Toon posts:

[GTA: SA] Blauw scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

Ik heb Grand Theft Auto: San Andreas geinstalleerd, maar nu krijg ik nadat het spel is opgestart, en ik dus het introfilmpje heb gezien, en ik eindelijk op me fiets mag gaan rijden een probleem.
Als ik namelijk op het fietsje zit na ongeveer 5 / 10 seconden loopt de computer vast, en krijg ik een blauw scherm.
Er staat niets op het blauwe scherm en dat is het gekke.
Ik dacht aan me grafische kaart... dat is een ATI Radeon 9800 XT PRO.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, en ook al gere-installed, maar ook dit werkt niet.
Toen heb ik ook nog GTA opnieuw geinstalleerd, en alweer geen resultaat.
Daarna heb ik nog met de helpdesk gebeld, maar die konden me niet zo zeggen wat het probleem was.. en ik zit nu dus vast..

Iemand die me kan helpen?

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hoeveel geheugen heb je?
Doe eens een memtest..

Grote kans dat het iets met je geheugen is.

Deze quote was van een niet-relevante post

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 15:30 . Reden: sorry MuddyMagical ;) ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56
De helpdesk gebeld? Mag ik weten welke helpdesk? [small]k wist niet dat Rockstar die had!{/small]

Kijk even je logs na of mogelijke fouten. Temp's goed? Kaart niet overgeklokt?

Deze quote was van een niet-relevante post

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Help desk van take-two interactive ofzoiets, memtest vindt geen problemen.
Temperatuur is goed, en heb ook nooit overgeclocked.

Verwijderd

Wat voor'n blauw scherm is het? Is het een standaard Windows blauw scherm (Zo ja: Wat zegt het?) of is het een compleet leeg blauw scherm. In dat geval: Kijk eens naar je VPU Recover instellingen bij de ATi driver instellingen.

Probeer ook eens oudere drivers. Zeker bij videokaarten zijn de nieuwste drivers niet altijd de beste.

• endless
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:32:
Wat voor'n blauw scherm is het? Is het een standaard Windows blauw scherm (Zo ja: Wat zegt het?) of is het een compleet leeg blauw scherm. In dat geval: Kijk eens naar je VPU Recover instellingen bij de ATi driver instellingen.
Er staat niets in het blauwe scherm staat in zijn post..

VPU recover kan dan idd helpen.
Memtest geen fouten, niet overklokt.

Welke Windows versie draai je? En is die geupdate?

[ Voor 14% gewijzigd door endless op 09-06-2005 15:35 ]

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 23:54

RHE123

Edubits

endless schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:34:
[...]

Er staat niets in het blauwe scherm staat in zijn post..

VPU recover kan dan idd helpen.
Memtest geen fouten, niet overklokt.

Welke Windows versie draai je? En is die geupdate?
Moet VPU recover juist aan of uit staan?

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Verwijderd

Topicstarter
Het is windows XP, en dan service pack 2, ook updated tot wat het laatste uitgekomen is.

• endless
  • Niet online
RHE123 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:44:
[...]

Moet VPU recover juist aan of uit staan?
Met VPU recover aan krijg ik weleens blauwe schermen..

Is trouwens erg raar, de buurjongen hier moet hem juist hebben aanstaan, zonder VPU recover krijgt ie een blauw scherm bij CoD bijv.

Erg raar! Maar er even mee testen kan geen kwaad :)
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:53:
Het is windows XP, en dan service pack 2, ook updated tot wat het laatste uitgekomen is.
Als je problemen blijft houden zou ik maar terug naar de winkel gaan en een nieuw spel halen, of op een updat van Rockstar wachten.
Beetje rare vraag misschien, maar welke speed draait de DVD speler, heb je de nieuwste firmware op je dvd-speler? De kans bestaat (is klein) dat het aan je dvd speler kan liggen.

Verwijderd

Ik ook ben gezegend met een foutcode, de onderstaande:

Foutcode; 000000d1, parameter1: f7de85dc, parameter2: 00000002, parameter3: 00000000, parameter4: f5226b03.

