LS., Ik heb een LaCie USB HD (250Gb) gekocht (€149 bij Paradigit = €0,596/Gb ;); het laagste wat ik kon vinden van 250Gb of groter ),
type 'Design by FA Porsche' (...what's in a name?).
Deze hangt aan een hubje. Ik werk nog met USB1.1 (koop binnenkort wel een USB2 kaartje).
Probleem: Als deze HD aan blijft staan en ik (her)start mn pc, dan blijft-ie hangen in de POST: komt niet eens bij de memorytest.
Kheb gemaild met de helpdesk van LaCie. Deze adviseerde om in mn BIOS de 1e, 2e, 3e boot aan te passen en niet te booten van een USB device.
In mn BIOS staan de boots op: Floppy, HHD-0 en CDROM. Boot Other Devices is Disabled.
Dus nu doe ik mijn USB HD netjes uit en zettum pas aan als mijn pc is geboot. Dan vindt-ie vanzelf de eerstvolgende stationsletter.
Ik heb gebrobeerd mijn BIOs te upgraden. Ik heb nu:
Award Modular BIOS v6.00PG
04/17/2001-8363A-686B-6A6LMPAEC
For KT-133A K7 Chipset Support
Ik heb van http://www.driverguide.com/ het bestand CTFLASKC.EXE gedownload.
Dat is een DOS programmaatje zonder verdere toelichting. Ik heb naar toelichting gezocht, maar nergens kunnen vinden. Daar wacht ik dus maar even mee!
Heeft iemand een oplossing voor deze blokkerende USB HD?
Bedankt voor het lenen van je kennis en groet van
Ief
type 'Design by FA Porsche' (...what's in a name?).
Deze hangt aan een hubje. Ik werk nog met USB1.1 (koop binnenkort wel een USB2 kaartje).
Probleem: Als deze HD aan blijft staan en ik (her)start mn pc, dan blijft-ie hangen in de POST: komt niet eens bij de memorytest.
Kheb gemaild met de helpdesk van LaCie. Deze adviseerde om in mn BIOS de 1e, 2e, 3e boot aan te passen en niet te booten van een USB device.
In mn BIOS staan de boots op: Floppy, HHD-0 en CDROM. Boot Other Devices is Disabled.
Dus nu doe ik mijn USB HD netjes uit en zettum pas aan als mijn pc is geboot. Dan vindt-ie vanzelf de eerstvolgende stationsletter.
Ik heb gebrobeerd mijn BIOs te upgraden. Ik heb nu:
Award Modular BIOS v6.00PG
04/17/2001-8363A-686B-6A6LMPAEC
For KT-133A K7 Chipset Support
Ik heb van http://www.driverguide.com/ het bestand CTFLASKC.EXE gedownload.
Dat is een DOS programmaatje zonder verdere toelichting. Ik heb naar toelichting gezocht, maar nergens kunnen vinden. Daar wacht ik dus maar even mee!
Heeft iemand een oplossing voor deze blokkerende USB HD?
Bedankt voor het lenen van je kennis en groet van
Ief