Toon posts:

[Azureus] UDP problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn snelheden in Azureus zijn altijd best sloom,
nu weet ik dat je de poort 6881 moet forwarden, dit heb ik ook allemaal gedaan en alles werkt ook netjes.

Alleen als ik nu in mijn router bij het log kijk zie ik dit: (en nog een zooi eronder)

donderdag 9 juni 2005 15:44:59 Unrecognized access from 218.66.104.140:32790 to UDP port 1026
donderdag 9 juni 2005 15:45:16 Unrecognized access from 70.85.178.66:35276 to UDP port 1026

Dit gebeurt zodra ik een torrent wilt gaan downloaden,
hij blokkeert dus de boel, en volgens mij kost dit mij de snelheid die ik nodig hem om een groter bereik te creeeren.

Ik kan niets vinden in de handleiding van mijn router, ook niet op azureus of hier op tweakers.
Wie kan mij vertellen hoe ik deze blokkade kan opheffen, en hij gewoon de boel toelaat.

Zo staat mijn router ingesteld (klik link):

http://dylan19.myftp.org/Hosting/naamloos.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 15:51 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

misschien handig als je even vermeld welke router je hebt :P

edit:
toevallig een sitecom wl 026?

kijk hier maar eens: http://www.portforward.co...itecom/WL-026/Azureus.htm

staat toch echt dat je alleen 6881 moet forwarden. enige wat ik over 1026 kan vinden is dat het een poort is die te maken heeft met het ontvangen van spam via messenger.

[ Voor 73% gewijzigd door JohnD op 09-06-2005 16:14 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik dus ook gedaan die port geforwared.
Maar waarom blokt hij elke seconde bijna dan die ip adressen? dat zijn volgens mij gewoon bruikbare connecties in Azureus dan.

Wie helpt me?

Verwijderd

UPNP zet zover ik weet op afroep van applicaties poorten open op de router.

Ikzelf daar er niet zo'n voorstander van.

Als je het gewoon uit zet en de poort forward die je aangegeven hebt in Azureus werkt het als de brandweer.

@ Sunstorm. Waarschijnlijk heeft de ts een andere poort aangegeven binnen Azureus dan standaard is, dat maakt niets uit, mits je die dan open zet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:43:
UPNP zet zover ik weet op afroep van applicaties poorten open op de router.

Ikzelf daar er niet zo'n voorstander van.

Als je het gewoon uit zet en de poort forward die je aangegeven hebt in Azureus werkt het als de brandweer.

@ Sunstorm. Waarschijnlijk heeft de ts een andere poort aangegeven binnen Azureus dan standaard is, dat maakt niets uit, mits je die dan open zet.
Ik heb geen andere poort aangegeven binnen Azureus.
deze staat ook netjes op de goede poort.

Je eerste deel is dus van mij van belang, ik wil dit ook gewoon uitzetten,
maar ik kan nergens, maar dan ook echt nergens dit uitzetten / ontdekken |:(

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Azureus heeft alleen de tcp en udp poort nodig die je kunt invullen in de configuration van Azureus.

In de configuration en dan Plugins - UPnP kun je UPnP uitzetten, als ik de uitleg begrijp dan staat het ook niet meer open op je router. Moet je wel deze plugin geinstalleerd hebben..

De binnenkomende connecties op udp poort 1026 krijg ik continu in m'n Smoothwall log en zijn pogingen van spammers om via messenger spam af te leveren. Niets om je druk over te maken dus.

Verwijderd

Topicstarter
BlackLight schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:00:
Azureus heeft alleen de tcp en udp poort nodig die je kunt invullen in de configuration van Azureus.

In de configuration en dan Plugins - UPnP kun je UPnP uitzetten, als ik de uitleg begrijp dan staat het ook niet meer open op je router. Moet je wel deze plugin geinstalleerd hebben..

De binnenkomende connecties op udp poort 1026 krijg ik continu in m'n Smoothwall log en zijn pogingen van spammers om via messenger spam af te leveren. Niets om je druk over te maken dus.
Bedankt, ik heb in Azereus UPnP uitgezet.
Ik open een torrent, en open meteen mijn routerpagina en de logfile en dit komt meteen tevoor schijn:
donderdag 9 juni 2005 19:09:55 Unrecognized access from 61.152.239.134:46839 to UDP port 1026
donderdag 9 juni 2005 19:11:31 Unrecognized access from 24.23.157.161:1146 to TCP port 1433
donderdag 9 juni 2005 19:11:34 Unrecognized access from 24.23.157.161:1146 to TCP port 1433
donderdag 9 juni 2005 19:15:48 Unrecognized access from 216.79.243.142:3387 to TCP port 1080
donderdag 9 juni 2005 19:15:51 Unrecognized access from 216.79.243.142:3387 to TCP port 1080
donderdag 9 juni 2005 19:15:57 Unrecognized access from 216.79.243.142:3387 to TCP port 1080
donderdag 9 juni 2005 19:16:03 Unrecognized access from 222.189.38.2:32773 to UDP port 1027
In Azereus heb ik dit ingevuld:
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/naamloos3.jpg