Tussen de 5-15 minuten word ik gezegend met dit scherm, ik ben er zo blij mee dat ik de neiging heb het raam open te doen en dit onding op straat te mieteren.

Als ik de "automatisch herstart bij BSOD" uitzet, krijg ik een leeg blauw scherm O+, en het geluid blijft hangen, hopelijk is het niet stiekum een infinite loop vermomd als IRQL fout, anders ben ik zo blij dat ik de neiging tot een schop niet kan onderdrukken! d:)b Ik ben pissed dat het lijkt alsof niets hier stabiel wil draaien als ik aan het roer de pc zit.

Het valt me op dat er geen melding in het "logboek" vermeld staat als "reset bij BSOD" uit staat.

Dit onding heeft net een verse installatie van windows xp pro erop, met sp1. De meest recente drivers zijn geinstalleerd, alsmede directx 9.0c.

Ik zal eens kijken wat SA doet als ik de drivers er nog eens overheen gooi, en ik de temperatuur, voltages monitor met MBM pro. (Het kan wezen dat mijn voeding het "plots" niet meer trekt, hoewel World of Warcraft gister wel goed liep).

Mijn specs tenslotte:
• AMD Sempron 2600+
• 512MB Twinmos pc333 + 512MB Corsair value pc333, als het goed is zitten ze in dual channel modus.
• Abit nf7-s2g, nieuwste bios (1.5)
• liteon ltd 165h (primary slave)
• 120GB maxtor hdd (primary master)
• 160GB WD hdd (2ndary master)
• Sapphire ATi Radeon 9800pro

Ik zal eens kijken wat het systeem doet met het monitoren van variabelen, een tafelventilator blaast nu eveneens over het systeem.

Edit: VPU recover staat aan, ik zal het eens uitzetten.

Indien het toch met IRQs te maken kan hebben, de enigen die shared zijn, zijn:

20 Standaard Enhanced PCI naar USB hostcontroller,
20 Standaard OpenHCD USB Host-controller

21 NVIDIA(R) nForce(TM) Audio Codec Interface,
21 Standaard OpenHCD USB Host-controller

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 18:32 ]

Verwijderd

als je een Audigy geluidskaartje hebt update daar dan eens de drivers van.
ik heb dit ook eens gehad met BF vietnam na update drivers audigy, weg blue screens.

Verwijderd

Update: één van de volgende dingen lag volgens mij aan de BSOD's ten grondslag (laten we zeggen dat ik hoop dat ze niet terugkomen :P).

• Vpu recover
• Brakke voeding (resolutie is verlaagd)
• Verouderde geluidskaartdriver.

Misschien heeft iemand er wat aan? Ik hoop iig dat de bsod's wegzijn, anders zal ik nogmaals reageren in dit topic.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
gta sa is ook niet al te best vind ik zelf

als ik ventrilo gebruik en ouwehoer tijdens het spelen krijg ik blue screen

als vent uit is nergens last van

dus denk dat het niet zo goed overweg kan met sound switchen van ene naar andere proigramma of brakke drivers zijn geinstalleerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:25:
Dit onding heeft net een verse installatie van windows xp pro erop, met sp1. De meest recente drivers zijn geinstalleerd, alsmede directx 9.0c.
En als je nou eens sp2 erop zet mischien dat dat enig invloed heeft.

/edit

Ik zie dat het al verholpen is, maar mocht het nou terugkomen probeer dat dan eens.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 08:25 ]

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 11:17
Ik had precies hetzelfde met een Radeon 9800 Pro. Voor mij de oplossing: met de Catalyst 5.3 drivers werkt alles perfect, met Catalyst 5.4 en 5.5 crasht het spel steevast na enkele minuten. Ook VPU Recover reageert dan niet wat resulteert in een leeg blauw scherm, waardoor een harde reset de enigste optie is.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

Ik heb er ook last van, maar na een paar minuten, en gewoon een blauw scherm zonder tekst en dan reboot m'n pc. K heb al andere drivers geprobeerd, opnieuw geinstalleerd, ander geheugen, vpu recover uitgezet...
Ik krijg wel deze boodschap als windows terug opgestart is:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/gta.JPG

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 13:01 ]

Verwijderd

Hier nog iemand met hetzelfde probleem.
Ik heb een ATI Radeon 9800 (inderdaad de Aldi PC) en na 2-3 seconden fietsen krijgen ik een blauw scherm.
Ik heb inmiddels van Take 2 bericht gehad dat ik mijn driver moet upgraden naar catalyst 5.6, maar dat lost ook niet op helaas.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Op een forum las ik dat dat kwam door een probleem met nforce 2 mobos (welke ik heb) en dat ik de geluids drivers van realtek moest downloaden. Heb ik gedaan en nergens meer last van.

