Toon posts:

kan geen partitie maken op seagate 7200.8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Seagate Barracuda 7200.8 NCQ 250GB.
Nu heb ik deze vanochtend in m'n pc gestopt, alles aangesloten en opgestart.
De BIOS herkend de schijf meteen en ook windows ziet dat hij eraan hangt. Nu is hij natuurlijk nog niet geformatteerd.
Dit heb ik nu met Discwizard (het programma van seagate), met het windows interne programma als ook met PartitionMagic geprobeerd.
Bij elk programma hangt ie als ik een partitie wil aanmaken.

Is er iets wat ik over het hoofd zie?

En nog een vraag, ondersteund mijn MSI K8N Neo 2 Platinum NCQ?

Mijn systeem:
WinXP SP2
MSI K8N Neo 2 Platinum

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 05:28

nAffie

...

SATA of PATA? check zowiezo ff of je kabeltje goed is aangedrukt (en misschien niet wat pinnetjes verbogen hebt)...

meh.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Probeer eens een partitie in DOS aan te maken met bv. fdisk of gdisk.

http://www.bootdisk.com/
Maak eenopstart floppy en start 1 van beiden. De rest wijst zich opzich van zelf.

Verwijderd

Topicstarter
nAffie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:42:
SATA of PATA? check zowiezo ff of je kabeltje goed is aangedrukt (en misschien niet wat pinnetjes verbogen hebt)...
Het is een SATA schijf.
Het lijkt me dat de kabeltjes wel goed zitten, anders zou windows hem helemaal niet zien toch?
Maar toch bedankt, ik zal kijken of ze goed zitten

Verwijderd

Topicstarter
Maxxi schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:43:
Probeer eens een partitie in DOS aan te maken met bv. fdisk of gdisk.

http://www.bootdisk.com/
Maak eenopstart floppy en start 1 van beiden. De rest wijst zich opzich van zelf.
Pakt fdisk een 250GB schijf?

Verwijderd

Topicstarter
update:

Heb met een winxp cd geboot en geprobeerd, hem via het dos installatieprogramma te partitioneren...
Gaat ook niet (blijft hangen)

Is m'n schijf kadoek?

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 05:28

nAffie

...

Al geprobeerd om de schijf op een andere sata poort te zetten? (of zit daar je primaire schijf al op)
Ander sata kabeltje proberen?

meh.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

denk je er wel aan dat fat32 maar tot iets van 56 gb gaat dus als je deze disk wilt indelen je beter ntfs kunt kiezen (heb je misschien ook al gedaan natuurlijk)

kun je hem in windows via schijfbeheer niet in 1x totaal snel formatten ? dat zou in een paar seconden klaar moeten zijn

ik zou sowieso niet onder dos gaan kloten want dat kost je echt uren met zo'n grote hd

[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 09-06-2005 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
nAffie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:38:
Al geprobeerd om de schijf op een andere sata poort te zetten? (of zit daar je primaire schijf al op)
Ander sata kabeltje proberen?
Ik wil hem nu alleen nog maar als dataschijf gebruiken, pas later als hoofd-hd.
Er zitten 2 ATA schijven in m'n systeem, en ik heb m'n seagate op de SATA 1 gezet.

Het rare is gewoon dat m'n BIOS hem ziet en herkend, in windows kan ik hem ook zien in Apparaatbeheer maar als het op het partitioneren en formatteren aankomt doet ie niets.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Domme vraag maar krijgt hij stroom? Verder zou ik het eens proberen op sata 2.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:40
lemming_nl schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:16:
Domme vraag maar krijgt hij stroom? Verder zou ik het eens proberen op sata 2.
Zonder stroom zou je de hdd niet in de bios zien ;).

Gooi eventjes het testprogramma van seagate eroverheen, alhoewel ik betwijfel of dat werkt met S-ata schijven.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Icey schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:20:
[...]

Zonder stroom zou je de hdd niet in de bios zien ;).

Gooi eventjes het testprogramma van seagate eroverheen, alhoewel ik betwijfel of dat werkt met S-ata schijven.
Mijn hds zie je gewoon in de bios zonder stroom hoor. Stroom van molex is volgens mij alleen voor motortjes. De chips krijgen volgens mij stroom van IDE.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:06
lemming_nl schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:22:
[...]

Mijn hds zie je gewoon in de bios zonder stroom hoor. Stroom van molex is volgens mij alleen voor motortjes. De chips krijgen volgens mij stroom van IDE.
No f**king way, dat kan dus echt niet....

Verwijderd

test je schijf eens met
http://www.seagate.com/support/seatools/seatoold_reg.html
of:
http://www.seagate.com/support/seatools/index.html
Kan je even controleren of er wat mis is met je schijf voordat je verder wat gaat proberen

Verwijderd

probeer is een driver update te zoeken voor het sata gebeuren dat help nog wel eens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:30:
probeer is een driver update te zoeken voor het sata gebeuren dat help nog wel eens.
Dit maakt niets uit. Hij heeft ook partition magic geprobeert, en die werkt waarschijnlijk in dos. Dus die drivers maken dan niets uit.

Verwijderd

NCQ kun je wel vergeten onder een nForce3 chipset, maar dat zal je weing boeien momenteel :9

Het enige wat ik kan bedenken voor je partitieprobleem is je bios instellingen. Kun je daar een paar parameters bijschaven of misschien het nieuwste bios erop flashen?

Mocht het testprogramma van Seagate fouten aantreffen als je een uitgebreide oppervlaktescan uitvoert dan heb je ten volste recht op een nieuwe. Misschien zitten er ergens een paar beschadigde clusters?

goog luck

Verwijderd

en oja, de firmware op de schijf zelf kan ook het probleem zijn. Zoiets was er ook met de Maxtor DM+10 schijven(zie FAQ)

Verwijderd

Ik heb laatst een probleem gehad onder windows 2003 server, hij formateerde wel, maar als ie dan klaar was gaf ie aan dat het mislukt was (en ja dan was ie dus al een tijdje bezig, dus niet halverwege). Dit bleeft zich herhalen, wat ik ook probeerde. Maar toen ik als administrator inlogde ging het wel goed. Kortom, probeer eens als administrator in te loggen (dus niet een gebruikers account met admin rechten, maar echt administrator) en dan via schijvenbeheer (configuratie scherm, administrator tools (of zoiets ik heb een UK versie) en dan computer beheer).
Pagina: 1