iTunes Music Server bijwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 21:22
ik heb hier thuis een windows server staan waar ik graag men al men mp3s op wil zetten, en kan streamen naar clients in de rest van het netwerk.
nu kan dit gewoon via de share functie in iTunes, maar dan heb ik een probleem met het updaten van de library. de map waar de mp3tjes in staan is geshared over het netwerk.
nu wil ik eigenlijk als ik een nieuw album heb dit makkelijk toe kunnen voegen in iTunes op men server. eigenlijk wil dat als ik een cd naar het mapje "nieuwe" (ook in de iTunes map) kopieer dat hij dan deze automatisch indeelt in de library.
kan dit met iTunes of moet ik op zoek naar andere applicatie?

ik heb gezocht maar en eigenlijk alleen readonly muziek servers die ook veelal voor linux zijn

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien niet echt heel behulpzaam voor jouw, maar zoals ik het thuis opgelost heb is dat ik 1 fileserver heb staan met al mijn MP3's erop, in een folder die ik geshared heb. Op elke Mac en PC in mijn netwerk heb ik die share gewoon gemapt, zodat ik de bestanden gewoon naar iTunes kan slepen. De Macs verbinden standaard met de desbetreffende SMB share als ik een mp3tje af wil spelen, en de PC's die verbinden als ze booten met de netwerschijf, waarna iTunes gewoon de mp3's kan lezen op z:\mp3.

Dit heeft voor mij als voordeel dat ik alle Trance en R&B herrie (nee, dat GEEN muziek :P) uit mijn library kan flikkeren, terwijl mijn zusje dat gewoon kan luisteren. Zelfde geld voor mijn ouders, die weer een andere smaak hebben. Iedereen gebruikt iTunes, vanaf de zelfde server, maar toch andere libraries. Wel makkelijk geregeld, in mijn geval.

Jammer dat ik morgen verhuis en mijn server meegaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Kurkentrekker schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:03:
Misschien niet echt heel behulpzaam voor jouw, maar zoals ik het thuis opgelost heb is dat ik 1 fileserver heb staan met al mijn MP3's erop, in een folder die ik geshared heb. Op elke Mac en PC in mijn netwerk heb ik die share gewoon gemapt, zodat ik de bestanden gewoon naar iTunes kan slepen. De Macs verbinden standaard met de desbetreffende SMB share als ik een mp3tje af wil spelen, en de PC's die verbinden als ze booten met de netwerschijf, waarna iTunes gewoon de mp3's kan lezen op z:\mp3.

Dit heeft voor mij als voordeel dat ik alle Trance en R&B herrie (nee, dat GEEN muziek :P) uit mijn library kan flikkeren, terwijl mijn zusje dat gewoon kan luisteren. Zelfde geld voor mijn ouders, die weer een andere smaak hebben. Iedereen gebruikt iTunes, vanaf de zelfde server, maar toch andere libraries. Wel makkelijk geregeld, in mijn geval.

Jammer dat ik morgen verhuis en mijn server meegaat...
is ook een oplossing maar ik wil het toevoegen van muziek graag centraal houden. en misschien het maken van playlisten ook. voor nu zal ik het dus met remote desktop moeten doen
weet er niemand een goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:35

Maximus

There is no substitute

Je kunt op de server iTunes installen alles daar in toevoegen en dan binnen iTunes de library sharen, dan komt de library op andere macs/pcs zodra zij iTunes starten in de sidebar, dan streamt iTunes gewoon de mp3s via het netwerk, je hoeft dan geen mp3s te gooien op je andere workstations.

Dus je mp3s zijn dan centraal en je kunt dan ook op de server toevoegen, zolang iTunes daar maar op draait :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximus schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:47:
Je kunt op de server iTunes installen alles daar in toevoegen en dan binnen iTunes de library sharen, dan komt de library op andere macs/pcs zodra zij iTunes starten in de sidebar, dan streamt iTunes gewoon de mp3s via het netwerk, je hoeft dan geen mp3s te gooien op je andere workstations.

