P4S800-D opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26
Gisteren heb ik een nieuw moederbord in mijn pc geplaatst en gisteren draaide het zaakje als een tierelier..

Nu wil ik net de pc aan doen alleen doet ie helemaal niks. Dat wil zeggen: de eerste keer dat ik het deed gingen de lampjes van de cdspelers wel aan, maar daarna verder niks.
Nu gaat alleen de koeling van de processor eventjes draaien; de voeding doet verder niks. Zelf denk ik dat die voeding wel eens naar zijn grootje kan zijn, maar ik heb eigenlijk geen enkel idee. Iemand hetzelfde meegemaakt?

Specs:
Mobo: p4s800d-x
Proc: 2,4mhz
1Gig geheugen en een geforce 440mx videokaart.

Ik heb overigens alle dingen al van het moederbord afgesloopt alleen heb ik dan nog steeds hetzelfde probleem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je de voeding verdenkt, waarom beschrijf je dan niet om wat voor een voeding het gaat? 8)7
Neem doe ook gelijk door en post hier de resultaten: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt erop dat er ergens kortsluiting is. Haal het moederbord er eens uit en kijk of je ergens afstandbusjes vergeten hebt of juist hebt laten zitten. Maakt het moederbord ergens contact met de backplate?

't Is inderdaad wel handig om te weten wat voor voeding ja. :z

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 09-06-2005 12:52 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• n3ck
Het is gewoon een standaard norrod kast; maxpower staat erop.

Ik heb alleen geen id hoe ik echt zeker kan weten of het de voeding is; die fan gaat niet draaien dus als er iets mis is met de hardware begrijp ik uit jullie reacties.

Die troubleshooter had ik er inderdaad ook al bij gehad; spul eruitgehaald, cmos gecleared.. maar zonder resultaat.

Kortsluiting zou kunnen, maar volgens mij heb ik al die dingen er wel in gedraaid. Daarnaast is het raar dat ie nu ineens raar doet dan.. maar voor de zekerheid zal ik nog even kijken

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals in de troubleshooter staat: probeer de voeding afzonderlijk te starten. Probeer ook het boeltje te uitbouwen op een houten plankje enzo :)

• n3ck
Ik heb alles getest; voeding deed het; moederbord eruit gesloopt erin gezet en bij puur toeval ben ik erachter gekomen wat het is; als ik de 12volt stekker in het moederbord plug doet ie het niet meer; ik weet alleen niet wat dat betekent.. maar ongetwijfeld is dat uit te zoeken.

• n3ck
Weet iemand dat het nu redelijk goed aan te nemen is dat die voeding kapot is.. of is er iets anders aan de hand; kan er niks over vinden namelijk en een voltmeter heb ik helaas niet 123 bij de hand..
Pagina: 1