[2000] Explorer.exe crasht, ook in veilige modus

Pagina: 1
Acties:

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:27

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik ben vandaag naar een vriend geweest met een computer probleem, maar kom er niet uit.
Hij heeft windows ME/2000 en als de pc opgestart is kom je in de desktop area. Tot nu toe alles OK.
Maar dan ineens geeft ie een foutmelding over dat explorer.exe afgesloten moet worden en opnieuw opgestart moet worden. Daar maakt ie een logboek van. Klik je op OK en alles herhaalt zich weer. Tijdens dit hele gedoe kan je niks doen dan op OK klikken. Je kan nog wel ctrl+alt+del doen voor taakbeheer, maar dat heeft niet erg veel zin. Op een gegeven moment loopt het vast.

Probeerde ook in Veilige modus op te starten. Maar dan loopt ie ook vast.

Je kan dus eigenlijk niks doen.
Typisch virus voorbeeld? Formateren?

Hier zie je een screenshot. (kwaliteit is erg slecht, maar moest ff snel een foto make)
Afbeeldingslocatie: http://img143.echo.cx/img143/7033/pica01298kp.th.jpg
*vertaling*
Explorer.exe heeft een fout gegenereerd en wordt afgesloten door Windows. U dient dit programma opnieuw te starten.
Er wordt een logboek aangemaakt.

(Ook al klik je op annuleren of OK. Deze fout herhaalt zich)

Huub Huub Barbatruc!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

DNA_Saint schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:30:
Ik ben vandaag naar een vriend geweest met een computer probleem, maar kom er niet uit.
Hij heeft windows ME/2000 en als de pc opgestart is kom je in de desktop area. Tot nu toe alles OK.
Maar dan ineens geeft ie een foutmelding over dat explorer.exe afgesloten moet worden en opnieuw opgestart moet worden. Daar maakt ie een logboek van. Klik je op OK en alles herhaalt zich weer. Tijdens dit hele gedoe kan je niks doen dan op OK klikken. Je kan nog wel ctrl+alt+del doen voor taakbeheer, maar dat heeft niet erg veel zin. Op een gegeven moment loopt het vast.

Probeerde ook in Veilige modus op te starten. Maar dan loopt ie ook vast.

Je kan dus eigenlijk niks doen.
Typisch virus voorbeeld? Formateren?

Hier zie je een screenshot. (kwaliteit is erg slecht, maar moest ff snel een foto make)
[afbeelding]
*vertaling*
Explorer.exe heeft een fout gegenereerd en wordt afgesloten door Windows. U dient dit programma opnieuw te starten.
Er wordt een logboek aangemaakt.

(Ook al klik je op annuleren of OK. Deze fout herhaalt zich)
Wat ik niet haal uit je verhaal is of het nu om Windows ME of Windows 2000 gaat. Dat zijn namelijk twee verschillende besturingssystemen. Ik vermoed overigens ME.

Een virus? Misschien. In de meeste gevallen met ME is het gewoon omdat het brak is. Aangezien je ook niet in veilige modus kan opstarten zijn er niet veel opties, maar misschien werken ze:
- kopieer explorer.exe van je installatiecd naar je hd
- probeer de installatie te herstellen met de installatiecd (ik weet alleen niet of het mogelijk is met ME, met 2000 of XP namelijk wel).

Meer weet ik ook niet. Succes :)

Ow en als je opnieuw installeert: probeer aan een beter OS te komen dan ME... dat is echt brak. Let wel of je oude apparatuur hebt: met oude pré XP apparatuur heb je kans dat ze niet werken. Controleer dat zo snel mogelijk na je herinstallatie. /me Motrax spreekt uit ervaring

[ Voor 8% gewijzigd door Motrax op 10-06-2005 08:39 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:19
Windows ME(Windows Meer Ellende)

Gooi gewoon Windows xp Eroverheen alle problemen meteen verholpen heb zelf ook tijd ME gehad.
begin werkt het goed maar naar verloop van tijd is het Brak. ;)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
RonnieGoodvibes schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:53:
Windows ME(Windows Meer Ellende)

Gooi gewoon Windows xp Eroverheen alle problemen meteen verholpen heb zelf ook tijd ME gehad.
begin werkt het goed maar naar verloop van tijd is het Brak. ;)
Eroverheen? Dan krijg je alleen maar meer rotzooi...
Gooi inderdaad asjeblieft ME eraf, zelfs Microsoft vergeet deze versie liever (nooit opgevallen dat ze alleen maar over 95/98 en NT/2000/XP praten, maar nooit over ME?).