Dus je mp3s zijn dan centraal en je kunt dan ook op de server toevoegen, zolang iTunes daar maar op draait :)
En hoe voeg je dan toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Maximus schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:47:

en dat is precies de situatie zoals het nu is, maar dan zit ik dus nog steeds met toevoeg probleem zoals hier boven ook werdt vermelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Je zult dan toch echt op die server de boel moeten importeren...

Het kan trouwens ook nog wel remote hoor... danwel met Folder Actions, danwel met de Automator. Of desnoods via een cronjob.

Het verwijderen en bijwerken is juist het moeilijkste :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:27
Ik verwacht eigenlijk dat je een windows server hebt omdat je iTunes draait, maar anders zou je eens kunnen kijken naar een iTunes server:

http://www.macosxhints.co...p?story=20030711140157143
http://www.deleet.de/projekte/daap/daapd/

Op de server draait dan een deamon:
mDNSProxyResponderPosix 192.168.5.1 squeal Server Mp3 _daap._tcp. 3689

Deze leest een dir in met mp3's en playlisten en shared deze mp3's, als je hem dan zo instelt dat hij de list om het half uur opnieuw opbouwd krijg je redelijk snel de nieuwe mp3's in je lijst. Mp3's kopieren doe je dan gewoon naar de share van je server. Helaas kun je "nog" geen tags wijzigen via deze methode.

[ Voor 11% gewijzigd door leon1e op 10-06-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
ik heb dus zoals ik ook in start post ook vermelde een windows server staan.
de nu genoemde oplossingen zijn allemaal voor linux machines
misschien is er een soort add on voor windows die automatisch de librarie bijwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
ymoona schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 20:11:
misschien is er een soort add on voor windows die automatisch de librarie bijwerkt.
niemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:27
ymoona schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 20:11:
Nee, die is er niet maar als je server sterk genoeg is kun je altijd nog een linux distro in Vmware gaan draaien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

redelijk wat unix software is op windows aan de praat te krijgen met SFU. Mischien kan je het daarmee doen?

http://www.microsoft.com/...ersystem/sfu/default.mspx

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het kloterige met je opzet (ook mijn opzet) is dat iTunes geen sync functie kent en het daarbij meteen een hoeren-programma is wat dat betreft. Stel dat je dingen hebt toegevoegd of verwijdert hebt dan is eigenlijk de enige manier om weer een 1-op-1 lib te krijgen de lib weggooien en opnieuw je remote dir te indexeren. Wat weer bagger lang duurt.Progressie zit er niet echt in iTunes dus ik vraag me af of ze daar ooit naar gebruikers gaan luisteren. Ben niet de enige die zich stoort aan het ontbreken van sync-optie. En hoewel Windows Media Player een log beest is wat ik daardoor ook niet gebruikt.. die doet dat nou net het beste. Met Winamp als goede tweede.

Dus je zult gewoon zo nu en dan je lib opnieuw moeten indexeren. Als je je oude niet eerst weg gooit dan zullen bestanden die verwijderd zijn nog gewoon in je lib blijven.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

leon1e schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:46:
Ik verwacht eigenlijk dat je een windows server hebt omdat je iTunes draait, maar anders zou je eens kunnen kijken naar een iTunes server:

http://www.macosxhints.co...p?story=20030711140157143
http://www.deleet.de/projekte/daap/daapd/
Dat werkt dus heel mooi, behalve als je iets probeert af te spelen, dan crashed iTunes.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OzBoz schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:08:Dus je zult gewoon zo nu en dan je lib opnieuw moeten indexeren. Als je je oude niet eerst weg gooit dan zullen bestanden die verwijderd zijn nog gewoon in je lib blijven.
Let wel op: bij het herindexeren van je lib worden al je playcounts gereset.
Als je smart playlists gebruikt die gebruik maken hiervan moet je dat dus niet zomaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:26

JaQ

leon1e schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:27:
[...]
Nee, die is er niet maar als je server sterk genoeg is kun je altijd nog een linux distro in Vmware gaan draaien ;).
is cygwin in dit geval geen beter optie? (heb je ook geen crack.. ehhm.. licentie nodig, want open source)

Je zou misschien ook met een of andere macro editor of wat VB het import proces van itunes kunnen nabootsen. Niet echt chique, maar het werkt vast wel.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:22:
[...]

