Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zitten kijken naar een pda voor mijn vriendin.

Ik zit nu te twijfelen tussen:

1. de Tungsten T5 samen met een met Rikaline GPS muis 6010-X5

2.De mio 168met ingebouwde gps

Beide zijn op het moment €295 in pricewatch alleen bij de Tungsten komt er nog 62 bij voor de gps muis.

Kan iemand misschien helpen met een keus te maken??? Ik weet nu bijvoorbeeld dat de mio ppc is en de tungsten niet. en dat de batterij levensduur van de mio langer is. en het schint dat ppc langzamer is dan palm???

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 14:13
Ok, om maar is te beginnen.... wat wil je er precies mee doen? Ik neem aan (aangezien je aangeeft om gps module te kopen) dat je het wilt gebruiken voor navigeren? Verder zijn het natuurlijk 2 totaal verschillende werelden die 2. De 1 draait namelijk op PPC en de ander op Palm OS.

Snelheid is dus ook moeillijk te vergelijken, maar ik kan bijna met veel zekerheid wel zeggen de de T5 sneller is. Ik zou voor de T5 gaan, maargoed dat is mijn mening...
Waarom?
-Omdat mijn PPC ervaringen niet geweldig zijn
-Omdat PPC 2003 (SE) geen fatsoenlijk geheugen manangement hebben
-Het geheugen van T5 is permanent, dus gegevens blijven erop, ook als de stroom wegvalt
-T5 heeft meer geheugen, ok dat is op te lossen met een geheugen kaart....
-De T5 heeft gewoon een VEEL mooier scherm :9

Dat zijn een aantal goede redenen om een T5 te kopen... En ja, ik heb er zelf ook 1 ;)

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
Je moet voor jezelf gewoon een duidelijk pakket van eisen maken; wat zijn jou (haar ;) ) wensen en wat wil je er precies mee doen, die leg je gewoon naast de specs van beide apps.

Ik denk dat er tegenwoordig (los van idd de snelheid van de palmOs software) niet meer heel erg veel onoverkomelijke verschillen zitten tussen beide besturingssystemen, gebruiksvriendelijkheid, apps e.d......de specs van de pda opzich zijn dus het belangrijkste.....

[ Voor 3% gewijzigd door NitroTec op 09-06-2005 15:00 ]

Dont work hard, just party!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-11 22:19

HJR

ik zou zeker voor de tungsten t5 gaan. ik heb zelf een t5 en niets dan lof. gewoon een beregoed apparaat. technisch gezien is palmos ook superieur aan pocketpc. ik heb even zitten spelen met de pocketpc van mijn pa, en dat is het gewoon net niet. veel minder intuitief en gewoon veel minder stabiel.

pocketpc vind ik echt een ramp.

voor navigatie hoef je het niet te laten. tomtom draait op palm en pocketpc. de nieuwste versie 5.0 van tomtom is erg goed....

dus ga voor de palm

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie commentaren. T5 wordt het dan.

In principe wordt de pda gebruikt als navigatie, maar ik denk dat ze het ook wel gaat gebruiken als agenda, verpleegkundig woordenboek en misschien meer. Doordat het de eerste pda is is het moeilijk te zeggen.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan zou ik zeker voor een T5 gaan, aangezien die gewoon 256 Mb ingebouwd heeft, dus daar kun je je medische encyclopedieen e.d. gewoon op kwijt zonder apart een geheugenkaartje te hoeven aanschaffen. Van oudsher was PalmOS daar veel sterker in dan PPC, maar de laatste tijd verschijnen ook gewoon evenveel toepassingen voor de PPC in de medische hoek.

Alors.

Pagina: 1