Meer blauwe ledjes en koelers in een kast...

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Na wat soft aangeklooi met twee blauwe ledjes (power&HD), vond ik het nu wel tijd om van mijn bakje een echte kerstboom te maken. Ziehier het resultaat...

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/misterdon94/dscf0236.jpg

En "by night"...

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/misterdon94/nokibynight.jpg

De leds aan de bovenkant staan verbonden met de schakelaars in het midden. Die schaklelen een outletfan, een intakefan, de fan van de voeding en de twee fans van mijn SuperOrb (voor elke fan eentje).

Het zijn drie-standen schakelaars, zodat ik de fans full power (=full noise) of half-power (via een weerstand, "slaap-noise") kan laten draaien, of helemaal uit kan zetten (is voor de Orb natuurlijk niet zo heel erg verstandig :+ ).

Er zitten ook nog twee leds in de gleuf van de a-drive, maar die zijn wel voor de show.

Het resultaat: een veel stillere pc, met veel betere airflow. :) :) :)

Wat vinden jullie ervan?

Verwijderd

Erg mooi !
Leuk he die blauwe ledjes ?
Welk schema heb je gebruikt ?

groeten,
Jeroen

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
hmz, schema zit in mijn hoofd. Niet erg moeilijk: Je neemt een drie standen schakelaar, 12 v in. Een stand geeft direct de 12v door, andere geeft de 12v via een weerstand (omdat alles is ingebouwd kan ik nu niet meer zo gauw kijken welke, vraag electronicaboer) door naar de fans. de leds gaan met de koelers op een gezamenlijke min, de plus gaat via een weerstandje (anders fikt ie op 12v door) naar het plus draadje die naar de koeler gaat.

Gewoon dus wat pielen, easy does it! :)

Verwijderd

grappig, wat heb je voor die blauwe led's betaald, hier zijn ze 10,- per stuk en dat vond ik het niet waard.. maar je hebt er zoveel je zult ze wel voor goedkoper hebben :)

En ben je niet vreselijk bang dat die kast van de tafel flikkert, bij mij zou ie er binnen een dag afliggen of ik nou wil of niet.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ja, het was wel een duur grapje. Die ledjes zijn overal behoorlijk aan de prijs, maar als je er een tijd tegenaan moet (mag!) kijken heb ik dat er wel voor over (bedenk me nu dat ik voor meer pieken aan kestboomversiering en andere mods in die kast heb zitten dan dat ie ooit gekost heeft :D )

Nope, ik gooi em nooit om, hij staat ook behoorlijk stevig gelukkig...

[typootje]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De blauwe led's kun je handig gebruiken als 'nachtverlichting' voor b.v. CD wisselen of diskette instoppen. :)

Ik vind het heel mooi idee en heeft ook nut in het donker. Net een lantaarnpaal, maar dan voor je pc. :D

Deze idee ga ik ook toepassen in mijn bigtower.

Verwijderd

Ja als ik handig was in dat soort dingen had ik het ook gedaan :)

In ieder geval mijn complimenten!

Verwijderd

anders zet je je schakelaartjes effe recht op 1 lijn.........

I:)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Neej! Die schakelaartjes volgen de kromming die onder de power en reset knop zit, zoals de ledjes ook niet recht op een lijn staan, maar ook in een boogje, maar op de fotos is dat idd niet zo goed te zien en lijkt het wel wat verprutst; is niet zo! :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een schakelaar op de achterkant zitten om m'n 3 extra fans aan en uit te kunnen zetten, maar die super orb maak ik dus echt niet schakelbaar. Heb gelukkig geen klein broertje of zusje, maar wel 2 kleine neefjes van m'n zus. Erg leuk als 1 van die kinderen even met de knopjes gaat spelen en je super orb helemaal uit zet |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Effe een OFFTOPIC vraagje, maar is die kast van jou de Nokia Design H8850 (300 Watt)?
Zo ja, zou je misschien een plaatje kan schieten van de achterkant? :)

Erg mooie kast vandaar dat ik het vraag.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 11:51 schreef Exirion het volgende:
Ik heb een schakelaar op de achterkant zitten om m'n 3 extra fans aan en uit te kunnen zetten, maar die super orb maak ik dus echt niet schakelbaar. Heb gelukkig geen klein broertje of zusje, maar wel 2 kleine neefjes van m'n zus. Erg leuk als 1 van die kinderen even met de knopjes gaat spelen en je super orb helemaal uit zet |:(
Heb geen klein grut over de vloer, hoef dus ook niet bang te zijn voor nare kinderhandjes. Je kunt natuurlijk wel de fingerguards overal weghalen, met een beetje pech leren ze het snel genoeg af! >:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 12 januari 2001 11:53 schreef MisterDon het volgende:Je kunt natuurlijk wel de fingerguards overal weghalen, met een beetje pech leren ze het snel genoeg af! >:)
Nee joh. Geeft zo'n stank in je kamer, dat verschroeide vlees >:) Ah nee hoor, zijn wel leuke jochies. Helemaal verslaafd aan Snes9X alleen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ja, en bloed in je kast is ook weer zoiets. Ik heb trouwens gekeken hoe lang je die orbkoelers uit kan laten (wel idle he!) en het verbaasde me, na tien minuten werd de cpu niet hoger dan zo'n 30 graden, al dat aluminium koelt dus al heel behoorlijk van zichzelf!