Dat werkt dus heel mooi, behalve als je iets probeert af te spelen, dan crashed iTunes.
Werkt inderdaad heel mooi, zonder te crashen in iTunes (4.8) op mn Powerbookje en daapd op een antieke Cyrix 300 (225mhz/Slackware10.1). Zit hier er al uren van te genieten ;)

1 grote dik vet nadeel: iTunes, ik kan *piep* geen gedeelde muziekplaatjes in lokale playlists gooien, zelfs niet in Partyshuffle :'(

Zonder ondersteuning voor dit vanuit iTunes blijft er maar 1 oplossing over:
Alles losse lokale libraries en de muziek gedeeld via SMB/CIFS, en bij ieder muziekje wat je toevoegt alle computers afrennen :(

Of je moet op de server playlists maken wat niet echt de voorkeur heeft lijkt me (server draait hier headless)
DrFrankenstoner schreef op maandag 13 juni 2005 @ 02:10:
[...]

is cygwin in dit geval geen beter optie? (heb je ook geen crack.. ehhm.. licentie nodig, want open source)

Je zou misschien ook met een of andere macro editor of wat VB het import proces van itunes kunnen nabootsen. Niet echt chique, maar het werkt vast wel.
Dus:
There's a port to the other OS as well (using CygWin).
WinDaapd
Eigenlijk zonder cygwin ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 02:28:
Werkt inderdaad heel mooi, zonder te crashen in iTunes (4.8) op mn Powerbookje en daapd op een antieke Cyrix 300 (225mhz/Slackware10.1). Zit hier er al uren van te genieten ;)
Heb gister mt-daapd geinstalleerd, en die doet 't wel.
Bij mij crashte iTunes zodra daapd updates ging sturen.
1 grote dik vet nadeel: iTunes, ik kan *piep* geen gedeelde muziekplaatjes in lokale playlists gooien, zelfs niet in Partyshuffle :'(
Daar kwam ik dus ook achter, dit maakt het geheel wat zinloos.
Zonder ondersteuning voor dit vanuit iTunes blijft er maar 1 oplossing over:
Alles losse lokale libraries en de muziek gedeeld via SMB/CIFS, en bij ieder muziekje wat je toevoegt alle computers afrennen :(
Ik heb een AFP server op m'n linux bak geinstalleerd, vond ik wat minder lelijk i.c.m. een Mac dan SMB.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
jammer dat er geen goede windows oploosing komt

[ Voor 6% gewijzigd door ymoona op 16-06-2005 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09
ik heb ooit 's ergens een oplossing gezien dat je de xml music library file op een share kan zetten. Ik denk dat dat het handigste is. Moeten de andere iTunes clients alleen ff herstarten als je iets veranderd hebt.

dit is ook een oplossing (een iTunes Applescript Synchroniseer tool):
http://www.macosxhints.co...30254540&query=itunes+xml

[ Voor 28% gewijzigd door 1Mark op 16-06-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markclausing schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:02:
ik heb ooit 's ergens een oplossing gezien dat je de xml music library file op een share kan zetten. Ik denk dat dat het handigste is. Moeten de andere iTunes clients alleen ff herstarten als je iets veranderd hebt.
En als de server uit staat of je werkt met een laptop zodat je geen verbinding hebt met de share en je start iTunes reset die de zijn instelling over waar de library zich bevindt naar de standaard instelling... Dit probleem heb ik dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 01:03:
Let wel op: bij het herindexeren van je lib worden al je playcounts gereset.
Als je smart playlists gebruikt die gebruik maken hiervan moet je dat dus niet zomaar doen.
Jep klopt. Dat is ook nog een nadeel van niet kunnen syncen. Misschien dat er alternatieven zijn ipv iTunes. Ik gebruik het nu omdat ik het draadloos beam naar Airport Express. Maar heb nu ook dat tooltje gekocht waardoor je elk programma de output naar AEX kan laten sturen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 19:59
Same problem here. Heb een flinke verzameling muziek en mijn muzieksmaak is ongeveer precies tegenovergesteld aan de smaak van mijn vriendin :) Heel handig :n Wat ik wil is een centrale verzameling van de files en ook een centrale database waarin je per user een rating bij kan houden. Op die manier kunnen we zelfs een muziek selectie maken die we beide leuk vinden :) Dat zou echt geweldig zijn :))

