hallo,
ik ben een beginner met php, en zit een aantal boeken door te werken.
uiteraad leer je dan als eerste om een simpel inlog scriptje te maken. nou heb ik het helemaal
volgens het boek gedaan, maar toch krijg ik een notice melding.
ik begrijp echter niet wat er nou fout aan het script kan zijn.
dit is het script, en dan krijg ik deze foutmeldingen:
Notice: Undefined index: name in c:\program files\easyphp1-7\www\index.php on line 15
Notice: Undefined index: name in c:\program files\easyphp1-7\www\index.php on line 24
Notice: Undefined index: pass in c:\program files\easyphp1-7\www\index.php on line 24
login first or try again
kunnen jullie zien, wat er niet klopt aan dit script, want ik begin te geloven, dat mijn boeken niet helemaal kloppen.
ik ben een beginner met php, en zit een aantal boeken door te werken.
uiteraad leer je dan als eerste om een simpel inlog scriptje te maken. nou heb ik het helemaal
volgens het boek gedaan, maar toch krijg ik een notice melding.
ik begrijp echter niet wat er nou fout aan het script kan zijn.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| <?php //vul naam en wachtwoord hieronder in. $name = "admin"; $pass = "adm1n"; //De pagina die moet worden weergegeven na het inloggen. $pagina = "admin.php"; //verander het $value niet! $value = 'true' ; //testen of de ingevoerde gebruikersnaam en wachtwoord kloppen if ($_POST['name'] == "$name" AND $_POST['pass'] == "$pass" ) { //als de gegvens kloppen een cookie aanmaken en naar de beveiligde pagina gaan. setcookie("Login", $value, time()+3600); /* de cookie verloopt in 1 uur */ echo "<SCRIPT LANGUAGE='javascript' TYPE='text/javascript'>window.location='$pagina'</SCRIPT>"; } if ($_POST['name'] !== "$name" AND $_POST['pass'] !== "$pass" ) { setcookie ("Login", "", time() - 3600); print ("login first or try again") ; } ?> <html> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1"> <title>Login Script voorbeeld</title> </head> <body> <center><form method="post" action="index.php"> <table> <tr> <td>Name:</td><td><input type="text" name="name"></td> </tr> <tr> <td>Password:</td><td><input type="password" name="pass"></td> </tr> <tr> <tr> <td></td><td><input type="submit" value="Login"></td> </tr> </table> </form> </center> </body> </html> |
dit is het script, en dan krijg ik deze foutmeldingen:
Notice: Undefined index: name in c:\program files\easyphp1-7\www\index.php on line 15
Notice: Undefined index: name in c:\program files\easyphp1-7\www\index.php on line 24
Notice: Undefined index: pass in c:\program files\easyphp1-7\www\index.php on line 24
login first or try again
kunnen jullie zien, wat er niet klopt aan dit script, want ik begin te geloven, dat mijn boeken niet helemaal kloppen.