Toon posts:

Parititie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een parititie kwijt..
hoe krijg ik dat weer terug zonder data
kwijt te raken.

Wie weet een goed progie doorvoor

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Ik heb nog nooit van parItities gehoord...
maar Partition Magic kan wel het een en het ander omzetten zonder dataverlies... moet je ff kijken hoe het precies zit

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 23:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

je kunt het eens proberen met spinrite of easyrecovery pro (voorheen tiramisu). Succes ! :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Lost&Found moet je hebben.

• smerik
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 14:07
Op vrijdag 12 januari 2001 00:12 schreef DTorro het volgende:
Ik heb nog nooit van parItities gehoord...
maar Partition Magic kan wel het een en het ander omzetten zonder dataverlies... moet je ff kijken hoe het precies zit
Ik zou Partition Magic niet aanraden. Heb ik slechte ervaringen mee. Vooral als je met FDISK een partitie hebt gemaakt en dan in linux veranderd. Start ik later windows op, en daarna PM. Zegt ie dat hij een 'foutje' op mijn HD heeft gevonden en dat kan fixen. Nou, en dat heb ik geweten!! Heel mijn HD naar de bagger. Als ik mijn compu opstartte bleef die hange. Dan maar met een linux bootdisk booten en FDISK opgestart. De HD had het maximum aantal partities die je in linux kan krijgen. Dit werd dus partities verwijderen en weer een grote aanmaken. Maar hij doet het nu eindelijk weer...

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

Verwijderd

Prelude: geef ens wat meer informatie over je systeem en algemene omstandigheden.

'Verloor' je die partitie spontaan, of had je misschien net iets geinstalleerd?

Smerik: je situatie is niet bepaald representatief. Ik gebruik pmagic, verschillende versies, al jaren, ook in het bedrijfsleven.

Dat er problemen zijn als je een linux compatible filesystem zoals Ext2 maakt is niet echt vreemd. Dat blijft een niet native fs voor Pmagic. Dat soort zooi moet je braaf onder linux zelf doen.

• smerik
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 14:07
ExTec: dat soort zooi had ik onder linux gedaan, maar ik had mijn 13 GB HD in 2 partities opgedeeld: 1 van 5 GB voor linux en de rest voor MP3's

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

Pagina: 1