Het viel mij van de week opeens op: In januari was de prijs voor een AMD athlon 64 3000+ precies hetzelfde als nu, bijna een half jaar later. Zie bijvoorbeeld het volgende plaatje, zoek 1 januri op en volg de lijn naar rechts. Deze loopt erg vlak:

Verder kijkend bleek dat dit ook gold voor de wat snellere modellen van AMD:

En voor de modellen van intel. Hier de P4 540:

en de P4 660:

Hoe kan het nu dat de prijzen niet verder zakken? Is dat misschien omdat er binnenkort weer een nieuwe prijsdaling aan wanneer de nieuwe modellen van AMD en Intel worden geintroduceerd?
Het is natuurlijk zonde wanneer de Tweaker zijn geld uit geeft aan een processor die over twee weken nog maar de helft kost. Dus daarom wilde ik een kleine discussie starten en vragen hoe jij er nu over denkt
. Waarom zijn de prijzen zo constant en komt er binnenkort misschien een prijsdaling
Verder kijkend bleek dat dit ook gold voor de wat snellere modellen van AMD:
En voor de modellen van intel. Hier de P4 540:
en de P4 660:
Hoe kan het nu dat de prijzen niet verder zakken? Is dat misschien omdat er binnenkort weer een nieuwe prijsdaling aan wanneer de nieuwe modellen van AMD en Intel worden geintroduceerd?
Het is natuurlijk zonde wanneer de Tweaker zijn geld uit geeft aan een processor die over twee weken nog maar de helft kost. Dus daarom wilde ik een kleine discussie starten en vragen hoe jij er nu over denkt