De drivers van realtek.com niet de drivers van nvidia. Mijn specs:

7N400-L
2600+ barton
9800pro

[ Voor 23% gewijzigd door lemming_nl op 13-06-2005 07:51 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

IK heb het antwoord HEHE

je moet alle ATI drivers deleten in software van het configuratiescherm
je pc opnieuw opstarten de wizzard nieuwe hardware overslaan

bij www.ati.com drivers downloaden alleen de DISPLAY DRIVER (10mb) nix meer en nix minder geen catalyst of wat dan ook, installeer die en start je pc opnieuw op

gefeliciteerd hij hoort het nu te doen !!

(bij mij tenminste)\

specs:

INTEL P4 3.0 ghz
Sapphire ATi Radeon 9800pro

Verwijderd

Ja ik heb ook een een 9800 pro en ik kreeg ook blauwe schermen mijn oplossing (gelezen in een ander topic) : start- DXDIAG tabblad GELUID en dan hardwareversnelling op basis gezet! geen blauw scherm meer gezien !succes!

*beetje offtopic: heeft hier iemand ook last van dat het beeld af en toe wazig wordt een soort blurr en net alsof het heet is?*

• dumpie
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:50:
Ja ik heb ook een een 9800 pro en ik kreeg ook blauwe schermen mijn oplossing (gelezen in een ander topic) : start- DXDIAG tabblad GELUID en dan hardwareversnelling op basis gezet! geen blauw scherm meer gezien !succes!

*beetje offtopic: heeft hier iemand ook last van dat het beeld af en toe wazig wordt een soort blurr en net alsof het heet is?*
Ja klopt dit heb ik ook.
Maar is dit niet omdat je snel in een auto rijd? Zeg maar soort NFSU2 blur...

Iig ik heb hetzelfde probleem ook blauw scherm na paar minuten.
Dus ik ga maareens die realtek driver installeren (heb nforce2 mobo)

thanx alvast!

Verwijderd

dumpie schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:28:
[...]

Ja klopt dit heb ik ook.
Maar is dit niet omdat je snel in een auto rijd? Zeg maar soort NFSU2 blur...

Iig ik heb hetzelfde probleem ook blauw scherm na paar minuten.
Dus ik ga maareens die realtek driver installeren (heb nforce2 mobo)

thanx alvast!
Wat ik schreef over je hardwareversnelling terugzetten werkt dus niet bij iedereen ben het namelijk vaak tegengekomen dat dit je problemen oplost! Vind het een top spel maar wel met veel haken en ogen zeg maar hoop dat ze snel met een TOP patch komen :9

En over de blurr : nee ik heb het ook als ik stil sta net of het 50 graden is in Los Santos 8)7

• dumpie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:41:
[...]

Wat ik schreef over je hardwareversnelling terugzetten werkt dus niet bij iedereen ben het namelijk vaak tegengekomen dat dit je problemen oplost! Vind het een top spel maar wel met veel haken en ogen zeg maar hoop dat ze snel met een TOP patch komen :9

En over de blurr : nee ik heb het ook als ik stil sta net of het 50 graden is in Los Santos 8)7
Hehe dan klopt er iets niet denk ik :P.
Maar ik heb die realtek drivers geinstalled en werkt meteen perfect nu, volaan ff 2u getest }:O

Verwijderd

Readme GTA: San Andreas
Q: Why does the "Heat Haze" effect look weird on my ATI graphics card?
A: The Heat Haze effect has been noticed to be corrupt when using ATI 4.x series drivers - this seems cured on 5.x series ATI drivers.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 19:38 ]

