@Home telefonie: doos opengemaakt door TPG Post

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn @home telefonie pakket ontvangen. De doos zat helemaal omwikkeld met plakband. Ik dacht: wat vreemd, sturen ze nu een 2e hands doos op? Blijkt er een grote sticker van de TGP Post op te zitten dat de doos open is gegaan en dat ze hem dichtgemaakt hebben zonder de inhoud te lezen?

Maar ik vertrouw het niet. In de doos zit namelijk een brief (lag bovenop) met mijn computernaam van @home en gebruikersgegevens).

Ik heb vaak gehoord dat je met een computernaam van iemand anders zonder abonnement kan surfen e.d. Kan er nu ook met mijn computernaam op mijn rekening gebeld worden als je dit nummer gebruikt?

Kortom, wat kan je met de computernaam doen (computernaam = 2 letters + cijfers) en moet ik @home bellen (of de telefonie helpdesk) en vragen om een nieuwe computernaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04

The Legend

*Plop*

Dat lijkt me redelijk onzin. Een computername is gekoppeld aan je hostname en ip adres. Die zijn niet te faken want die worden serverside naar je toegestuurd toch.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Het kan wel, maar alleen in dezelfde regio (ACX), en dan nog .. dan heb je alleen iemand ander zijn/haar IP adres. (At least, dat is mijn ervaring van ~ 1 jaar terug)
0,0 nut dus, want je moet toch je eigen @Home internet hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 09-06-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

En is het niet zo dat je hostnaam gekoppeld is aan je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

André schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:28:
En is het niet zo dat je hostnaam gekoppeld is aan je modem?
Destijds (en dan spreek ik over Com21 modems) werkte het voor mij wel. Hoe dat nu bij EuroDOCSIS zit weet ik zo niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ff je wachtwoord veranderen nadat je de eerste keer aangemeld bent.

De PTT zal heus je modem niet gehacked hebben, of de CD vervalst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Als ze zo nodig je gebruikersnaam en paswoord zouden willen hebben dan is daar volgens mij op andere manieren veel makkelijker aan te komen zonder dat het op zo'n overduidelijke manier op valt. De kans dat TPG dit op deze manier doen is verwaarloosbaar klein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig, allemaal positieve berichten!

Het wachtwoord stond volgens de brief trouwens op mijn geboortedatum, maar dat had ik al 3 jaar geleden veranderd en dat is niet teruggezet. Dat is dus niet te achterhalen.

Ik vond het alleen zo verdacht dat het pakket open was en niet met een deuk erin ofzo, maar het lijkt met een mes opengemaakt te zijn. Omdat het telefonie betreft (naast internet) vertrouwde ik het niet helemaal. Ik wil namelijk niet straks een mega rekening ontvangen van @home voor iemand die bijv. op mijn kosten naar Afrika zit te bellen.

Ik moet zoiezo morgen even contact hebben met de @home telefonie helpdesk om alles aan te melden (begrijp ik uit het @home telefonie topic), ik zal het dan nog even navragen (kan geen kwaad) en dat post ik hier nog wel even zodat iemand er misschien nog wat aan heeft in de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Je computernaam is gekoppeld aan je modem. Is absoluut waardeloos voor iemand die niet op jouw verbinding zit ;).
En bellen verloopt helemaal via je modem, daar heeft je computernaam niks mee te maken.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

cryforhelp schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:58:
Je computernaam is gekoppeld aan je modem. Is absoluut waardeloos voor iemand die niet op jouw verbinding zit ;).
En bellen verloopt helemaal via je modem, daar heeft je computernaam niks mee te maken.
Kan het kloppen dat dit wel mogelijk was bij Com21? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Laatst belden kenissen op, geen verbinding met internet. Hun ipadres bleek gekaapt aldus @home. Ze hebben het laagste abbonement van @home met een Motorola 4200 surfboard. Later belden de schoonouders op met hetzelfde probleem.
Het gebeurde nadat de router vervangen was door een model met draadloze ondersteuning, en de oude router ging naar de schoonouders.
Wat mij achteraf verbaasd is dat de oude werkte want ze weten niet hoe de dhcp client naam gewijzigd moet worden. Dus het koppelen van de gebruikersnaam met het ipadres en de modem, dat zou wel eens niet altijd zo kunnen zijn, maar ik geloof dat dit een uitzondering is.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
miniBSD schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:18:
Laatst belden kenissen op, geen verbinding met internet. Hun ipadres bleek gekaapt aldus @home. Ze hebben het laagste abbonement van @home met een Motorola 4200 surfboard. Later belden de schoonouders op met hetzelfde probleem.
Het gebeurde nadat de router vervangen was door een model met draadloze ondersteuning, en de oude router ging naar de schoonouders.
Wat mij achteraf verbaasd is dat de oude werkte want ze weten niet hoe de dhcp client naam gewijzigd moet worden. Dus het koppelen van de gebruikersnaam met het ipadres en de modem, dat zou wel eens niet altijd zo kunnen zijn, maar ik geloof dat dit een uitzondering is.
Wat daar dus is gebeurd is dat de schoonouders met het (vaste) IP van die kennissen surfden, da's idd IP theft.
Hoe die schoonouders dan van hetzelfde probleem last hebben kunnen hebben is mij een beetje onduidelijk, maar ach, tis opgelost :Y)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Het is niet mogelijk om de computernaam dat gekoppeld is aan een telefoniemodem op een andere locatie te gebruiken.