***MisterDon houdt van gevaarlijke spelletjes>:)***

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 12 januari 2001 12:07 schreef MisterDon het volgende:
Ik heb trouwens gekeken hoe lang je die orbkoelers uit kan laten (wel idle he!) en het verbaasde me, na tien minuten werd de cpu niet hoger dan zo'n 30 graden, al dat aluminium koelt dus al heel behoorlijk van zichzelf!>:)***
Ja, idle misschien wel. Wat voor CPU heb je? M'n TB1000 is idle zo'n 30C, maar als je een koetje draait dan loopt 't op tot 53C en met een uitgeschakelde orb wil je GEEN stressed CPU hebben want dan is ie geroosterd.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik heb een p3 700 @ 910 en bij full throttle open (bij mij vaak flasken) moet er wel wat wind bij idd, anders kun je eitjes bakken! Maar voor het lichtere werk is het wel rielext dat er wat monder herrie uit het bakje komt... Vooral tijdens :Z

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Op vrijdag 12 januari 2001 11:52 schreef Nookie het volgende:
Effe een OFFTOPIC vraagje, maar is die kast van jou de Nokia Design H8850 (300 Watt)?
Zo ja, zou je misschien een plaatje kan schieten van de achterkant? :)

Erg mooie kast vandaar dat ik het vraag.
Ik ben ermee bezig, ff wachten hoor...

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
U vraagt, wij draaien. De kast van achteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/misterdon94/Dscf0237.jpg

en ook meteen maar van binnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/misterdon94/Dscf0239.jpg

Graag gedaan!

Verwijderd

Mijn dank is groot *D

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wel een zooitje in die kast. Of ligt dat aan mij?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Geplaatst door MisterDon - vrijdag 12 januari 2001 00:10
Het resultaat: een veel stillere pc, met veel betere airflow.

hmm als je maar die kabels in je kast kijk heb je dus echt geen goede airflow maar
het is wel een mooie kast geworden moet ik zeggen :)

Verwijderd

Ik zou zeggen: Tijd voor wirewrap en krimpkous en rounden die kabels :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:45
HAHHAHahahahaha wat een pooierkast, ben jij een pimp ofzo? Dat is gewoon de Mercedes 190 onder de kasten!

• JT
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

MRdon : Vet ! dezelfde muis als mij :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 12 januari 2001 21:00 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
HAHHAHahahahaha wat een pooierkast, ben jij een pimp ofzo? Dat is gewoon de Mercedes 190 onder de kasten!
fok jou , DAS DE MERCEDES S 600 ONDER DE KASTEN :D

(dat fok jou, niet echt zo bedoeld hoor ;))

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Op vrijdag 12 januari 2001 21:00 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Je hebt zeker niet het lef om te melden wat voor een kast jij hebt...

• JT

JT

VETAK y0

EvilFox, volgens mij was at niet negatie bedoelt...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

ik heb ook die muis! >:) echt super ook om te gamen.

• _Cyber_
  • Laatst online: 22-04 14:24
Zit er bij deze kast nou ook bel tegoed :?

Voor de rest wel 8-) die blauwe lampjes...

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 12 januari 2001 21:36 schreef _Cyber_ het volgende:
Zit er bij deze kast nou ook bel tegoed :?

Voor de rest wel een 8-)
Misschien heeft ie wel een abonnement:D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Inderdaad, die kabelbende kan beetje opgruimd worden. Dat zorgt voor minder hinder in luchtstroming.

De kast is een mooie versie ja. Mooie vorm en interesante achterkant.

Ga je nog proberen de flatcables te rounden? Meer luchtstroming, dan kun je fans zelfs vaker op halve kracht zetten.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:45
Op vrijdag 12 januari 2001 21:12 schreef EvilFox het volgende:

[..]
Je hebt zeker niet het lef om te melden wat voor een kast jij hebt...
Jawel hoor, ik heb een standaar aragorn bigtower. Ik bedoelde het niet zo bot hoor, maar ik vind zo'n kast echt totaal niet mooi! Ik heb liever een strak model, zoals een Aopen HX08
Pagina: 1