Toon posts:

Freeze tijdens Norton Antivirus 2005

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een nieuw gebouwde computer, alles lijkt goed te gaan echter in bepaalde programma's waaronder norton antivirus 2005 freezed de pc ineens. Ik heb geen idee meer waar het aan kan liggen. Wel kan ik een aantal dingen uitsluiten.

Het is niet de voeding (ik krijg hele nette waardes terug in bios) en hij doet het ook zonder load.
Het is niet het geheugen, meerdere modules geprobeerd.
Het is niet de harde schijf.

Specs:
ASUS A8V-E deluxe
Athlon 64 3000+
1 gb mem (kingston dus met die QVL tabel zit het goed)
Ati X300
Kast met 450 Watt noname voeding maar dit lijkt me genoeg voor x300 3000+, 1 gb mem en 3 hdd's.

Wat heb ik geprobeerd:
Prime95 is stabiel :?
Memtest is stabiel :?
Herinstallatie van windows
Geheugen modules verwisselen

Iemand enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn, het heeft nooit goed gewerkt dus ik verdenk zelf het moederbord alleen ik kan het niet testen (heb geen vervangende hardware).

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gooi NAV 2005 er eens af om mee te beginnen.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
smvs schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:54:
Gooi NAV 2005 er eens af om mee te beginnen.
windows herinstallatie :/ dan zal hij dat ook wel geprobeerd hebben..

het zou kunnen dat je geheugen toch niet helemaal tiptop is... vreemd na memtest... maar het kan ook je hdd zijn, probeer die eens te scannen..

[ Voor 25% gewijzigd door sjongenelen op 10-06-2005 10:56 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Welke programma's nog meer? NAV is namelijk wel te vervangen door een andere virusscanner. En wanneer freezed hij, tijdens een virusscan?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja tijdens een scan maar hij loopt zelfs af en toe vast in IE. Ik begin zelf echter de videokaart te verdenken omdat hij nu een keer een BSOD gaf met ati2diag (uit mijn hoofd) dus ik ga straks eerst eens een vervangende gpu opsturen en eens kijken of hij daarmee wil werken :)

Wat het geheugen betreft ik heb 4 modules geprobeerd en het maakt niets uit ook in allemaal verschillende sloten en samenstelling dus ik denk dat ik die optie uit kan sluiten :(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je toevallig DEP aan staan? Even uitzetten :).

Verwijderd

Topicstarter
Nee er staat wxp sp1 op
Pagina: 1