En op mijn router dit:
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/naamloos2.jpg

De snelheid van de torrents (ook verschillende) komen niet boven de 5 kb/s uit.
Ziet iemand hier iets fouts aan?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-08 08:54
haal dat ip adres bij bind aan lokaal ip adres eens weg, bij mij werkt t goed en k heb dat niet ingevuld

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:26:
haal dat ip adres bij bind aan lokaal ip adres eens weg, bij mij werkt t goed en k heb dat niet ingevuld
als ik dat weghaal, dan staat het bij mijn router niet meer goed want daar staat de port 6881 bij het ip adres: 192.168.123.156, nu staat het dus logisch

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Connecties op poort 1433 -> sql server attack

Indien je Azureus uitzet, krijg je deze inkomende connecties ook nog. Of ze ook doorgelaten worden in je router, lijkt me niet.

Indien je windows xp met sp2 gebruikt, dan even naar lvllord surfen, de patcher downloaden en gebruiken. sp2 begrenst het maximaal aantal binnenkomende connecties namelijk op 5 ofzo. Niet voldoende voor p2p programma's. Bij mij werkt een waarde van 50 goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:28:
[...]

als ik dat weghaal, dan staat het bij mijn router niet meer goed want daar staat de port 6881 bij het ip adres: 192.168.123.156, nu staat het dus logisch
De meldingen lijken mij inderdaad van buitenaf te komen, ze worden geblocked dus geen probleem.

Wat heel belangrijk is bij azureus is dat de laatste java versie geinstalleerd is.
Verwijder eerst java geheel (in software) en azureus ook.

Haal van de azureus site de nieuwste java ( http://azureus.sourceforge.net/download.php )

en installeer azureus opnieuw.

Verwijderd

Overigens is dat bind aan local-ip adress niet nodig, mits je geen twee netwerkkaarten/ip's hebt.

Ik zou als ik jouw was VNC ook op een andere poort laten draaien.... (geen 5800)

Er zijn ook diverse providers die poorten blokkeren/knijpen. Xs4all doet dat iig geval niet.

Maar het kan geen kwaad om die 6881 eens te veranderen in 12345 (ik noem maar wat) en dat zowel op de router als in azureus door te voeren.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 19:53 ]

• DP Kunst
uhm..., k weet niet wat je btw gedaan hebt in je router, maar je hebt poorten geforward naar jouw pc. je moet ze open zetten. das iets waar je alleen een poortnummer hoeft te geven, geen ip. dan is dat bind to ip adres iets niet nodig. en haal t gewoon eens weg, laat t niet staan omdat t anders niet logisch is, windows is niet logisch met sommige dingen

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:55:
uhm..., k weet niet wat je btw gedaan hebt in je router, maar je hebt poorten geforward naar jouw pc. je moet ze open zetten. das iets waar je alleen een poortnummer hoeft te geven, geen ip. dan is dat bind to ip adres iets niet nodig. en haal t gewoon eens weg, laat t niet staan omdat t anders niet logisch is, windows is niet logisch met sommige dingen
Forwarden van poorten is wel nodig als UPNP uit staat.
"bind to ip" is nutteloos als je maar één ip hebt.

• DP Kunst
zoals hij het nu ingesteld heeft kan alleen zijn computer in het netwerk maar die poort gebruiken omdat ie geforward staat naar zijn computer. wat hij eigelijk moet hebben is dat die poort gewon openstaat in de router, niet geforward word. zo kunnen anderen in zijn thuisnetwerk ook nog van die port gebruik maken...

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:21:
zoals hij het nu ingesteld heeft kan alleen zijn computer in het netwerk maar die poort gebruiken omdat ie geforward staat naar zijn computer. wat hij eigelijk moet hebben is dat die poort gewon openstaat in de router, niet geforward word. zo kunnen anderen in zijn thuisnetwerk ook nog van die port gebruik maken...
Hmmm.

Het openzetten van een poort is niet het juiste begrip in deze context.

Waarschijnlijk staan outbound alle poorten open op zijn router (Iedereen en alles mag naar buiten) Dat is vrij normaal voor thuis.

In dit geval moet de poort geforward worden om azureus te laten werken (als upnp uit staat). Dat kan maar naar één pc (lees ip-adres) en is dus in dit geval juist ingevoerd.
Pagina: 1