[Sateliet] NL tv in Frankruijk

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
Mijn schoonvader zit op het moment in Frankrijk op een camping met een schotel. Hij heeft een Canal Digital kaart voor NLD 1/2/3, sbs etc. Nou had ie deze dus getest voordat ie weg ging vorige week, en alles deed het prima. Nou zit ie daar, en kan ie de NL zenders niet meer ontvangen :?
Ik snap dat niet, want het is toch gewoon de zelfde sataliet? Hij zit wel gewoon op Astra. (zowel hier als daar).

We hebben dus opgebeld met Canal Digital (al 3x) en die heeft hem "gereset" oid, en dan zou ie het weer moeten doen, maar dat doet ie dus niet. Aan die lui heb je verder ook niet veel.

Nou heeft mn vriendin een 2e Canal Digital kaart gekocht, want we gaan er morgen heen en dan kunnen we die proberen. Die is ook al geactivieerd (net laten doen) dus zou goed moeten zijn.

Weet iemand hoe dat zit met Sateliet in Frankrijk met Canal Digital? Ik snap er niks van, want de rest van de camping daar heeft wel gewoon NLD 123 e.d. zegt ie .... en hier doet ie het dus wel goed...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Verwijderd

Kaart al overgeprikt bij een landgenoot aldaar ?

• FireFoz
Niet dat ik weet, denk het niet, wel een goeie idd, zal het morgen proberen als ik er ben en het werkt nog niet.

Hij heeft overigens (volgensmij) het "Set top-box" "pakket", en dr staat:
Indien u geregistreerd bent bij CANALDIGITAAL ontvangt u gratis de bekende Nederlandse publieke en commerciële televisie- en radiozenders en meer dan 200 vrij te ontvangen internationale zenders.
Dus dat zou goed moeten zijn...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Check eerst of de FTA (vrije) zenders het op de Astra 1 (19 Oost) het wel doen.

Als dat het geval is zou je nog kunnen kijken of de kaart van een landgenoot het wel doet in jouw receiver, en vice versa.

Maar ik heb ook gehoord dat er door Canal Digitaal verkeerde pulsen verzonden zijn waardoor een aantal kaarten defect geraakt zijn. Mogelijk een gerucht, maar wie weet.

Het her-activeren van de kaart werkt alleen als de receiver afgestemd is op een NL zender, CD zegt dat het Ned 1 moet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Bigfoot op 09-06-2005 17:08 ]

Verwijderd

Ik heb vorig jaar ook gekloot met een schotel op een camping en ik kwam er toena chter dat 2 satelieten vlakbij elkaar stonden (waren in noord-oost frankrijk). Vaak kwam ik op de verkeerde uit en na een aantal dagen flink kloten had ik goed bereik op de andere :) Hierop kon ik de zenders stuk voor stuk ontvangen :>

• FireFoz
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:08:
Ik heb vorig jaar ook gekloot met een schotel op een camping en ik kwam er toena chter dat 2 satelieten vlakbij elkaar stonden (waren in noord-oost frankrijk). Vaak kwam ik op de verkeerde uit en na een aantal dagen flink kloten had ik goed bereik op de andere :) Hierop kon ik de zenders stuk voor stuk ontvangen :>
het zou best wel eens kunnen dat dat aan de hand is dan :) Ik ben er morgen dus zal er eens mee aan de gang gaan dan :)
Goed dat ik weet, anders zit ik de hele tijd op de verkeerde te klooien :)

Verwijderd

Ik ken dit... heb het zelf ook gehad thuis hier :)
Ik moest ook de boel laten resetten om het zo maar ff te zeggen. Blijkt idd 2sats dicht op elkaar staan. En vergeet niet... de afstel positie in nederland is anders als op je camping... dat willen sommige ook nog wel eens vergeten

• Bigfoot
Daarom moet je altijd afregelen op de FTA zenders zodat je weet of je wel op de goede sat staat afgericht.

Vervolgens kijken of je de codering open krijgt.

• FireFoz
Ok bedankt voor jullie hulp. Over 3 uur gaat mn vliegtuig (woei,opschieten :P) en dan zal ik het daar eens proberen :)
Als ik terug kom zal ik jullie laten weten of het gelukt is :)

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 15:31
Bepaal in de volgende afbeelding jouw locatie en lees dan de hellingshoek af.
staat dat goed ?

Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/satellite/verticaltilt.gif

http://www.weethet.nl/dutch/isat_dish.php

• FireFoz
Ben weer terug :)
Hij had hem dus idd op de verkeerde astra staat :+
Nou heeft ie twee canal digital abbo's :P Na 5 min deed ie het dus gewoon... doh :) Thanks iedereen

• Bigfoot
Die kaartjes kun je anders makkelijk verkopen aan belgen, die mogen ze officieel niet kopen namelijk.
Pagina: 1