• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Topicstarter
Op het journaal hoor je niet anders, en de experts zeggen het al, het is totale onzin,
het verarmde uranium straalt haast niks uit.

Is dit nu een vorm van massa hysterie?
De regering doet volgens mij al die onderzoeken omdat het volk er op aandringt.

Wat zijn jullie meningen?

(Ik denk zelf dat het een virus of ander oorlogmateriaal was of zelfs niks omdat het statistisch nogeneens zo veel voorkomt (leukemie) bij de soldaten in verhouding tot de rest van het volk)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Het is naar mijn (beperkte) inzicht een soort van excuus zoeken voor hun angst. Want het is nogaltijd een kwestie van stoer doen in het leger.

Het verhoogt percentage kanker onder de soldaten zal eerder komen door minder gezonde werkomstandigheden (ik at ooit eens in een tank, maar die diesel lucht ruik je binnen in ook duidelijk... das 1 van de voorbeelden) dan door verarmd uranium.

Dat zent naar mijn idee (dit is een gok) alleen een beetje alfa straling uit, of niet? dit kan alleen kankerverwekkend zijn als je het inademd of opeet.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Topicstarter
idd, ik heb een aantal leuke resultaten van een onderzoek gevonden :
1. Hoewel het gebruik van verarmd uranium controversieel is sinds het einde van de Golfoorlog, zijn de radiologische effecten van blootstelling aan DU zeer waarschijnlijk klein, alleszins te klein om opspoorbaar te zijn. Bijgevolg is het onwaarschijnlijk dat bestraling door verarmd uranium verantwoordelijk is hetzij voor het ‘Golfoorlogsyndroom’ bij veteranen, hetzij voor enige van de waargenomen ziekten onder de Irakese bevolking.

2. Sommige soldaten in gepantserdetanks die getroffen werden door DU-projectielen, hun redders en ook personen die zonder adequate bescherming langdurig schoonmaakoperaties hebben uitgevoerd in deze voertuigen, hebben mogelijk voldoende DU ingeademd om te lijden aan de zware-metalen-effecten ervan.

3. Kinderen of nieuwsgierige voorbijgangers zouden misschien een kijkje willen gaan nemen in een vernielde Irakese tank. Dat kan gevaar opleveren omwille van DU-stof of patronen die door brand gedestabiliseerd zijn. Deze wrakken moeten daarom ontoegankelijk gemaakt worden, eventueel door ze in te graven en vol beton te storten.

4. Verarmd uranium is een gevaarlijke stof indien het gebruikt wordt bij oorlogsvoering. Maar niet in de eerste plaats omwille van zijn radioactiviteit. Het is gevaarlijk omdat het gemakkelijk pantsers doorboort en vernieling zaait door ontploffing en brand. In termen van gezondheidsimpact op de burgerbevolking in en rond het oorlogsgebied, zijn de effecten van verarmd uranium miniem in vergelijking met alle andere directe en indirecte effecten van oorlog.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril