Uitbreiding RAM op AOpen AX4GR

Pagina: 1
Acties:

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:26
Ik wil het geheugen van mijn PC upgraden, van 512 Mb naar 1024 Mb of eventueel nog meer. Op dit moment heb ik 2x 256 Mb, en het moederbord dat ik heb heeft 3 geheugensloten. Echter, dit moederbord ondersteunt maar 4 rijen.

Het moederbord dat ik nu hebt is de AOpen AX4GR, met als chipset de Intel 845G, die zoals gezegd dus 3 geheugensloten heeft, en ondersteuning heeft voor 4 rijen.

Mijn punt is nu dat ik er niet achter kan komen of 't geheugen dat ik nu in mijn PC heb single-sided of double-sided is. Als 't namelijk single-sided is, dan kan ik er nog een RAM module bijzetten zonder problemen, maar als 't RAM dat ik nu gebruik double-sided is, dan zal ik 1 van mijn 256 MB RAM modules eruit moet halen, wat natuurlijk jammer zou zijn. Of klopt die redenatie niet?

Door middel van CPU-Z heb ik deze gegevens over mijn RAM weten te krijgen: Infineon HYS64D32309GU-6 PC2700 DDR-SDRAM.

Btw, eerste post hier op tweakers. 8)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dan kijk je ff in je kast.
dan zie je je geheugen plankjes zitten en dan zie je dat het double side is omdat er aan 2 kanten geheugen blokjes zitten ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:26
Thx chucky.

Ik heb ff gekeken, en beide reepjes lijken me single sided (in tegenstelling tot wat jij zegt?).

Ik vroeg me verder af of 't wat uitmaakt in welk slot welk geheugen zit. Als ik er nu namelijk 512Mb RAM PC2700 bijgooi, dan kan ik hem niet zo makkelijk op 't eerste slot zetten (videokaart zit in de weg, en ik heb geen zin die eruit te halen). Ik neem aan dat ik de 512 ook gewoon in 't nu nog lege slot kan zetten.