Als die pc niet zo snel is kan je ook nog 2000 overwegen, is ook een retestabiel OS :)

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 15:45
Ach waar zijn de tijden, ME-problemen. Heb er -tig mee gehad. Niets is beter dan deze gehate versie er af pleuren, een mooie format en XP erop. Zelfs op een 1Ghz Celeron en 256 MB ram waar voorheen ME op draaide, draait nu -superstabiel trouwens- XP. Wel even de harde schijf uit de pc halen en in een andere steken om de data te saven natuurlijk.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Motrax schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:36:
[...]

Wat ik niet haal uit je verhaal is of het nu om Windows ME of Windows 2000 gaat. Dat zijn namelijk twee verschillende besturingssystemen. Ik vermoed overigens ME.
ik heb nagevraagd en hij heeft win 2k en dus GEEN ME.
Motrax schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:36:
[...]

- kopieer explorer.exe van je installatiecd naar je hd
-
Hoe kopieer je explorer.exe als je niet in windows kan? Via MS-DOS? Maar dat kan toch dan niet?

Huub Huub Barbatruc!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

DNA_Saint schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:59:
[...]

ik heb nagevraagd en hij heeft win 2k en dus GEEN ME.

[...]

Hoe kopieer je explorer.exe als je niet in windows kan? Via MS-DOS? Maar dat kan toch dan niet?
2000 dus... geen ME, misgegokt dus :P

Okay. Dan is de kans an sich aanwezig het om een virus gaat, maar omdat je ook niet in de veilige modus kan komen, weet daar niet veel vanaf.

Explorer.exe kan je copieren:
- Start vanaf de installatiecd
- Kies recoveryconsole
- Copieer de explorer.exe
Moet je wel van te voren even op zoeken waar explorer.exe op de cd staat en waar het naar toe moet (c:\winnt meestal)

Als dat niet werkt, kan je met het booten vanaf de installatiecd ook kiezen voor een reparatie van de installatie :)

[ Voor 46% gewijzigd door Motrax op 10-06-2005 13:13 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ok, zal dat ff testen en laat het dan wel horen...

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

en dan pas ik je topictitel nog even een beetje aan zodat het juiste OS in de titel staat :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 16:03

Jimbolino

troep.com

laat explorer maar lekker crashen en ga naar taskmanager, sluit alles wat niet standaard windows is, en run een virusscanner

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Jimbolino schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:01:
laat explorer maar lekker crashen en ga naar taskmanager, sluit alles wat niet standaard windows is, en run een virusscanner
Hetzelfde probleem als in dit topic heb ik dus ook.
De optie die jij noemt werkt helaas ook niet, ik mag namelijk niks afsluiten.
Wat ik wel voor elkaar krijg is tijdens het crashen de taskmanager naar voren toveren en met RUN antivirus starten. Helaas haalt een scan niks uit, zelfs niet met de laatste definities die ik gisteravond nog opgehaald heb, voordat de ellende begon na een reboot.
Overigens draait er tijdens het crashen geen andere "vreemde" software om af te sluiten.

Het enige opvallende is dat de rede van mijn reboot was dat mijn internal memory volledig werd opgevreten door een onbekend en niet terug te vinden proces. Mijn HD led knipperde ook onafgebroken en na het geven van een reboot duurde het nog minstens 2 minuiten voordat het systeem down ging. Daarna begon het gezeik dus.

Het enige waar ik van week last van had is dat ik tijdens het kijken van een Divx een fullscreen popup kreeg van Antivirus Gold oid. Nooit van gehoord en dus ook niet zelf geinstalleerd. Ik vermoed een hele hardnekkige spyware applicatie.
Ondanks de software die ik hieronder opsom, is er niks gevonden wat niet op mijn pc thuis hoort.
- Spybot Search & Destroy
- Ad-Aware
- Spysweeper
- RegRun
- Norton Antivirus 2005

Een heel verhaal, maar misschien herkent iemand er wat in.
Ik hoop dat we hiervoor een oplossing vinden
Pagina: 1