terminalserver no licenses

Pagina: 1
Acties:

• jacg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik zit met een vaag probleem.

Heb twee windows 2000 terminal servers in een citrix farm draaien, geen problemen, draait allemaal soepel. Terminal services licensing draait en is geactiveerd.

Nu heb ik een nieuwe server aangeschaft, ook weer een windows 2000 server. Citrix erop gezet, is identiek aan de andere twee. Echter ik kan niet inloggen in een terminal sessie. Krijg event id 1004: The terminal server cannot issue a client license.

Wat zie ik over het hoofd, de andere twee hebben geen problemen. Op de servers loggen alleen 2000 prof en xp clients in, deze zijn dus geen client license nodig. Zelfs als ik vanaf de terminal server een sessie start op de zelfde server krijg ik bovenstaande melding.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 15:55
Kan hij de license server wel vinden / is die wel goed gestart ?

Verwijderd

TS license server hardcoden in je nieuwe server:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;239107

• jacg
@dromer
Ja die service loopt gewoon, anders kan men ook niet inloggen op de andere twee servers.

@smiley

Heb je instructies gevolgd, maakt echter niets uit, moet dus nog aan iets anders liggen

Verwijderd

Wat voor type clientpc's heb je, en met welke rechten log je in?

Verwijderd

Het lijkt me dat je oplossing hier wel tussen staat, staan sowieso een aantal hele goede suggesties..

http://www.eventid.net/di...ource=TermService&phase=1

• jacg
pff was ik weer, van alles geprobeerd en gelezen.

kan via rdp overal bij, terminal services lopen dus gewoon prima, ook de license browser op de pdc werkt.

Alleen als ik via een citrix sessie in wil loggen, maakt niet uit vanaf welke pc (allemaal 2000/xp) krijg ik "the connection to the citrix metaframe server was interrupted", en probeert ogenblikkelijk opnieuw contact te maken, komt in een loop te zitten, en genereert op de win2k citrix server constant de 1004 errors. Ook de citrix services loepen gewoon en in cmc zie ik gewoon de derde server in het rijtje van de farm staan.

Verwijderd

Zorg dat je users schrijfrechten hebben op het werkstation op:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSLicensing\Store

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 12:04
jacg schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:35:
pff was ik weer, van alles geprobeerd en gelezen.

kan via rdp overal bij, terminal services lopen dus gewoon prima, ook de license browser op de pdc werkt.

Alleen als ik via een citrix sessie in wil loggen, maakt niet uit vanaf welke pc (allemaal 2000/xp) krijg ik "the connection to the citrix metaframe server was interrupted", en probeert ogenblikkelijk opnieuw contact te maken, komt in een loop te zitten, en genereert op de win2k citrix server constant de 1004 errors. Ook de citrix services loepen gewoon en in cmc zie ik gewoon de derde server in het rijtje van de farm staan.
Log je via RPD in met je admin account of een gebruikers account? Ik ben niet echt thuis op het Citrix vlak maar ik kan me voorstellen dat je terminal services in application mode moet draaien ipv administrative mode.

no animals were harmed during the production of this message

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 13:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe maak je verbinding met de Citrix server, via RDP of ICA? De Citrix licenses ook allemaal ok? Vertel ook even welke versie van Metaframe je gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 19-06-2005 19:27 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1