Toon posts:

gratis foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand een site waar je echt royalty-free foto's kunt downloaden? Een hoop zgn. RF foto's sites bieden alleen watermarked foto's aan. Maar er moeten toch ook sites zijn waar je echt goede foto's kunt halen zonder dat er royalties voor betaalt moeten worden? GNU/GPL foto's zeg maar :P

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 20:19

YellowCube

Wait...what?

de reden dat watermarked foto's royalty free zijn is vanwege het watermerk, me dunkt.
Waar wil je die foto's voor gaan gebruiken?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
vooral voor webdesign toepassingen. Ik kan nu niet zomaar een willekeurige foto van een object of persoon van het web trekken omdat daar rechten op zitten.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Waar zoek je foto´s van dan. Maar hoe denk je dat een fotograaf aan eten komt,............juist door foto´s te verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door mlevd op 09-06-2005 14:43 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-02 17:17

samo

yo/wassup

via www.creativecommons.org zijn die misschien te vinden.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:10
jij bedoeld stock foto's :)

hierzo:
http://www.sxc.hu
http://imageblowout.com/xoops/
http://www.imageafter.com/

:*)

[ Voor 40% gewijzigd door addictive op 09-06-2005 14:45 ]

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 13:23
Hier staan heel wat gratis foto's, moet je wel even aan de eigenaar laten weten dat je een foto gebruikt :)
http://www.sxc.hu/ (Je moet wel registreren om de originelen te downloaden)

edit:
Merde, juist te laat :)

[ Voor 12% gewijzigd door ShadowrunR op 09-06-2005 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Juist! Zo'n site bedoel ik.. de meeste stockphoto sites zijn betaald, maar dit lijkt wel 'bijna' gratis. Thanks!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 20:19

YellowCube

Wait...what?

volgens mij is het toch nog steeds zo dat als je stockfoto's commercieel gaat gebruiken, dat je dan alsnog moet lappen?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:10
YellowCube schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:45:
volgens mij is het toch nog steeds zo dat als je stockfoto's commercieel gaat gebruiken, dat je dan alsnog moet lappen?
nope, lees de site er maar op na :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
euh royalty free wil gewoon zeggen dat je in 1x de foto afkoopt en niet per print/gebruik hoeft te betalen. Niet dat ie gratis is. Jij zoekt free stock photo's, en Stock Exchange (voorheen Intertia geloof ik) zoals hierboven gelinkt heeft precies dat :) wel effe onder de foto kijken wat voor eisen de fotograaf stelt aan gebruik (vrij, niet commercieel of even mailen alvorens commercieel toe te passen)

Verwijderd

Topicstarter
You may use any of the photos in our system free of charge for any commercial or personal design work if you obey the specified restrictions concerning each photo you download.

Enneh.. doorverkopen van foto's mag niet..

Die imageafter.com is ook goed! Staan ook texturen op en dergelijke.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 14:49 ]

Verwijderd

Kijk eens rond op Flickr.com, naar creative commons licensed foto's. Ik weet niet waar je ze voor wil gebruiken, er staan wel aardig wat foto's op die je zelfs commercieel kan gebruiken mits je de naam van de fotograaf maar vermeld.

Ik heb zelf mijn foto's onder het Attribution-NonCommercial license gepubliceerd. Dus die mag je voor niet commerciele doeleinden gebruiken met naamsvermelding.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 21:55 ]

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-01 15:51
www.deviantart.com heeft ook een stockfotocategorie
Pagina: 1