Toon posts:

Gigabyte K8NXP-SLI & ATI X850 XT PE ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo !

eh even vraagje - heb laatst nwe pc besteld met :
Gigabyte K8NXP-SLI, NF4, D-DDR, PCI-E, Soc939
Soc939 AMD64 3500+ (2,2G) 512kb Box NewCastle

Hier had ik eerst 2* Gigabyte PCX6600 GT Turbo Passief 128mb PCI-E ingedaan in SLI mode. Maar wilde toch iets krachtigers dus had toen eerst gekeken naar de optie om 2* 6800 ultra erin te zetten in SLI mode.
Maar kreeg toen van verschillende kanten dat dat overbodig zou zijn - heb toen maar gekozen voor een heel goede gfx kaart - de ATI X850 XT PE. Maar nu bedacht ik - het mobo is een SLI board - dus Nvidia chipset. En kaart is ATI - gaat dit problemen geven in de toekomst ?

En zo ja, hoe kan ik het dan het beste oplossen ? Ander mobo ? Of toch andere gfx kaart ?

Hoop dat iemand me beetje kan helpen !

Thnx in elk geval !

//Ondska

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41

Thandor

SilverStreak

Het gaat geen problemen opleveren als je een ATi videokaart in een moederbord met een nVidia chipset prikt ;).
De SLi van nVidia kun je uiteraard niet gebruiken voor ATi videokaarten :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je twee ATi kaarten wilt gaan gebruiken moet je nog even wachten op de nieuwe Crossfire borden, die ondersteunen dat wel. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het enige verschil tussen de NForce4 SLI en de 'gewone' NForce4 chipset is dat de 20 PCI-E lijnen bij de SLI-versie configureerbaar zijn (afhankelijk van het aantal aanwezige videokaarten).
Dit zal niet van invloed zijn op de werking van een ATi kaart (met een maximum van één, that is ;)).

[ Voor 10% gewijzigd door Rone op 09-06-2005 14:39 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ok gelukkig maar ! Thnx in elk geval voor jullie reactie !
Weet ik in elk geval dat ik geen miskoop gedaan heb !

thnx !

//Ondska