DVD en CD brander niet meer in XP herkend, code 39

Pagina: 1
Acties:
  • 2.491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• niket610
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-03 12:59
hoi ik heb een probleem met zowel m'n dvd speler als m'n cdrom brander.
Ze doen beide helemaal niets meer.
Ze worden niet weergegeven in de verkenner of bij Deze computer.
Bij apparaatbeheer staan ze wel maar met uitroeptekentjes erbij.
De foutmelding daar is:

"Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)"

Als ik op een van beide drives klik en dan naar stuurprogramma ga en dan naar stuurprogrammagegevens krijg ik dit:
http://img56.echo.cx/img56/4230/19ok.jpg

Toen heb ik ff gekeken in C:\windows\system32\drivers maar daar staan die pxHelp20.sys gewoon bij..

Ik heb ook al geprobeerd om nieuwe drivers te downloaden maar op de sites staat dat er geen drivers zijn en dat WinXP ze gewoon herkend.
Dit is gedeeltelijk zo, als ik het apparaat verwijder met apparaatbeheer en daarna laat zoeken naar nieuwe apparaten ziet ie hem wel want ik krijg zo'n ballonnetje maar dan zegt ie dat de hardware al geinstalleerd is op de pc..

Kan iemand mij helpen want ik kom er egt niet mer uit... :?

[ Voor 6% gewijzigd door niket610 op 09-06-2005 15:04 ]

Verwijderd

Is er onlangs iets veranderd aan uw computer (eender wat), of is dit zo plots onverwachts gebeurd?
Misschien ook de specs van je pc?

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Het lijkt een hardwarematig probleem aangezien ze beiden in 1 keer ermee gestopt zijn.
Je kan de volgende dingen nog proberen.
  • Sluit alleen 1 van de 2 aan, kijk of ze het dan wel doen.
  • Gebruik een andere IDE kabel (aangenomen dat ze op dezelfde kabel zitten)
  • Sluit ze aan op een andere IDE controller
En post al je bevindingen hier als je dat gedaan hebt.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• niket610
Nee ik heb niets veranderd..

Hier zijn m'n specs:
Pentium 4 2.66 Ghz
512MB RAM
120GB Maxtor harddisk
Radeon 9800pro
Windows XP SP1
De cdrom brander is een Cyberdrive CW088D
De dvd speler is een JVC Lite-on JMLS DVD-ROM LTD-166S

[ Voor 5% gewijzigd door niket610 op 09-06-2005 15:13 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt en uitroeptekens eruit gesloopt.

• niket610
BalusC schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:25:
Titel verduidelijkt en uitroeptekens eruit gesloopt.
sorry als het niet duidelijk genoeg was..

• niket610
heb net de dvd speler losgekoppeld maar de cd brander doet het nog steeds niet.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

lier

MikroTik nerd

dailyleaf schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:09:
Het lijkt een hardwarematig probleem aangezien ze beiden in 1 keer ermee gestopt zijn.
Je kan de volgende dingen nog proberen.
  • Sluit alleen 1 van de 2 aan, kijk of ze het dan wel doen.
  • Gebruik een andere IDE kabel (aangenomen dat ze op dezelfde kabel zitten)
  • Sluit ze aan op een andere IDE controller
En post al je bevindingen hier als je dat gedaan hebt.
Bovenstaande post is helemaal goed !

...dus, wat zijn de uitkomsten daarvan ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• niket610
lier schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:53:
[...]

Bovenstaande post is helemaal goed !

...dus, wat zijn de uitkomsten daarvan ?
IDE kabel is toch die platte?

Verwijderd

controleer inderdaad eens wat dailyleaf gezegd heeft en probeer zo een aantal mogelijke opties al uit te sluiten
probeer misschien ook eens op knoppix ofzo te booten en kijk dan of je de drives wel kunt gebruiken of het probleem zich nog altijd voordoet...
hiermee kan je uit waarschijnlijk wel uitsluiten dat het met drivers of windows of iets softwarematigs te maken heeft

• niket610
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:55:
controleer inderdaad eens wat dailyleaf gezegd heeft en probeer zo een aantal mogelijke opties al uit te sluiten
probeer misschien ook eens op knoppix ofzo te booten en kijk dan of je de drives wel kunt gebruiken of het probleem zich nog altijd voordoet...
hiermee kan je uit waarschijnlijk wel uitsluiten dat het met drivers of windows of iets softwarematigs te maken heeft
Wat is knoppix??
Sorry ben niet zo goed met dit soort dinge..

Verwijderd

niket610 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:55:
[...]

IDE kabel is toch die platte?
IDE is inderdaad die platte, maar als je hieraan twijfelt, weet je dan ook wat jumpersettings zijn? weet je welke drive je op welke connector moet plaatsen? misschien best een hierover wat opzoeken in een FAQ. ;)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
http://www.neuber.com/taskmanager/process/pxhelp20.sys.html

Lees dat eens; komt dus vaker voor dat die driver problemen oplevert..
Als advies staat erbij dat je pxhelp20.sys referenties handmatig uit de registry zou moeten verwijderen..

Pvouput live

Verwijderd

niket610 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:57:
[...]