Het lijkt er op dat iTunes totaal ongeschikt is zodra er een netwerk in het spel komt en je niet zit te wachten op flinke beperkingen. Met wat leuke Ajax achtige technieken moet je vrij eenvoudig een redelijk geavanceerde en gebruiksvriendelijke web jukebox kunnen maken. Op die manier kan je ook vanaf je werk of je ouders bij je muziek. Alles staat centraal, je kan leuke statjes maken, backups zijn eenvoudig, je kan playcounts centraal bijhouden, playlists delen, makkelijk zoeken, etc. Kwestie van wat PHP, javascript, mysql, een ID3 parser en een MP3 server of een PHP script dat de MP3s streamed (ook niet echt ingewikkeld).

Ik ben alleen nog steeds niet echt iets fatsoenlijks tegen gekomen tot nu toe en heb op het moment totaal geen tijd om zoiets zelf te bouwen ;( iTunes blijven gebruiken zou handig zijn maar ik het lijkt er heel sterk op dat Apple zich voornamelijk richt op de gemiddelde huisvader met een iPod en 1 PC en niet op de gemiddelde tweaker die wat uitgebreidere wensen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

bartvb schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:40:
Same problem here. Heb een flinke verzameling muziek en mijn muzieksmaak is ongeveer precies tegenovergesteld aan de smaak van mijn vriendin :) Heel handig :n Wat ik wil is een centrale verzameling van de files en ook een centrale database waarin je per user een rating bij kan houden. Op die manier kunnen we zelfs een muziek selectie maken die we beide leuk vinden :) Dat zou echt geweldig zijn :))
Bijhouden zal die niet doen, maar je directory 'sharen' en zelf handmatig af en toe wat nieuwe nummers toevoegen zonder deze naar je music directory te kopieren moet voldoende zijn afaik....
Het lijkt er op dat iTunes totaal ongeschikt is zodra er een netwerk in het spel komt en je niet zit te wachten op flinke beperkingen. Met wat leuke Ajax achtige technieken moet je vrij eenvoudig een redelijk geavanceerde en gebruiksvriendelijke web jukebox kunnen maken. Op die manier kan je ook vanaf je werk of je ouders bij je muziek. Alles staat centraal, je kan leuke statjes maken, backups zijn eenvoudig, je kan playcounts centraal bijhouden, playlists delen, makkelijk zoeken, etc. Kwestie van wat PHP, javascript, mysql, een ID3 parser en een MP3 server of een PHP script dat de MP3s streamed (ook niet echt ingewikkeld).
Andromeda is your solution ;) Die werkt prima... ook in iTunes
Ik ben alleen nog steeds niet echt iets fatsoenlijks tegen gekomen tot nu toe en heb op het moment totaal geen tijd om zoiets zelf te bouwen ;( iTunes blijven gebruiken zou handig zijn maar ik het lijkt er heel sterk op dat Apple zich voornamelijk richt op de gemiddelde huisvader met een iPod en 1 PC en niet op de gemiddelde tweaker die wat uitgebreidere wensen heeft...
Mjah ach... shared music is al iets wat ik al uniek genoeg vindt en bij ons op school zelfs de nodige sociale contacten oplevert ;)

Voor de rest, probeer het eens met bovenstaande oplossing...

Deze plek is te koop.

Pagina: 1