Hoe "pair" ik met een Bluetooth device?

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:06

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb hier een Sitecom CN-500, die ik werkend heb gekregen onder Fedora Core 2. Ik heb daarna een scan laten uitvoeren naar mijn BT-Headset van Logitech (die in pairing-mode staat). Mijn headset wordt keurig gevonden:

code:
1
2
3
4
[dennis@SuspiciouS dennis]$ sudo hcitool scan
Password:
Scanning ...
        00:0D:44:36:CB:4B       Logitech HS02-V07

Maar, hoe kan ik nu een pairing opzetten tussen deze 2, zodat ik mijn headset kan gaan gebruiken voor o.a. Skype (ik weet dat skype FC3 vereist, dat staat voor volgende week op de planning. Vandaar dat ik nu lekker kan klooien).

• sus

sus

Topicstarter
Ik ben inmiddels zover dat wanneer ik l2ping 00:0D:44:36:CB:4B doe, hij vraagt om mijn PIN. Deze heb ik aangepast in de file /etc/bluetooth/pin. Wanneer ik dan mijn PIN invoer, dan gaat hij inderdaad pingen naar mijn headset.

Maar, hoe pair ik ze, en hoe krijg ik er dan geluid uit :?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32
Heb je hier iets aan?: http://www.palmclub.nl/fo...hp?p=107175&mode=threaded
weet eigenlijk weinig van BT.

• sus

sus

Topicstarter
Met die pagina was ik inderdaad al gekomen tot het invoeren van mijn PIN. Maar ik krijg geen geluid als ik bv xmms even laat afspelen (wat dus wel @ windows gebeurd, bedenk me net dat ik dan w.s. even een andere "geluidskaart" als output moet selecteren. Nog niet naar gekeken verder.)

Waar kan ik zien of mijn device ge-paired is, en zo niet, hoe moet ik het dan doen. Ik kan niets meer vinden met google...

Verwijderd

Hoe ik pair naar me telefoon en andere bluetooth devices (in dit geval een PromiESD bluetooth module verbronden aan een PIC 16F877 microcontroller)

Ik scan naar bluetooth devices met :

code:
1
hcitool scan

En dan pair ik hem met

code:
1
rfcomm bind 0 <bt adress> 1

hij is nu verbonden aan /dev/rfcomm0

je pin goed invoeren in de config file (bij mij werkt het bluepin script niet helemaal goed, dus ik heb zelf een script met "echo "PIN:1234" gemaakt

je kan ook

code:
1
cat < /dev/rfcomm0

doen. Dan heb je even de tijd om op je telefoon de pin in te voeren.

Ik heb er een klein scriptje voor gemaakt, dat zal ik zo even posten als ik op school ben.

Dit werkt bij mij altijd!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 08:26 ]

• sus

sus

Topicstarter
Ik heb op mijn install geen /dev/rfcomm, wat nu?

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:54
Heb je dan BT wel in je kernel zitten ? en voor rfcomm is dat deze module CONFIG_BT_RFCOMM

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Verwijderd

SuspiciouS schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:24:
Ik heb op mijn install geen /dev/rfcomm, wat nu?
mknod /dev/rfcomm0 c 216 0 ?

• sus

sus

Topicstarter
Memphisto schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:56:
Heb je dan BT wel in je kernel zitten ? en voor rfcomm is dat deze module CONFIG_BT_RFCOMM
Als ik dat niet zou hebben, dan zou BT toch helemaal niet werken? Als in, ik krijg mijn device niet up, kan niet scannen naar andere BT-hardware en kan niet pingen? Dat lukt allemaal wel, tis alleen dat ik niet weet hoe ik hem moet pairen en ik dus die /dev/rfcomm0 mis

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:54
Als je BT in je kernel heb zitten, maar zonder rfcomm support (of de module daarvan niet laad) dan ga je nog dat device niet krijgen he. En er viel je je topic start niet op te maken welke module danwel kernel opties je laad, dus vandaar die vraag van mij.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• sus

sus

Topicstarter
Om eerlijk te zijn, dan zou ik het niet weten.

Ik werk met de standaard-kernel van Fedora Core 2 (wel een update, 2.6.10-1.711), en daar heb ik Bluez bij geinstalleerd. Zo ik nu zie moet ik mijn kernel opnieuw compilen, met module support uit. Dan gaan we dat van de week maar even doen, en dan geef ik er hier weer een schop tegen als het niet lukt.

Verwijderd

't Lijkt me sterk dat je je kernel moet gaan hercompileren want als je 'm wel met l2ping kan pingen werkt het bluetooth-subsystem dus al. Ik heb geen idee hoe zo'n headset eruit ziet, kan je daar ook een pincode op invoeren? Je zou kunnen proberen het pairen niet door de computer te laten initieren maar door de headset (geen idee of dat kan hoor!), dat werkt bij mijn telefoon.

Verwijderd

waarom download je niet een nieuwere versie van fedora.
ik heb nu fedora core 4 test 3 en daar zit gewoon bleutooth in de gui (in gnome)
kan je gewoon scannen en pair doen.

• sus

sus

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:15:
't Lijkt me sterk dat je je kernel moet gaan hercompileren want als je 'm wel met l2ping kan pingen werkt het bluetooth-subsystem dus al. Ik heb geen idee hoe zo'n headset eruit ziet, kan je daar ook een pincode op invoeren? Je zou kunnen proberen het pairen niet door de computer te laten initieren maar door de headset (geen idee of dat kan hoor!), dat werkt bij mijn telefoon.
Ik moet mijn headset in pairing-mode zetten. Standaard werkt dat met de pin 0000, is ook niet om te zetten. Ik moet dus zelf even een PIN invoeren (dat werkt ook, want die moet ik invoeren als ik l2ping uitvoer).
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:24:
waarom download je niet een nieuwere versie van fedora.
ik heb nu fedora core 4 test 3 en daar zit gewoon bleutooth in de gui (in gnome)
kan je gewoon scannen en pair doen.
Ik heb FC3 al liggen, die wil ik volgende week installeren. Daarom zit ik nu te klooien op mijn FC2 install, omdat die om zeep mag. Ik moet mijn HD's opnieuw indelen, dus upgraden gaat niet.

[edit]
Zie nu net dat FC4 er aan komt, ws maandag. Dan trekken we die maar ff binnen :)

[ Voor 48% gewijzigd door sus op 11-06-2005 21:29 ]

Pagina: 1