Toon posts:

Probleem met adapters voor getweakte alcatel speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een geruime tijd geleden heb ik mijn alcatel speedtouch home getweakt tot speedtouch pro en later tot speedtouch 510. Hoewel de eerste poging om het tot 510 te tweaken heb ik de modem weer aan de praat weten te krijgen en later de tweak te voltooien.
De modem heeft na de laatste tweak geruime tijd goed gedraaid tot een paar weken geleden. M'n broertje wist te vertellen "dat internet het niet deed". Bij nader onderzoek bleek de adapter te zijn overleden. Ik had nog een adapter liggen van een modem (vaag OEM apparaat, weinig info over kunnen vinden op internet) die ik had aangeschaft ter vervanging van de fout getweakte speedtouch. Deze lag inmiddels werkeloos in de kast en ik heb toen die adapter aan mijn speedtouch gehangen. Deze begaf het echter ook binnen een paar minuten. Achteraf bleek dat het een ac adapter betrof ipv de vereiste dc adapter.
Om verder geen risico te nemen heb ik toen de 2e modem (het oem-modelletje) weer in gebruik genomen. Dit apparaat geeft echter constant gezeik met oa msn en skype. Ik verlangde dus enorm terug naar mijn oude vertrouwde speedtouch. Ik had vandaag dus besloten om maar eens een nieuwe adapter te halen. (variabele spanning, 1,5 - 12v, 1000mA)
De speedtouch bleek het nog te doen en ik was dan ook verheugd dat ik weer een betrouwbare verbinding had. Altans, dat hoopte ik. De speedtouch begon na een 20 minuten uit te vallen, waarna het rode ledje begon te branden. De verbinding viel dus steeds weg. Ik vermoed dat dit komt door de thermische beveiliging van de adapter. De adapter ontwikkelde namelijk flink wat warmte. Nadat ik de spanning iets had verlaagd (van 9 naar 6 volt) bleef de modem draaien. Dat msn af en toe toch uitlogde nam ik maar voor lief. de warmteontwikkeling bleef echter.
Van 1800 tot 2130 uur ben ik weg van huis geweest en heb gezegd dat de modem in de gaten gehouden moest worden voor onregelmatigheden. Toen ik weer thuis kwam kreeg ik wederom de mededeling dat "het internet het niet deed" Ik liep dus naar de modem met de goede hoop een rood ledje aan te treffen. Wederom bleek echter de adapter kapot te zijn gegaan.

Weet iemand een oplossing voor het probleem?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46
Ik neem aan dat er op de Speedtouch wel staat wat voor adapter hij nodig heeft (met voltages e.d.) Kun je niet veel simpeler een 2de hands adapter+modem op de kop tikken? :)

-

Verwijderd

Ik heb het volgende kunnen vinden:

Q: What are the specs for the Speedtouch AC adapter (#9510) (back)

A: The Speedtouch modems use an AC adapter that delivers 9 volts DC at 1000mA (or 1 amp).

Misschien dat jouw adapter die 1A niet continu kan leveren en als je de spanning te hoog hebt staan (12V) gaat hij mogelijkerwijze meer stroom trekken (Afhankelijk van de interne spanningsregelaar)
Bij een goedkope adapter heb je ook vaak het verschijnsel dat de spanning inzakt bij belasting.
Advies: koop een goede gestabiliseerde van 2A

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Ga dat laatste proberen.
De adapter die ik laatst had aangeschaft koste 14 eutjes en kon volgens de verpakking 1000mA leveren. Dezelfde verpakking beloofde een gestabiliseerde, kortsluitvaste voeding met thermische beveiliging. Helaas, het heeft niet mogen baten. Heb hem eerst op 9v laten draaien en later op lagere voltages. Heb deze voltages ook nagemeten met een mulitmerter. De waarden vielen idd iets lager uit.
Het gekke is dat de originele adapter vermoedelijk op dezelfde manier verloren is gegaan (ook ineens dood) . Mijn vermoeden was dus dat de modem zelf niet meer helemaal goed was.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 19:15 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56

r0b

En heb je de Speedtouch op z'n zijkant staan? :)

Verwijderd

Topicstarter
als de zijkant die kant is met dat rooster en die grote sticker met het serienummer erop wel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Zo te zien heb je je weg nog niet helemaal gevonden, want dit hoort in het subforum Internet & Telefonie.

Geen probleem, ik move het even ;)

Move OH -> IT

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel man... zat me al helemaal de pleuris te zoeken in het overige hardware forum. Gelukkig bood de zoekfunctie uitkomst

Ik ga ff kijken voor een zwaardere voeding, zodra ik meer weet laat ik het horen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 02:58 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:37:

[...]

Weet iemand een oplossing voor het probleem?
Misschien gewoon accepteren dat het over is met dit modem. Vandaag gewoon even langs primafoon, even een 510 halen en die aansluiten. Ben je gelijk van al je zorgen af.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:07:
Ok, bedankt. Ga dat laatste proberen.
De adapter die ik laatst had aangeschaft koste 14 eutjes en kon volgens de verpakking 1000mA leveren. Dezelfde verpakking beloofde een gestabiliseerde, kortsluitvaste voeding met thermische beveiliging. Helaas, het heeft niet mogen baten. Heb hem eerst op 9v laten draaien en later op lagere voltages. Heb deze voltages ook nagemeten met een mulitmerter. De waarden vielen idd iets lager uit.
Het gekke is dat de originele adapter vermoedelijk op dezelfde manier verloren is gegaan (ook ineens dood) . Mijn vermoeden was dus dat de modem zelf niet meer helemaal goed was.
Die thermische beveiliging zou wel eens kunnen verklaren dat het dan wél en dan weer niet werkt.

Succes.

(heb touwens zelf ook zitten zoeken waar dit topic gebleven was :))

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 07:46:
[...]

Misschien gewoon accepteren dat het over is met dit modem. Vandaag gewoon even langs primafoon, even een 510 halen en die aansluiten. Ben je gelijk van al je zorgen af.
Dat is nou net het punt. De modem draait nog, alleen de adapters sneuvelen om de haverklap.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 08:13:
[...]

Die thermische beveiliging zou wel eens kunnen verklaren dat het dan wél en dan weer niet werkt.

Succes.

(heb touwens zelf ook zitten zoeken waar dit topic gebleven was :))
zo man, veel cryptischer kan je het niet omschrijven.., De adapter is op dit moment echt dood. de keren dat hij resette was hier mischien aan te wijten, maar nu doet ie echt niks meer.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 06:25 ]

Verwijderd

Als die adapter is overleden, is die dus niet zo korstluitvast. Probeer eens een zwaardere en als je de mogelijkheid hebt kun je de stroom eens meten, misschien komt daar wat uit. Je kunt ook de router openmaken en eens speuren of er iets erg warm wordt.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 15:13

Whuzz

Dodgeball!

Hoeveel adapters gaat het duren voor je voor datzelfde geld + moeite een nieuwe 510 had kunnen kopen? ;)

Adapters horen niet stuk te gaan. Gaan die wel stuk, dan zit er duidelijk iets niet lekker meer in dat modem. Stel je hangt er nu een adapter aan die 3 ampère trekt, dan is het de volgende keer niet de adapter die inwendig doorsmelt, maar misschien het modem zelf. Riskante zaak als je het mij vraagt. Heb je een goede brandverzekering? ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Pagina: 1