[XP/2003] Reboot clients windows update*

Pagina: 1
Acties:

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Hoi,

Ik heb bij de uitlevering van het netwerk hier.. windows 2003 domein met XP-SP1 clients op de image van de clients aangegeven dat hij automatische updates moet binnenhalen en installeren.
Nu is het niet heel erg maar krijg af en toe commentaar dat de clients spontaan gaan rebooten na de installaties.. is dit uit te zetten.. dat hij wel de updates a. download b. installeerd maar niet reboot ?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zie de SUS Howto :P [rml][ Howto] Sus Server[/rml]

Dus gewoon policies toepassen op je domein en tada :P
Nog een belangrijke optie, moet de computer vanzelf herstarten als er een gebruiker aan het werk is?
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/howto/sus/13-OptionsAutoRestart.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door aReaRe op 09-06-2005 13:46 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Precies zoals Riemer zegt. Dit is heel eenvoudig te vinden, en ik neem aan dat je dit ook al wel had geprobeerd voordat je een topic opende? Hier op GoT willen we namelijk graag dat je voor je een topic opent wat onderzoek doet over hetgeen je probeert te bewerkstelligen. Over een onderwerp als SUS of Windows Update is dermate veel te vinden dat jhet me sterk lijkt dat je er niks over hebt kunnen vinden. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door en beoordeel dat je topic even kritisch op de punten die er in staan met betrekking tot topicstarts. Ook Windows Operating Systems - Policy bevat veel nuttige info.
  • Je topictitel mist het os tussen [] vooraan. Dit zet ik er even in [XP/2003]
  • Wat heb je al geprobeerd om dit op te lossen?
  • Waar, en met watvoor termen heb je gezocht?
  • Welke relevante oplossingen werkten niet, en watvoor error gaven die?
  • Krijg je uberhaupt ergens misschien een melding dat er iets niet goed gaat?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

eh.

Die instelling zorgt dus juist voor een reboot.
Zet je 'm op enabled dan geldt de instelling "no auto-restart" pas ;)

De eindgebruiker krijgt dan een popup waar je dan alleen maar op "yes" kan klikken (als ie tenminste geen local admin rechten heeft ;) )

[edit]
Deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/yech.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 09-06-2005 22:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-03 06:57
BackSlash32 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:42:
[...]
Die instelling zorgt dus juist voor een reboot.
De eindgebruiker krijgt dan een popup waar je dan alleen maar op "yes" kan klikken (als ie tenminste geen local admin rechten heeft ;) )
D'as dus ook niet een echt lekkere optie (enja, beter dan 'spontaan' rebooten). Het liefst zou IK willen zien dat de updates worden geinstalleerd, en basta. Volgende keer dat de machine opstart is hij bijgewerkt. Helaas hebben wij die optie nog niet gevonden, maar staan wél open voor suggesties ;)

La dolce vita - non farmi ridere

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
treslem schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:28:
[...]

D'as dus ook niet een echt lekkere optie (enja, beter dan 'spontaan' rebooten). Het liefst zou IK willen zien dat de updates worden geinstalleerd, en basta. Volgende keer dat de machine opstart is hij bijgewerkt. Helaas hebben wij die optie nog niet gevonden, maar staan wél open voor suggesties ;)
Die oplossing zocht ik dus :) alleen nu nog weten hoe.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Noah schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:46:
[...]
Die oplossing zocht ik dus :) alleen nu nog weten hoe.
Via een AD domein policy :) Al eerder hier door mij gezegd, lees deze howto eens ;)
[rml][ Howto] Sus Server[/rml]

Je kan dus middels SUS de clients updaten en middels een policy de reboot:
a) laten afdwingen en de user heeft geen mogelijkheden tot uitstel.
b) de user laten kiezen wanneer hij moet rebooten (bijvoorbeeld koffie / rook en of lunch pauze)

Noot:
bij Windows XP SP2 en Windows 2003 SP1 zijn de mogelijkheden van de SUS templates uitgebreid, ook tazv reboot uitstellen. De plaatjes zoals die in deze How-to staan zijn enigzins "outdated"

[ Voor 19% gewijzigd door aReaRe op 10-06-2005 11:03 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

treslem schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:28:
Het liefst zou IK willen zien dat de updates worden geinstalleerd, en basta. Volgende keer dat de machine opstart is hij bijgewerkt. Helaas hebben wij die optie nog niet gevonden, maar staan wél open voor suggesties ;)
Updates zonder reboot worden pas mogelijk met WI 3.1 en WSUS 2 en dan nóg is het zeer afhankelijk van het type update.

Er is wel de optie met XPSP2 / 2003SP1 om "install updates and shut down" te gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er wordt momenteel gewerkt aan updates voor de howto en een nieuwe voor WSUS door leon1e \o/

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1