Ik ben op zoek naar een speaker set die zowel op 110V als op 220V werkt maar kan deze nergends vinden.
Heeft iemand een idee?!?
Avast bedankt.
Heeft iemand een idee?!?
Avast bedankt.
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Is dat tegenwoordig overal zo? Volgens mij namelijk alleen in de randstad... Waarom is me een raadsel...nicetas schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:53:
Even een correctie: de spanning op ons stroomnet is 230 Volt.
Vroeger was het 220 Volt. Lang geleden.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
ok, dat is wel weer zo, heb daar even niet bij nagedachtThe big J schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:11:
Een speakerset hoeft toch niet actief te zijnTwee (of meer ingeval van bijv. 5.1 speakerset) luidsprekers noem je toch ook een set...
Ampère is geen grootheid maar een eenheid. Stroomsterkte is de eenheid.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:18:
Ff offtopic, ze hebben de spanningen verhoogd, en niet alleen in de randtad maar overal, omdat het aantal ampères dan te beperken is.
In duitsland werken ze bijvoorbeeld met 250volt gewoon omdat je dan je ampère kunt beperken
P= U * I tenslotte
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:18:
In duitsland werken ze bijvoorbeeld met 250volt gewoon omdat je dan je ampère kunt beperken

Huh?? Amperes beperken??Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:18:
Ff offtopic, ze hebben de spanningen verhoogd, en niet alleen in de randtad maar overal, omdat het aantal ampères dan te beperken is.
P= U * I tenslotte
[ Voor 4% gewijzigd door joopv op 09-06-2005 22:37 ]
Verwijderd
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Verwijderd
Je uitgangspunt is verkeerd. De lamp gebruikt dat vermogen alleen bij een bepaalde netspanning, en dat is dus geen constante. Stijgt (of daalt) die spanning, dat stijgt (of daalt) het verbruikte vermogen.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:51:
Nee een lamp gebruikt een bepaald vermogen (P uitgedrukt in Watt) welke verkregen word doro een bepaalde spanning (U) en een bepaalde stroom (I)
Gebruik je de formule P = U * I is het toch logisch dat je vermogen gelijk blijft als je spanning iets stijgt en de stroom ietjes daald?...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Apparaten met losse adapters en waarvan een netsnoer met stekker vast aan die adapter gemonteerd is, zijn maar zelden bruikbaar op zowel 115 als 230V. Je zult meestal een andere adapter moeten gebruiken in een land met een andere netspanning. Even de tekst lezen op de adapter.Grrrrrene schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 07:15:
Als het om een PC speakerset gaat (dat idee krijg ik wel), voldoen volgens mij juist heel veel setjes. Veel adapters kun je nml zowel op 115 als op 230V gebruiken (staat er wel ergens op) en laat veel speakersetjes nou met een adapter gevoed worden
P = U * I zal de vermogens niet gelijkhouden.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:51:
Nee een lamp gebruikt een bepaald vermogen (P uitgedrukt in Watt) welke verkregen word doro een bepaalde spanning (U) en een bepaalde stroom (I)
Gebruik je de formule P = U * I is het toch logisch dat je vermogen gelijk blijft als je spanning iets stijgt en de stroom ietjes daald?...
Een gloeilamp geeft meer licht (en verbruikt meer) naarmate de spanning stijgt. Anders kunnen dimmers niet werken, van lagere spanning naar 230V regelen. In 't labo hebben we ook gewone gloeilampen eens voor de lol op 380 (tegenwoordig 400V) gezet, dat geeft verdacht veel licht.Digital-DNA schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:41:
Ik vraag me alleen af in hoeverre de weerstand van een lamp gelijkblijft, bij hogere spanningen wordt ie natuurlijk ook warmer en dan verandert de weerstand van het gloeidraad (ik denk hogere weerstand want anders gaat er steeds meer stroom doorheen en dan gaat ie boem)
This message was deleted
Dan mag jij mij even uitleggen hoe jij een lamp op driefases aansluit...rapture schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:49:
[...]
Een gloeilamp geeft meer licht (en verbruikt meer) naarmate de spanning stijgt. Anders kunnen dimmers niet werken, van lagere spanning naar 230V regelen. In 't labo hebben we ook gewone gloeilampen eens voor de lol op 380 (tegenwoordig 400V) gezet, dat geeft verdacht veel licht.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq