook het verwijderen van de achtergrond is mijn niet goed gelukt.

Ik heb uiteindelijk de desktop.html in de windows map leeg gemaakt en read only gemaakt, dan is de tekst in elk geval weg, maar je kunt dan niks meer aanpassen aan de beeldscherminstellingen, die zijn allemaal vernaggeld.

Ik houd dit topic in de gaten! Heb er ook belang bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 09-06-2005 23:09 ]

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 22:43
Al een registerclean gedaan. Theme programmas kunnen ook wel beschadigd zijn. De-installeer het eens, daarna registerclean en dan opnieuw erop.

ps. scannen in veilige modus levert betere resultaten op.

Verwijderd

Topicstarter
RegistryScan van Iolo SystemMechanic Pro zal ik nu uitvoeren, hoop dattie een goed resultaat geeft.

De themes zijn er wel pas later opgekomen, en officieel moet je daar ook achtergronden kunnen wijzigen (zelfs in StylesXP zelf), dat had ik ook al geprobeerd.

OK, nu de cleaner!

EDIT:

Resultaat: 55
Allemaal gekicked

Hell yeah! Ik kan alles weer.

Dus voor de eerste replier: Een registry scan doet het. Die van Iolo SystemMechanic sowiso.

Bedankt!

(Had ik er zelf op kunnen komen... misschien, ik heb er wel een week of 2 hard over nagedacht :S)

Jongens, serieus, binnen 20 minuten, dat is echte gekkenwerk xD

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 23:25 ]

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Hmmm, ik heb dit probleen ook :(, maar weet iemand waar ik die systemmechanic van lolo kan downloaden???

Of welk programma ik kan gebruiken om mijn bureaublad weer aan de praat te krijgen??

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

[google=systemmechanic lolo] geeft al bij het eerste resultaat. Volgende keer toch eerst even rondkijken op Google. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.