Toon posts:

[Planet/Speedtouch510]Internet op 1 computer enorm traag

Pagina: 1
Acties:
  • 933 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister is mijn internet enorm traag. Ik heb adsl comfort van Planet. Model (alcatal 510) al gereset; geen resultaat. Het ligt echt aan mijn computer omdat de andere computers in het netwerk het wel gewoon goed doen/snel.

Ik heb al een nieuwe wizard internet verbinding gedaan; mijn internetverbinding hersteld enzo. Geen resultaat. Wel geeft hij bij het herstellen de fout aan dat mijn ARP-cache niet gewist kan worden.
Weet iemand de oorzaak van dit probleem en hoe het te verhelpen is?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zomaar wat ideen: rotte kabel? probeer een andere kabel/nic
spyware/virus? effe goed scannen.
Windows Operating Systems - FAQ:ipsockfix

ik kan nog een hele rits opsommen, en er zullen nog wel meer suggesties langs komen, maar prober je probleem eens iets specifieker te noemen. Wat is er precies traag aan internet?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het laden van pagina's duurt echt enorm lang. Sommige pagina's worden geen eens geladen. Gisteravond keek ik via www.oranje.nl live de wedstrijd van Nederland-Finland en dat ging prima. Het zijn echt sites die enorm langzaam gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:57:
Het laden van pagina's duurt echt enorm lang. Sommige pagina's worden geen eens geladen. Gisteravond keek ik via www.oranje.nl live de wedstrijd van Nederland-Finland en dat ging prima. Het zijn echt sites die enorm langzaam gaan.
Wat doen je speedtests, pings, traceroutes, etc. Dit is nog veel te breed om uberhaupt een zinnige richting aan te geven. Probeer in ieder geval eens een andere DNS te gebruiken. Kan soms helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe verander ik mijn DNS?

Het valt mij trouwens op dat als ik naar een abnamro.nl ga en dan naar internet bankieren (ssl beveiligd volgens mij) het helemaal niet meer langzaam gaat. Maar dus alleen die site :(.

Verwijderd

Topicstarter
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 626.2 KByte/sec
(=5010 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 1.4 KByte/sec
(=11 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 14.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar Gegevens opgeslagen ? 6.0 ms

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt om via hardware opnieuw te installeren etcetera mijn ARP-cache te wissen. Echter, nog steeds is mijn internet enoooorrm traag. Op de een of andere manier kan ik soms wel downloaden met 330; uploaden gaat met 4.

Opvallend is dat beveiligde verbinding wel normale snelheid hebben. Weet echt niemand hier een oplossing voor? Heb al nieuwe drivers voor bijna alles geinstalleerd; modem gereset; kabels verwissed..

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
verander je ethernet poort eens naar 10mb hd

heb dit al div keren gezien bij speedtouch's

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik dit veranderen?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
op je netwerk kaart de snelheid veranderen van auto of 100mbit naar 10mbit half duplex

dit doe je bij je netwerk kaart eigenschappen

• 0siris
  • Laatst online: 03-05 15:44
misschien heb je hier iets aan

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Verzetten van de snelheid had geen invloed..

Verwijderd

Gebruik ajb de editknop om je post te editten. Drie posts achter elkaar is echt onzin.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry JSS, inderdaad dom van me. Maar met die enorm trage verbinding lukt het refreshen/ en editen van pagina's het niet en gaat het makkelijker met een quickreply. Ik erger me er zelf ook aan :) .

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ik zal het nog een keer proberen:

REGEL 1: check je kabels..... (echt je probleem lijkt nog het meest op een rotte kabel/nic, ook al deed hij het gisteren nog goed, dan kan je kabel vandaag minder zijn)
Regel 2: Ander mogelijheid is dat al je (upload?) onderschept wordt door een rot programma. Loopt het in safemode/firefox/opera ook traag? dat https wel goed werkt is daar een aanwijzing voor. affijn: goed scannen. (boot eens knoppix, als die ook traag is dan val ik terug op regel 1)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
Kabelaansluitingen heb ik gecheckt. op het eerste gezicht niets mis me.
Firefox is ook traag. Echt alleen HTTP is enorm traag.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik nog wat dingen geprobeerd:

Nieuwe NIC (Realtek) : Geen resultaat, blijft even sloom
2 virus scans gedraaid: geen resultaat; blijft sloom
Registryscans etcetera uitgevoerd: idem
Veilige modus: idem

Het rare is dat ik gistermiddag even een paar seconden normaal kon internetten nadat ik de speedtouch naar factory settings zette en vervolgens weer de backup geupload had.
Het probleem ligt dus waarhscijnlijk aan mijn kabel; maar ik snap nog steeds niet hoe het komt dat ik wel snel op ABN Amro etcetera kan. Ook kan ik gewoon snel via een VNC verbinding op andere computers komen.

Is er misschieen een tooltje om de netwerksnelheid te testen?

---
EDIT1:
Ik heb een andere netwerkkabel geprobeerd: het probleem is NIET verholpen!!
Ik wordt echt wanhopig. Kan het iets anders hardwarematig zijn? Een andere netwerkkaart hielp niet dus eventueel het mobo?

EDIT2:
Het ging net weer even snel; alleen in 1 venster van IE; andere vensters van IE en firefox bleven enorm traag. Wat kan ik het beste doen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 19:17 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Spyware al gecheckt?
Winsock fix al geprobeert?
Knoppix cd al geprobeert?

Verwijderd

OK, waar woon je?

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem en ik kan ook de oorzaak niet vinden..
Ik heb het idee dat het probleem in de megacrap upload snelheid ligt.. download gaat goed, maar de upload snelheid is echt minimaal.. Ik heb ook al van alles geprobeerd, maar niets werkt..
Misschien ligt het aan de centrale. Ik heb trouwens ook adsl-comfort..

Verwijderd

ik heb ook ontdekt dat het niet aan mijn pc ligt..
Ik heb een laptop en ik heb vandaag een speedtest gedaan op kantoor..
Nu heb ik wel een goede verbinding, goeie upload en tenminste weer 800 conn/min ipv 4..
Dus het moet wel aan adsl liggen.. maar Planet wil van geen problemen weten...

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Met welke snelheid synct het modem? Dat kan je in de webinterface van het modem nakijken.

Verwijderd

OK, ik heb het opgelost..
Ik heb even gekeken naar de splitter en die bleek kapot te zijn of tenminste flinke storing te geven.. Nu heb ik de telefoon eruit getrokken en sindsdien loopt het weer als een zonnetje.. Moet nu wel een nieuwe splitter zien te regelen, maar dat is voor later :-).. ik kan in ieder geval weer normaal internetten..

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:06:
Ik heb even gekeken naar de splitter en die bleek kapot te zijn of tenminste flinke storing te geven.. Nu heb ik de telefoon eruit getrokken en sindsdien loopt het weer als een zonnetje..
Dat had je in de diagnostics van je modem moeten kunnen zien. Dan hadden daar allerlei errors gestaan. Topic starter schijft ook dat andere pc's het wel goed doen in zijn netwerk. dat lijkt mij dus een ander geval

offtopic:
gevalletje topic hijacking 8)

Pagina: 1