[Outlook] Leeftijd voor contacten

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
Als je de verjaardag van contacten invoert in outlook maakt ie netjes een item in je agenda aan.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om bij die afspraak de leeftijd van je contact weer te geven.

Het is me al gelukt om bij contacts een gebruikersveld aan te maken dat de leeftijd bepaald, maar ik weet niet hoe je die dan aan dat agenda item toe kan voegen.

Ik begin nu een beetje aan te klooien met de VBA editor in outlook maar ik wordt niet echt wijs van de overvloed van informatie.

* Kan ik op een of andere manier een veld invoegen bij de afspraak die verwijst naar een gebruikersveld bij de contacten?

* Kan ik een script maken dat elke keer de leeftijd achter de afspraak zet en die continu update?

[BTW het idee komt van een hele oude psion die ik vroeger had, daar zat zo'n functie standaard in]

ANDERE vraag:
Hoe kan ik de aangemaakte afspraken (voor verjaardagen) automatisch toe laten wijzen aan een speciale categorie?

Verwijderd

Hier ben ik ook zeer in geïnteresseerd! Tien jaar geleden had ik een Psion Series 3a en daar had je die mogelijkheid inderdaad al. Daarna Series 5 gehad, zelfde mogelijkheden. Maarja, dat beestje werd ook oud en sinds ik dat ding niet meer gebruik, mis ik die functie.

• Mad_Cow
Ik gebruik zelf nu een palm, i.c.m. Chapura PocketMirror Pro. en probeer het veld met de berekende Leeftijd te syncen naar een van de custom fields op de palm. maar het lukt niet om een of andere reden. iemand ideeen hoe ik dit kan laten werken. (hij synced wel zonder errors, maar er verschijnt niks op de palm)

• Mad_Cow
of zijn er andere outlook-achtige programmas die dit wel doen?

• Mad_Cow
[kick] weet niemand zo iets?

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:05

Urk

Grappig, toevallig viel me dit een paar weken geleden ook op dat deze basis functie niet eens mogelijk/aanwezig is in Outlook 2003, ik wilde het gebruiken i.c.m. Pocket Outlook op mijn Windows 2003 Second Edition Phone Edition.

In mijn oudere Nokia 9210 communicator was dit gewoon een standaard mogelijkheid!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt via de eigenschappen van de agenda een zelfgemaakt formulier koppelen als default post-item, als je voor dit formulier een aangepaste versie van het standaard afspraakformulier maakt (extra/formulieren/formulier ontwerpen...geloof ik), dan moet het lukken om het veld uit je contactlijst te koppelen.

• Mad_Cow
lastig hoor, dat is inderdaad te doen, maar dat kost me te veel moeite, helaas. plus ik kan niet vinden hoe de oude afspraken ook met dat formulier geopend moeten worden, dus dan moet ik ze weer een voor een erin zetten.
Pagina: 1