Ik heb object (TextThingy.cs) gemaakt is c# die met een stuk tekst een aantal dingen doet. Wat ie doet is even niet interessant. Als het document groter wordt begint er een irritante wachttijd te ontstaan. Het object wordt gebruikt door een windows form applicatie (form1.cs, ook weer in .net) waardoor het net lijkt of er niets gebeurd of dat het vast loopt. Nou wilde in aan het object een event toevoegen zodat de het windowprogrammaatje van tijd tot tijd een schop krijgt om iets op een statuslabeltje te gooien.
Ik heb al aardig wat artikeltjes gelezen over events en delegates maar het wordt me steeds onduidelijker. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het TextThingy object een event kan laten raisen die een tekst als "Ben nu bezig met taak x" en dat Form1.cs dit oppikt en in een label gooid.
I'm pretty lost here..
Ik heb al aardig wat artikeltjes gelezen over events en delegates maar het wordt me steeds onduidelijker. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het TextThingy object een event kan laten raisen die een tekst als "Ben nu bezig met taak x" en dat Form1.cs dit oppikt en in een label gooid.
I'm pretty lost here..