[c#] Events maken ??

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 10:48
Ik heb object (TextThingy.cs) gemaakt is c# die met een stuk tekst een aantal dingen doet. Wat ie doet is even niet interessant. Als het document groter wordt begint er een irritante wachttijd te ontstaan. Het object wordt gebruikt door een windows form applicatie (form1.cs, ook weer in .net) waardoor het net lijkt of er niets gebeurd of dat het vast loopt. Nou wilde in aan het object een event toevoegen zodat de het windowprogrammaatje van tijd tot tijd een schop krijgt om iets op een statuslabeltje te gooien.

Ik heb al aardig wat artikeltjes gelezen over events en delegates maar het wordt me steeds onduidelijker. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het TextThingy object een event kan laten raisen die een tekst als "Ben nu bezig met taak x" en dat Form1.cs dit oppikt en in een label gooid.

I'm pretty lost here..

https://k1600gt.nl

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

Als je een taak gaat uitvoeren die veel tijd in beslag neemt, is het verstandig om dit in een aparte Thread te doen. Dat is sowieso altijd beter. Die taak die je uitvoert, heeft eigenlijk niks te maken met het verversen van jke Form.

In die Thread kan je dan eventueel een variabele op laten lopen en met een Timer kan je die dan uitlezen en weergeven op je Form.

[ Voor 52% gewijzigd door MrSleeves op 09-06-2005 16:00 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 15:36
Er bestaan toch echt genoeg duidelijke tutorials over delegates en events hoor. Zie ook de links die gorgi_19 gaf.

Verder ben ik het ook eens met hetgeen MrSleeves zegt mbtt Threads (maar dat mbt die Timer, daar ben ik het niet mee eens. :P)

[rml][ C#] button.Show() vanuit anderen Thread[/rml]

[ Voor 52% gewijzigd door whoami op 09-06-2005 16:04 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.