Oude videobanden -> DVD's van maken

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb van dit onderwerp geen kaas gegeten, ik heb al gezocht, maar kom er eigenlijk niet uit.
Het volgende is het geval: Wij hebben thuis wat uniek beeldmateriaal "van vroeger", toen ik nog een kleine aap was. Nu hebben wij een DVD-brander aangeschaft en leek het ons een goed idee om deze beelden te behoeden tegen achteruitgang door middel van het digitaliseren van deze beelden.
Nu heb ik eigenlijk geen flauw idee wat ik hiervoor aan moet schaffen!
Ik heb een AMD 2100+ systeem, zonder video in op mijn videokaart. Ik zal dus een kaart met video-in aan moeten schaffen (een TV-kaart??), is dat dan voldoende?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoi TB. Het overzetten van VHS naar DVD is vrij eenvoudig: men neme een Hauppauge PVR150 of 250 TV kaart. Deze heeft s-video en composiet in. Hier sluit je dus je videorecorder op aan. Je kan meteen opnemen in MPEG2 formaat. De kaart heeft een hardware MPEG encoder, dus je hoeft naderhand niet nogeens naar MPEG te converteren. Dan moet je je bestand bewerken, dat kan met software zoals Pinnacle Studio (uitgebreide videobewerking), of TMPGenc MPEG Editor (alleen knippen en plakken). Daarna moet je het klaarmaken voor DVD (authoren). Dat kan ook met Studio, TMPGenc DVD Author, of gratis (maar met heel beperkte mogelijkheden) met IfoEdit.
Je PC is er in elk geval snel genoeg voor. Denk er wel aan dat je voldoende tijdelijke diskruimte moet hebben. Een gig of 20 vrij is geen overbodige luxe. Als ik jou was zou ik er een nieuwe snelle grote schijf bijzetten puur voor videobewerking.

Deze vraag is trouwens wel vaker voorbij gekomen, waar ik ook op geantwoord hebt. Als je even echt zoekt zal je deze onderwerpen wel terug kunnen vinden :)

Video capture card of tv kaart?
[rml][ [ Videobewerking]] Extra HDD nodig of niet?[/rml]
tv kaart + opnemen in goede qualiteit
Oude videobandjes naar harde schijf
van VCR naar HD
[rml][ Video Editing] Hardware Vereisten[/rml]
[rml][ vhs->mpeg2] heb nog enkele twijfels[/rml]

[ Voor 27% gewijzigd door Microkid op 09-06-2005 17:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

zie de bovenstaande topics

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.