PDF naar PCL naar PDF converteren

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Topicstarter
In mijn infrastructuur genereert een mainframe output in PCL formaat.
Daarnaast heb ik een aantal PDF bestanden, die ik wil toevoegen aan de PCL output van het mainframe. Het eindresultaat moet één PDF bestand worden, welke wordt embed in een XML bericht.

We hebben software, die de PCL output naar PDF converteert en hier een XML bericht van maakt.
Ook kunnen we losse PCL bestanden toevoegen.
Oftewel we hebben alle componenten in huis.

Helaas zit het op één vlak tegen. Wanneer we van de PDF bestanden PCL maken, zijn deze veel te groot. Als we dan deze PCL bestanden toevoegen aan het uiteindelijke PDF bericht, is het eindbestand veel te groot.

Mijn PDF bestand is 200KB, deze converteer ik naar PCL (printen naar bestand met een HP LaserJet 4 driver). Het PCL bestand is vervolgens 14MB groot. Als ik deze dan weer naar PDF converteer is het eindresultaat ongeveer 6MB groot (zonder mainframe toevoeging).

Aangezien onze infrastructuur niet overweg kan met bestanden, die groter dan 4MB zijn, vormt dit een behoorlijk probleem.

Ik zoek een mogelijkheid om de conversie van PDF naar PCL efficienter te laten verlopen.
Maar nog belangrijker ik zoek een mogelijkheid om de conversie van PCL naar PDF zo efficient mogelijk te laten verlopen. Voor dat laatste maken we nu gebruik van de PCL2PDF converter van http://www.visual.co.uk

Het mag toch niet zo zijn, dat ik twee PDF bestanden heb, die kwalitatief net zo goed zijn, maar kwa grote factor 30 schelen? We zijn hier nu al een paar weken zoet mee en ons project loopt nu dus ongeveer twee weken uit... 8)7

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• itsoJ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 16:39
- Welke alternatieven voor de conversie heb je zelf eventueel al gebruikt?

- Misschien ook al andere printerdrivers geprobeerd?

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Topicstarter
itsoJ schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:07:
- Misschien ook al andere printerdrivers geprobeerd?
Dit heb ik wel gedaan. Helaas zonder resultaat.
Een modernere driver met bijv PCL6 ondersteuning levert praktisch geen winst op.

We hebben inmiddels ook al de source van de PDF documenten, direct naar PCL laten printen.
Dan printen we niet vanaf Adobe Reader, maar vanaf InDesign (ook van Adobe).
Hiermee wonnen we enkele MB's maar nog steeds voldoet het eindbericht niet aan onze specs. :(

Heal the internet ...

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Bedenk dat je nu twee (in principe concurrerende) printerbeschrijvingstalen probeert te combineren.
Het is redelijk gebruikelijk dat in een bepaalde omgeving (in dit geval dus een PCL 'omgeving')een conversieslag nodig is om tot die omgeving te komen (PDF -> PCL).
Maar het is minder gebruikelijk om eerst van de ene omgeving (PDF) naar de andere te converteren (PCL) en vervolgens weer terug. Dat is een beetje vragen om problemen omdat de structuur van de originele PDF ip verloren is gegaan bij de conversie naar PCL. Dat de PCL zich laat converteren naar PDF is opzich al een beetje een klein wondertje als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Nu kun je een PCL wel omzetten naar PDF, maar de objectomschrijving is al door PCL "verziekt" ahw, vandaar dat ik het vrij logisch vind dat de PDF na output groter is dan het origineel, je zou eigenlijk moeten terug kunnen grijpen op je originele PDF.

Is het niet mogelijk om op moment van combinatie van PCLbestanden die oorspronkelijk PDF waren terug te grijpen naar die oorspronkelijke pdf?

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Topicstarter
Idd NijntjeRocks. We hebben nu besloten om de structuur van de hoofdapplicatie te wijzigen.
Op zich een pijnlijke change, omdat de voorgaande applicatie al helemaal gereed was.
Maar ach so be it...

Nu gaan we de mainframe output naar PDF vertalen. Hierna mergen we deze met een stapel PDF's en het eindproduct, één PDF document, pakken we in een XML bestand.
Het mergen van de PDF's werkt als een tierelier (en is kwa performance natuurlijk veel sneller dan het converteren van PCL naar PDF).
Volgende week krijgen we de gewijzigde hoofdapplicatie (en factuur :()

Maar een werkende applicatie is tenminste in zicht! :)

Heal the internet ...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 19:08
Je gebruikt een laserjet 4 driver deze kan geen kleur aan zo uit mijn hoofd, weet je zeker dat je in zwart wit print of heb je kleur nodig? Hoe hoog is de resolutie waar je in print, en met welke kwaliteit print je? Na een conversie zijn de meeste pdf bestanden wel een stukje groter, maar dit is wel redelijk extreem. Maar goed ik zie dat de applicatie is aangepast, dat is een betere oplossing :).
Pagina: 1