Speedtouch 580 bridge problemen

Pagina: 1
Acties:

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 14:24
Sinds kort heb ik een Versatel Plus abbonement met een Speedtouch 580 modem/router. Om verbinding te kunnen maken moet deze ingesteld worden als bridge. Speedtouch heeft daarvoor een programma gemaakt, zodat de router automatisch ingesteld wordt. Dit werkt allemaal prima, ik krijg een IP en kan het internet op.

Het probleem is echter, dat ik door deze auto config het modem niet meer inkan. Mijn netwerkkaart krijgt een een IP van de DHCP server van Versatel, wat het modem doorstuurt.

Dit zijn de gegevens:

IP: 82.172.10.80
sub: 255.255.192.0
gateway: 82.172.0.1

Nu zou ik de router (in mijn ogen) moeten kunnen bereiken onder 82.172.0.1, dit gebeurt echter niet. Ik denk dat het modem op de standaard 10.0.0.138 is blijven staan, en daar dit een ander subnet betreft gaat dat nooit werken. Ik heb al geprobeerd om vanuit de modem de instellingen aan te passen naar ethernet bridge, echter krijg ik dan geen IP van de Versatel server, maar gewoon een IP van de interne DHCP server van het modem.

Internet is allemaal prima, alleen zou ik toch wel in het modem willen komen, om het wireless gedeelte te configgen, en wat porten te forwarden.

Wie heeft er een ideetje?

HODL

• Ralphie
*kick*

Iemand?

HODL

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 05:14
Dat klopt, hij wordt dan volledig transparant.

Enige manier om erin te komen, is handmatig een IP adres op te geven in je netwerkkaart.

Bijv. 10.0.0.10 / 255.0.0.0

Dan kun je hem wel benaderen op 10.0.0.138

Andere optie is hem instellen als Routed Ethernet, NAT en DHCP.

Dan krijgt je router WAN ip adres en je PC een LAN ip adres.

Alleen dat laatste wordt geloof ik niet ondersteund door Versatel waardoor dit niet werkt.

Enige optie dan, is een router er op aansluiten.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46

Reptile209

- gers -

Ralphie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:47:
Het probleem is echter, dat ik door deze auto config het modem niet meer inkan. Mijn netwerkkaart krijgt een een IP van de DHCP server van Versatel, wat het modem doorstuurt.

Dit zijn de gegevens:

IP: 82.172.10.80
sub: 255.255.192.0
gateway: 82.172.0.1

Nu zou ik de router (in mijn ogen) moeten kunnen bereiken onder 82.172.0.1, dit gebeurt echter niet. Ik denk dat het modem op de standaard 10.0.0.138 is blijven staan, en daar dit een ander subnet betreft gaat dat nooit werken. Ik heb al geprobeerd om vanuit de modem de instellingen aan te passen naar ethernet bridge, echter krijg ik dan geen IP van de Versatel server, maar gewoon een IP van de interne DHCP server van het modem.

Internet is allemaal prima, alleen zou ik toch wel in het modem willen komen, om het wireless gedeelte te configgen, en wat porten te forwarden.

Wie heeft er een ideetje?
Je ziet het idee van bridging niet helemaal. Poorten forwarden hoeft niet in bridged mode, omdat het modem *alles* ongezien doorgooit naar je PC. Daarom zie je op je PC ook een IP-adres van versatel en geen lokaal adres.
Voor het instellen van bijvoorbeeld je wireless-security moet je idd wel op het modem kunnen komen. En dan zou je dus, zoals voorgesteld, zelf je modem moeten configgen en je PC op een intern IP zetten. Dan houdt je modem ook via NAT al het externe verkeer tegen en kan het zijn dat je moet gaan poortmappen. Heb je wel meteen het voordeel dat je modem een soortement firewall tussen je PC en internet vormt, en kan je bovendien met meer PC's online (wat nu vermoedelijk niet kan).

Edit:
Wat je nog kan proberen voor de configuratie, is om een PC met een kabeltje op je modem aan te sluiten. Dan krijgt hij (of geef je hem) een intern 10.0.0.x adres en moet je in de webinterface kunnen komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile209 op 13-06-2005 18:31 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Ralphie
Jongens bedankt voor de antwoorden. Het is nu een stuk duidelijker. Wat Reptile zegt over dat ik niet met meerdere PC`s op internet klopte, echter na een aantal keren proberen kreeg ook deze een IP. Porten forwarden hoeft dus niet, alleen blijft dan nog het (wireless) security gedeelte staan. Wat jij als idee oppert (een PC in het 10.0.0.x subnet gooien) vind ik een hele goede. Had ik zelf eigenlijk ook wel kunnen bedenken |:( ;)

HODL

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 05:14
Ralphie schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:48:
Jongens bedankt voor de antwoorden. Het is nu een stuk duidelijker. Wat Reptile zegt over dat ik niet met meerdere PC`s op internet klopte, echter na een aantal keren proberen kreeg ook deze een IP. Porten forwarden hoeft dus niet, alleen blijft dan nog het (wireless) security gedeelte staan. Wat jij als idee oppert (een PC in het 10.0.0.x subnet gooien) vind ik een hele goede. Had ik zelf eigenlijk ook wel kunnen bedenken |:( ;)
Nahoou, dat zei ik ook! :'(

;)

Is het allemaal gelukt?
Pagina: 1