Welke Router moet ik hebben.

Pagina: 1
Acties:

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Topicstarter
Ik wil naar Wireless en eerlijke deling van de bandbreedt en 2 dingen moet hij kunnen. Het moet dus een hardwareoplossing zijn en geen software

Forum doorgespit google afgestruind maar niet veel gevonden. Diverse termen (Rate Control, bandwidth management, Qos enz.)

1. Portforwarden op de volgende manier IP 87.89.89.25 Port 230 naar IP 192.168.0.1 231
Vele kunnen dit niet maar enkele wel (Sitecom DC203 en oude DC 202 versies.

2. Bandbreedte limiteren op IP adres of Macadress. Ik kan tot nu toe alleen de Vigor 2900G vinden. Deze doet het alleen op basis van de LAN poorten en dus kunnen de draadloze apparaten fullspeed.

De Vigor voldoet dus bijna. Ik had ook de ASUS 500g alleen deze kan geen portforwarding doen op basis van voorgaande.

Wie heeft er wat ervaring en/of namen.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Ik kan dit nou niet echt PN&S noemen maar goed.
Gezien de merken die jij noemt en de prijzen daarvan, waarom koop je niet een Vigor zonder WiFi + los access point? Dat access point kost je bijna niets en de combo gaat blijkbaar voldoen. Goed je hebt twee kastje maar dat mag geen probleem zijn.

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Topicstarter
Ik wist niet waar het anders moest. Het hoorde wel thuis bij netwerken maar niet bij troubleshooting, dus vandaar. Jou oplossing kan inderdaad maar het geval wil dat ik 4 PC, 1 Laptop, 1 Printerserver, 1 XBOX wil configureren.
Deze doos heeft maar 4 poorten dus dat is te weinig. Door het te kunnen op IP / MAC ben ik dan af van die limiet.

Bedankt voor je info.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Zoek een router met aan te passen firmware. Zelf gebruik ik een Asus WL500B met software van www.chupa.nl. Enkele personen passen de linux firmware aan en voegen modules als bandbreedtemanagement toe. Over de wirelessprestaties bij gezamelijk gebruik ben ik wat minder te spreken, merken als Linksys kunnen ook custom firmwares draaien.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

linksysje pakken. Kosten geen drol en met andere Linux erop erg leuk spul.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1