Seagate hdd meerdere bestanden verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-03 07:15
Ik heb sindskort een seagate 120GB hdd bij de computer gevoegd. Als ik hier meerdere films tegelijkertijd verplaats naar een andere schijf (2x80GB raid 0) komt er ongelofelijk veel lawaai vandaan.
de films versleep ik dus ieder apart naar de ander hdd zodat windows ze niet achter elkaar maar tegelijkertijd overzet. Selecteer ik ze tegelijkertijd zodat ze achter elkaar worden verplaatst is er geen probleem.
Zet ik 1 film over is er normaal geluid
2e film wat meer geluid
3e film nog meer geluid
4e film geeft herrie en bij de 5e film gaat t niet harder.

ik heb al geluisterd naar de geluiden op http://faq.tweakers.net/om/hdd_geluiden/
maar heb niet zoiets gevonden als wat ik heb

ik heb een amd 64 3200
asus a8v deluxe
2x 512 hyperx
2x 80GB samsung RAID 0 [promise fasttrack 378]
1x 120GB seagate [via vt 8237]

ik heb net gisteravond xp 64bit (geen beta) geinstalleerd op de promise controller omdat ik de promise ook eens wou proberen. hiervoor heb ik de drivers van planetamd64 gebruikt want degene die op de asus site staan werkten niet goed (waneer windows zou moeten beginnen met booten reboot de pc)

het programmatje hddhealth werkt niet. deze kan geen smart uitlezen op alle schijven :|
ligt dit aan xp 64bit of de controller drivers of de controller hardwarematig?

mobmeter wil ook niet opstarten vanwege een ACPI error? (ligt dat aan XP 64bit?) deze deet het wel op windows xp 32bit

ik snap dat een hdd zich harder moet inspannen zegma om meerdere film tegelijk te verplaatsen maar het leek me geen gezond geluid. Het leek wel op headcrash-initialisation.mp3 op http://faq.tweakers.net/om/hdd_geluiden/
maar op mn seagate bouwt het geluid zich op bij meerder films.

heb al seagate online help programmatje gebruikt. checkt de schijfen. deze kon van mn 2x samsung schijven wel smart uitlezen = geen error;s
maar van de seagate kon hij het niet uitlezen. verder gaf het programma geen fouten.

dus: 2x80GB raid0 aan promise 378
1x 120GB seagate aan VIA vt 8237

kan het een driver probleem zijn?

ik ga morgen windows xp 32bit denk ik nog ff installeren om daar ook eens meerder films tegelijkertijd te verplaatsen

maar weet iemand wat het probleem is?
of is het volkomen normaal? (ken het namelijk niet van pc van mn ouders met 120gb en 40gb maxtors.)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:14
Tja, vier (grote) bestanden simultaan verplaatsen veroorzaakt natuurlijk een hoop schijfbewegingen; zeker als de film ieder op een compleet ander deel van de hd bevinden.

Kun je geen wavje van het geluid maken? :)

-

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Inderdaad, dat is toch wel een beetje normaal hé, als je 4 dikke bestanden tegelijk laat uitlezen en wegschrijven worden je schijven (lees- en schrijfkoppen) helemaal gek!
Waarom denk je dat Windows de bestanden netjes appart na elkaar knipt en plakt als je ze alle 4 selecteerd en verplaatst?