Verwijderd

Dont read the fucking manual 8) lol
thnx voor de aanwijzing maar ik gebruik de 5.6 drivers (5.5 ook)!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 07:42:
Hier nog iemand met hetzelfde probleem.
Ik heb een ATI Radeon 9800 (inderdaad de Aldi PC) en na 2-3 seconden fietsen krijgen ik een blauw scherm.
Ik heb inmiddels van Take 2 bericht gehad dat ik mijn driver moet upgraden naar catalyst 5.6, maar dat lost ook niet op helaas.
Same here. Ook Aldi ding van anderhalf jaar oud.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:50:

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik heb deze 5-6_xp-2k_dd_cp_wdm_23864.exe

Maakt niks uit wat ik in de ATI instellingen pak. Krijg ook om de zoveel tijd dat VPU recovery gedoe. Maar die blur is echt hoogst irritant als je stilstaat ja :|

[ Voor 6% gewijzigd door Waypoint op 14-06-2005 00:39 ]

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 19:15
Heb precies hetzelfde probleem. Had eerst een hoop VPU Recover berichten en nu loopt hij soms helemaal vast. Alles Freezed, kan helemaal niks meer doen met de computer. Zelfs niet afsluiten. moet dus noodgedwonen de uitknop 10 sec indrukken :(
Ik heb trouwens een ATI Radeon 9800

[ Voor 8% gewijzigd door Floppie op 14-06-2005 13:52 ]

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
Ik denk dat het aan de radeon 9800 ondersteuning van het spel ligt :s Als ik weer tijd heb ga ik eens flink klooien.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb soms dat het spel een seconde of 15 vastloopt en dan een zwart scherm en hij doet het weer. Geluid loopt wel gewoon door, maar beeld bevriest :)

Heb de 5.5 catalyst drivers, hardwareacceleratie op basis (eerst kreeg ik hele tijd vpu recover).

Verder overal de nieuwste drivers, nforce 2, win xp +sp2 etc..

2600 xp+, asus a7n8x, 512 mb ram (pc 3200),radeon 9600 pro(lite) en (voor als het boeit :P ) enermax 420 watt.

Speel op 1280*1024*32, AA uit, FX details low (merk je toch niet zo snel), en draw ding op max.

[ Voor 6% gewijzigd door Waypoint op 15-06-2005 20:25 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die blur als je stilstaat is wanneer het overdag warm is...

Het is de 'hitte" :)
Heb er meerdere mensen over horen klagen.

Maar zeg nou zelf ;) je gaat toch niet de hele tijd stil staan :+

[ Voor 62% gewijzigd door Vorkie op 15-06-2005 20:46 ]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Vorkie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:30:
Die blur als je stilstaat is wanneer het overdag warm is...

Het is de 'hitte" :)
Heeft iedereen dat dan :P ?

• dumpie
  • Niet online
Haha that's the point idd.
Laat ons weten als jij het niet hebt }:O

In ieder geval, het draait nu bij mij perfect.
Alleen heb ik ongeveer na 20min iedere keer dat VPU Recover ff aanslaat.
Beeld freezed even, even wachten (koekje erbij :)) en dan gaan we weer door...

Daarna draait het spel zonder problemen.
Zie ook geen berichten in de event viewer bij ACEEventLog

Met dit kleine foutje kan ik leven :9

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

dumpie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:59:
[...]

Haha that's the point idd.
Laat ons weten als jij het niet hebt }:O

In ieder geval, het draait nu bij mij perfect.
Alleen heb ik ongeveer na 20min iedere keer dat VPU Recover ff aanslaat.
Beeld freezed even, even wachten (koekje erbij :)) en dan gaan we weer door...

Daarna draait het spel zonder problemen.
Zie ook geen berichten in de event viewer bij ACEEventLog

Met dit kleine foutje kan ik leven :9
Whaha okeej, da's vaag :P
Ik heb met de 5.5 drivers daar geen last meer van. Alleen met de 5.6 wel. Maar nu dus dat zwarte beeld en min of meer vast loper...

