Dalende resultranking in Google

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 21:33
Hallo,

Ongetwijfeld een vraag welke al vele malen gesteld zal zijn, maar ik kan het zelf niet terug vinden in de search.

Een website onder mijn beheer heeft langere tijd bij Google als eerste zoekresultaat gestaan bij een bepaalde query. Echter, de laatste dagen daalt hij steeds verder en verdwijnt zodoende uit het 'zicht'. Weet iemand waardoor dit komt en/of hier iets tegen te doen valt?

Ik maak, uiteraard, gebruik van de diverse meta-tags.

Alvast bedankt!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Je hebt geen niet toegestaande 'truucjes' gebruikt om hoger te komen? Anders zou het een penalty kunnen zijn.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Google veranderd ook. De manier waarop resultaten bepaald worden veranderen regelmatig.
Behalve je pagina zijn er nog een aantal andere zaken van belang.

- Content (inhoud van je pagina)
- Links (aantal koppelingen van andere pagina's naar jou pagina)
- Actualiteit (zorg ervoor dat er regelmatig iets veranderd op je pagina)

Hier is genoeg over te vinden. Er zijn talloze manieren om je website aantrekkerlijker te maken voor je webpagina.

PSN: Shiver23

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Fernoráto schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:22:
Je hebt geen niet toegestaande 'truucjes' gebruikt om hoger te komen? Anders zou het een penalty kunnen zijn.
Bij een penalty ben je gewoon niet meer terug te vinden in Google. Dat heeft hier niets mee te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Korakal op 10-06-2005 09:42 ]

• Jewie
De website bestaat uit Flash, waardoor de index-pagina (met de meta-tags) dus relatief vrij kort is; alleen een including van het betreffende Flash-bestand. De feitelijke Flash-website is echter in combinatie met PHP geschreven en veranderd dus regelmatig wat betreft content. Echter, Google zal dit niet 'merken'. De website kan dus enkel worden geindexeerd op meta-tags.

Niemand hiervoor een oplossing, zonder dat de gehele website dus wordt 'gebannend'?

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Jewie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:44:
De website bestaat uit Flash, waardoor de index-pagina (met de meta-tags) dus relatief vrij kort is; alleen een including van het betreffende Flash-bestand. De feitelijke Flash-website is echter in combinatie met PHP geschreven en veranderd dus regelmatig wat betreft content. Echter, Google zal dit niet 'merken'. De website kan dus enkel worden geindexeerd op meta-tags.

Niemand hiervoor een oplossing, zonder dat de gehele website dus wordt 'gebannend'?
Google is zojuist een proef gestart met sitemaps. Er kan een sitemap gegenereerd worden van de pagina welke Google kan indexeren.
Misschien dat dit iets kan helpen.
http://www.webwereld.nl/articles/35617/google

En anders zul je toch echt je website zoekmachine-vriendelijker moeten maken, als je goed wilt scoren.

• Jewie
Shiver23 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:49:
[...]

En anders zul je toch echt je website zoekmachine-vriendelijker moeten maken, als je goed wilt scoren.
En hoe kan ik dit het beste doen? Momenteel heb ik naast de TITLE ook de META-DESCRIPTION en META-TAGS gedefinieerd. Zijn er nog meer mogelijkheden dan?

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Jewie schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:11:
[...]

En hoe kan ik dit het beste doen? Momenteel heb ik naast de TITLE ook de META-DESCRIPTION en META-TAGS gedefinieerd. Zijn er nog meer mogelijkheden dan?
Zorgen dat je website goed te indexeren is door google.
Als je het volgende intypt in google kan je zien wat er allemaal instaat
code:
1
site:www.blabla.nl

waar www.blabla.nl natuurlijk je eigen url is.
Zo kan je zien wat er allemaal in Google staat.
Als dit alleen je index is, dan is er waarschijnlijk een probleem op je webpagina waardoor google je site niet goed indexeert.

Pagina: 1