Wat is knoppix??
verontschuldiging is niet nodig hoor, er is een tijd geweest dat ik dat ook niet wist
knoppix is zoiets als windows, namelijk een soort van Linux-versie die volledig op een cd staat...

nu dat ik daarover begin denk ik er ineens aan:
heb je misschien je windows xp cd in de buurt?
stop die dan eens in een cd-drive en herstart je computer en kijk dan of de de pc van de cd begint in te lezen om windows te installeren (niet beginnen met installern hé ;) ) maar als hij van die cd begint in te laden betekent dit dat je cd-drive zelf werkt, en dat het probleem aan windows of drivers ofzo ligt!

knoppix is zoiets als windows, namelijk een soort van Linux-versie die volledig op een cd staat en die je kan gebruiken zonder dat je daarvoor ook maar iets op je harde schijf moet zetten, als je knoppix dus kan inladen betekent dit dat je cd-drive zelf wel werkt en het probleem ergens anders ligt

Verwijderd

Ligt niet aan je hardware, is een issue van windows.. hier vindt je als het goed is de oplossing :

http://support.microsoft....spx?scid=kb;nl;314060#kb2

Voor de duidelijkheid, je moet dit deel dus uitvoeren :

1. Start Registry Editor (START > RUN > REGEDIT).
2. Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
3. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .
4. Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
5. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .
6. Quit Registry Editor. NOTE : After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

7. : After you remove the Restart your computer.

dit probleem kan ook optreden als je geen gebruik maakt van easy cd creator, zo leert de ervaring..

suc6

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 16:12 ]

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

google "cdrom error code 39"

/quote
NOTE: If you are getting a Code 39, it may be that additional third party filter drivers were added to UpperFilters and LowerFilters values in addition to Adaptec filter drivers. In that case, you may try to remove the non-Adaptec filter drivers first, leaving the Easy Creator filters in place to see if the Code 39 goes away. If you still exhibit the error Code 39, 32, or 31 then remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely in the above key.

This situation is also covered at the Roxio site at CDROM and Recorder no longer work after removing software in Windows 2000/XP (http://ask.roxio.com/cgi-...va=&p_refno=000505-000000).

of hier
[rml][ XP] Na upgrade SP2 CDRom weg (Code 39)? *[/rml]

eerst kijken dan zeiken

• niket610
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:05:
[...]

verontschuldiging is niet nodig hoor, er is een tijd geweest dat ik dat ook niet wist
knoppix is zoiets als windows, namelijk een soort van Linux-versie die volledig op een cd staat...

nu dat ik daarover begin denk ik er ineens aan:
heb je misschien je windows xp cd in de buurt?
stop die dan eens in een cd-drive en herstart je computer en kijk dan of de de pc van de cd begint in te lezen om windows te installeren (niet beginnen met installern hé ;) ) maar als hij van die cd begint in te laden betekent dit dat je cd-drive zelf werkt, en dat het probleem aan windows of drivers ofzo ligt!

knoppix is zoiets als windows, namelijk een soort van Linux-versie die volledig op een cd staat en die je kan gebruiken zonder dat je daarvoor ook maar iets op je harde schijf moet zetten, als je knoppix dus kan inladen betekent dit dat je cd-drive zelf wel werkt en het probleem ergens anders ligt
Ok als ik opstart met de XP cd erin dan doet ie het wel ja. Eenmaal in windows doen ze het weer niet..
maarja ik ga nu ff proberen wat er hier boven gepost is..

• niket610
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:09:
Ligt niet aan je hardware, is een issue van windows.. hier vindt je als het goed is de oplossing :

http://support.microsoft....spx?scid=kb;nl;314060#kb2

Voor de duidelijkheid, je moet dit deel dus uitvoeren :

1. Start Registry Editor (START > RUN > REGEDIT).
2. Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:
3. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .
4. Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:
5. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .
6. Quit Registry Editor. NOTE : After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

7. : After you remove the Restart your computer.

dit probleem kan ook optreden als je geen gebruik maakt van easy cd creator, zo leert de ervaring..

suc6
Als ik op delete druk zegt ie dat er een fout is opgetreden bij het verwijderen: kan niet verwijderen.

Zou ik als administrator moeten inloggen om iets te kunnen verwijderen?
Zo ja hoe ging dat ookal weer? In veilige modus opstarte ofzo?

• niket610
ben ingelogd als administrator en heb volledig beheer bij regedit maar ik kan die key niet verwijderen :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

niket610 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:57:
[...]

Wat is knoppix??
Doe eens iets meer moeite .. Ga naar www.google.com en voer daar "knoppix" in :)

• niket610
hey het is gelukt om de lowerfilter te verwijderen en zo te zien heb ik m'n drives weer terug!!
Thnx allemaal :*)

• niket610
ja ik heb ze even getest en alles doet het weer zoals het hoort! _/-\o_

Verwijderd

mooizo... enne is je pc wel spyware vrij enzo? is nogal dubieus dat ie registry keys niet wil verwijderen namelijk.. Dit mag absoluut geen probleem zijn als je adminrechten hebt...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 17:06 ]

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 18:16
Laat ik dit probleem nou ook hebben gehad deze week.Ik had nero uninstalled omdat ik dvd films op de 1 of andere manier niet meer kon branden.Na de uninstall was mijn dvd ineens weg,en kon windows de driver niet meer vinden,of de driver was beschadigd.
Ik wist niet wat mij overkwam!
Iig heb ik nero weer geinstalleerd,en toen deed ie het weer.
Echt vaag dit.

• niket610
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:05:
mooizo... enne is je pc wel spyware vrij enzo? is nogal dubieus dat ie registry keys niet wil verwijderen namelijk.. Dit mag absoluut geen probleem zijn als je adminrechten hebt...
Ja hoor, ben helemaal spyware en virus vrij! Ik deed zelf iets verkeerd..
Pagina: 1