Zag net dat de hardwareacceleratie van het geluid weer helemaal naar rechts stond, terwijl ik hem op basis had gezet :|

Verwijderd

Wat bij mij heeft geholpen is om in dxdiag het versnellingsniveau helemaal uit te zetten, dus niet op basis, maar helemaal uit ( geen versnelling ).

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb het zelfde probleem hier, en heb gister de geluids drivers van mijn Nforce 4 SLI mobo geupdated. kwam er namelijk achter dat volgens dumpchk ( windows util waarmee je de dump file van de fout melding mee kan checken ) hij alleen de geluids kaart drivers afsloot, kortom wees op een fout met de geluidskaart. rare is hij flikte het alleen als er een ATI kaart in mn systeem hing... gister nieuwe drivertjes overal voor opgehaald ( drivercleaner van drivercleaner.net was echt een grote hulp :) )

ook voor mn geluid , en nu schijnt tie het te doen :> hoop ik dat het zo blijft :/ :P

beetje offtopic : Overigens, volgens mij is de support van rockstar omtrent ati kaarten altijd al bagger geweest.. en die blur klopt :) die krijg je als het warm is ... Special Effects :*)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Mr_gadget
  • Laatst online: 13:17

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb vandaag ook GTA ontvangen en heb precies hetzelfde probleem, direct na het filmpje na een new game krijg ik een blauw scherm..... |:(

Ik heb btw ook een medion met 9800 pro (xl) en probeer nu nieuwe drivers van medion.com te installeren maar tijdens de instalatie krijg ik een error...

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Hmm ik heb dus een ASUS Gforce6600 (tis een retail) en ik krijg telkens een blauw scherm met de melding "Bad_Pool_header". Ik echt al vanalles geprobeerd:
- oude drivers (video)
- nieuwste drivers (video)
- Indexing uitgezet met msconfig
- gespeeld met de instellingen (hele lage instellingen: nog steeds BSOD)
Geluidsdrivers nog niet geprobeerd. Ga ik nog doen.

Nu is mijn vraag: jullie hebben het over die realtekdrivers ofzo waarmee het wel werkt, maar wat zijn dat precies voor drivers en kan ik dat dan ook proberen?

Daarnaast ga ik nu nog kijken of de temp van mijn videokaart niet te hoog komt, maar voor de rest ben ik radeloos!.... Iemand nog suggesties van dingen die ik zou kunnen proberen?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb het probleem van die BSOD's kunnen omzeilen door het hardwarematige versnelling van het geluid uit te schakelen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Dat VPU recover gedoe krijg ik ook regelmatig.
Heb net ff lopen zoeken, en het schijnt dat het helpt om de frame limiter weer aan te zetten.
Ik weet niet of het werkt, moet ik nog ff uitproberen....

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik heb nu maar alle nieuwe medion drivers geinstalleerd maar het enige wat het doet is dat ik 2 meter verder kan lopen.... |:(

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 11:20
ik heb ook zo'n medion pc van 1,5 jaar oud, ik kreeg geen blauwe schermen meer nadat ik de hardwareversnelling van het geluid lager had gezet (start -> uitvoeren -> dxdiag) :)

maar misschien had je dat al geprobeerd...

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Bij mij zijn de problemen uiteindelijk verholpen door het installeren van andere geluidsdrivers :)

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het is mijn ook gelukt door de hardware matige geluidsversnelling lager te zetten op mijn medion...
Maar het blijft vaag dat dat moet...

Verwijderd

Same problems here, alleen geen BSOD alleen een crash. Beeld en geluid blijven hangen.

Systeem is 100% ok, dit is het enige programma waar ik problemen mee heb. Ik heb mijn audigy 2 ZS drivers geupdate naar de nieuwste beta, dan hoor je nog maar de helft van het geluid, en naar de nieuwste stable (geen resultaat). Ik gebruik de laatste omega drivers voor mijn Radeon 9700 Pro, laatste intel inf files, up-to-date windows, you name it?! VPU recover staat uit.

Ik ga de troep trug brengen naar de winkel als ik binnen 2 dagen geen oplossing heb.
Pagina: 1