Toon posts:

Asrock K7S8X I/O vreemde backplate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik dacht bij cool-prices een goedkoop moederbordje op de kop te tikken voor een cheapo systeempje voor m'n zus..

Ikke een Asrock K7S8X besteld voor 12,99 euro.. (en nog wat sulletjes nodig voor de pc uiteraard)..
Alles netjes aangekomen, dus ik ga schroeven.

Blijkt bij het moederbord geen backplate te zitten (achterzijde moederbord met i/o aansluitingen)..

Nu dacht ik, ooh die heb ik nog genoeg liggen.. maar wat blijkt, deze Asrock heeft een erg vreemde indeling van de I/O poorten aan de achterzijde.. de ps2 aansluitingen van toetsenbord en muis onder elkaar ipv. naast elkaar.

Ik begrijp dat je voor 12.99 niet veel kan verwachten, kabels etc zaten er ook niet bij.. maar het is niet erg netjes om het bordje (dat gelukkig wel uitstekend werkt) zo in een kastje te schroeven..

Hierdoor mijn vraag,

Weet misschien iemand hier een leverancier van losse backplates (of misschien de importeur in nederland van Asrock.. google leverde me niets op..)

Of eventueel, een behuizing waar er een aantal verschillende standaard bij zitten..

.. mocht ik nu echt niets vinden ga ik zelf maar aan de slag met een figuurzaagje of dremel :P

Alvast bedankt..

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

je kunt er ook gewoon geen gebruiken als je je mobo goed vastzet en niet te lompp doet is er niks aan de hand.
wil je het toch post eens een plaatje misschien dat iemand er nog een heeft liggen.

weet iemand nog een leuke signature?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:44:
(of misschien de importeur in nederland van Asrock.. google leverde me niets op..)
ASRock EUROPE B.V.

Bijsterhuizen 3151
6604 LV Wijchen
The Netherlands
Phone: +31-24-345-44-33
Fax: +31-24-345-44-38
e-mail: sales at asrock.biz
Maar ik gok dat 't zal eindigen in zelf fröbelen :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 09:20
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:44:
Of eventueel, een behuizing waar er een aantal verschillende standaard bij zitten..
Ik heb tot nu toe bij m'n kasten altijd nog een standaart backplate meegeleverd gekregen, neem aan dat jij er dus ook nog wel 1tje hebt liggen. In zo'n geval is het denk ik niet al te veel moeite even met een metaalboor / dremel die paar extra gaatjes te maken die je echt nodig hebt.

Overigens, echt vereist is een backplate niet IMHO, zelf genoeg mods gemaakt zonder backplate en daar nooit enig hinder van ondervonden. Mocht je echt graag 1 willen zou je ook eens bij V&A kunnen kijken of iemand een kapotte variant van jou mobo heeft oid en een backplate over, en anders inderdaad lief e-mailtje sturen naar Asrock :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

al gegoogled op io-plate?.
backplate is toch de plaat waar je je mobo op spijkert :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

Mentalist

[avdD]

Leuk, ik heb ook 2 moederborden van cool-prices, maar ik had een Aopen AK77-600 MAX en een Abit AN7 van €15 per stuk :P

Ik heb Aopen en Abit gemailt of ze een I/O shield (alle mobofabrikanten noemen die dingen weer anders ja :P) konden opsturen, en zo ongeveer binnen een week nu heb ik voor beide mobo's een passende I/O plaat in huis :).

asrock_tsd aap-met-aanhangsel asrock.com.tw of sales aap-met-aanhangsel asrock.biz dus :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips allemaal..

Voor nu schroef ik het bord er gewoon zo in (zoner I/O Shield)
Ik ga even Asrock contacteren, en als 2e optie idd even rondkijken of iemand er nog eentje heeft liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog eventjes een updateje :-)

Gisterenmiddag Asrock een mailtje gestuurd met de vraag of ze me aan de betreffende io-plate kunnen helpen..

En nu op maandag morgen 9.00uur al een mailtje retour dat ze me er een gratis toezenden!
Nette service van ze iig..
Pagina: 1