Je had het pakket niet moeten aannemen, ze hebben de doos geopend en dichtgeplakt zonder toestemming van @Home of jou, je had moeten zeggen dit accepteer ik niet en dan had TPG de waarde van de doos vergoed aan @Home en had jij een nieuwe gekregen, dit had wel een vertraging van je telefonie tot gevolg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tetsuo55 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:18:
Het is niet mogelijk om de computernaam dat gekoppeld is aan een telefoniemodem op een andere locatie te gebruiken.

Je had het pakket niet moeten aannemen, ze hebben de doos geopend en dichtgeplakt zonder toestemming van @Home of jou, je had moeten zeggen dit accepteer ik niet en dan had TPG de waarde van de doos vergoed aan @Home en had jij een nieuwe gekregen, dit had wel een vertraging van je telefonie tot gevolg gehad.
Het pakket was door de tpg post aan de buren afgegeven...

maar het gaat terug, het werkt niet, ik heb 2,5 uur aan de telefoon in de wacht gestaan en ik ben het zat. Ik blijf bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
cryforhelp schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:31:
[...]
Hoe die schoonouders dan van hetzelfde probleem last hebben kunnen hebben is mij een beetje onduidelijk, maar ach, tis opgelost :Y)
Ik denk dat @home de account uitgeschakeld heeft. De 'oude' eigenaren kregen een andere naam toegewezen.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Tsja ik werk bij de TPG, en het komt wel eens voor dat een pakket of een brief kapot aankomt. Dan gaat er een stuk plastic (sealen) met een briefje erbij in.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:20:
Tsja ik werk bij de TPG, en het komt wel eens voor dat een pakket of een brief kapot aankomt. Dan gaat er een stuk plastic (sealen) met een briefje erbij in.
Dat was ook in dit geval gebeurd (althans... geen briefje, alleen stickers). De helpedeskmedewerker die ik met pijn en moeite te pakken kreeg vertelde mij echter wel dat er deze maand al voor 10.000 geclaimed is door @home bij de TPG ivm kapotte pakjes trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk een of andere hond bij TPG die hoopte dat er een gsm toestel in zou zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:05

nhanssen

QVL is non-tweakers

Vreemd idd dat ze dit doen.
Vreemd ook, dat wanneer je je hostname niet invuld bij je PC je opeens geen internet hebt...

Dus....hostname is toch wel degelijk belangrijk...

edit:
Daarmee bedoel ik dus dat cpxxxxx-a geval.

[ Voor 25% gewijzigd door nhanssen op 12-06-2005 21:22 . Reden: toevoeging + typo's ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:06:
waarschijnlijk een of andere hond bij TPG die hoopte dat er een gsm toestel in zou zitten :/
Hehe nu je het zegt, @home biedt tijdens de actie(maanden?) wel een gratis mobiel aan.
Waarschijnlijk wist die TPG schoft ervan, en dacht ff buit te maken :+
Helaas mislukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Die vaste telefoon die er inzit is veel vetter man :)

(nee ik heb niet in pakjes @ postkantoor gekeken, als die er al zijn geweest, iemand in de straat heeft zn installatiepakket binnen ;) )

Maar wij wachten eerst ff af hoe het bij degene in de straat gaat (kennis van hun = n00b niveau :) )
Zo te zien in het @home telefonie topic zijn er aardig wat probleempjes :x

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1