Toon posts:

Nieuw gekocht en het andere verkopen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD64 3500+ s939 gekocht (schijnen goed overklokbaar te zijn :X )en een Asus A8V deluxe (AGP) en 2 bankjes Corsair 512 MB valueram en een nieuwe Zalman 400 watt voeding. En ja, alleen in Windows al merk ik duidelijk verschil. Nu de games nog :7

Nu heb ik over:
Een Asus P4P800SE moederbord (100%)
Een Presscott 3 GHz met Zalman AlCu 7700 cooler
2 bankjes TwinMOS DDR400 CAS2.5 van 512 MB elk double sided
1 netwerkkaartje van 100mbit (realtek8139)
1 CD-RW brander

Is het nu zinnig om die 2 TwinMOS bankjes er nog bij te proppen of is het zinnig om de heleboel zo te verkopen? Hoeveel is dat geheugen nog waard in de verkoop? Werkt dit Geheugen op dit nieuwe moederbord?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 20:39 ]

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Als je het gehuegn erbij doet is het een werkend setje.

en 2GB is (zeker nu) niet nodig voor normaal huistuin en keuken gebruik incl games.

Misschien voor BF2 wel aan te raden maar dat durf ik niet te zeggen.

Verwijderd

Mocht je van plan zijn video's te gaan renderen met Adobe Premiere ofzo dan kan dat extra geheugen handig zijn. Ik zit dan altijd op anderhalve gb aan geheugengebruik ipv 600 mb ofzo. Zo niet, dan zul je aan 1 gb de komende tijd echt wel genoeg hebben.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je die nog in je bezit hebt; draai eens wat benchmarks, dan weet je welke het beste presteerd?

Het bij elkaar stoppen van verschillende soorten geheugen en het aantal latjes (minder is beter) dat je hebt zal het OC'en echter niet gaan bevorderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 09-06-2005 20:45 ]

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:37:
Ik heb een AMD64 3500+ s939 gekocht (schijnen goed overklokbaar te zijn :X )en een Asus A8V deluxe (AGP) en 2 bankjes Corsair 512 MB valueram en een nieuwe Zalman 400 watt voeding. En ja, alleen in Windows al merk ik duidelijk verschil. Nu de games nog :7

Nu heb ik over:
Een Asus P4P800SE moederbord (100%)
Een Presscott 3 GHz met Zalman AlCu 7700 cooler
2 bankjes TwinMOS DDR400 CAS2.5 van 512 MB elk double sided
1 netwerkkaartje van 100mbit (realtek8139)
1 CD-RW brander

Is het nu zinnig om die 2 TwinMOS bankjes er nog bij te proppen of is het zinnig om de heleboel zo te verkopen? Hoeveel is dat geheugen nog waard in de verkoop? Werkt dit Geheugen op dit nieuwe moederbord?
Waarom heb je trouwens nieuw geheugen gekocht ?
Het nieuwe geheugen is niet echt (veel) beter volgens mij. Het oude geheugen past wel gewoon op het bord. Dus als je dat ook nog er naast zou gebruiken heb je 2gb. Ik weet niet of je dat nodig heb. Ik denk dat het geheugen 2de hands nog zo'n 60euro waard is samen.

Heb je trouwens nog een pentium 4 boxed cooller ?
Dan kan je die Zalman 7700 op je amd 64 zetten (als je het s939 montage stukje nog hebt teminste)
Die koelt wat beter en is stiller dan de boxed amd coolers (die ook wel goed zijn hoor).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:37:
Is het nu zinnig om die 2 TwinMOS bankjes er nog bij te proppen
Probeer het gewoon en trek je conclusies :)
Tip: PMG FAQ » Hoeveel geheugen heb ik nodig?
of is het zinnig om de heleboel zo te verkopen?
Da's aan jou om te bepalen :)
Hoeveel is dat geheugen nog waard in de verkoop?
Vergelijk het gewoon met de huidige marktprijzen, zie o.a. www.tweakers.net/aanbod, www.marktplaats.nl, www.speurders.nl, etcetera. Of check de topicstart van Het grote "Is dit nog wat waard? " topic deel XXIII :)
Werkt dit Geheugen op dit nieuwe moederbord?
Probeer het gewoon en/of check de geheugencompatibiliteitstabellen op de website van de mobofabrikant.

Al met al vraagjes dat je met enig inzicht en gebruikmakend van de naslagwerken ook gewoon zélf had kunnen beantwoorden. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.