Ik heb laatst mijn 9600pro AIW uit m'n kast gehaald en de oude, kleine, zoemende koeler (heeft bijna nix van koelblok) ervan gedaan. Daarna heb ik een oude pentium3 800 koeler (met grotere ventilator + groot koelblok) gesloopt en er hier en daar stukken afgeveild & gezaagd & 2 gaatjes geboord totdat hij paste op mijn beeldkaart. Dan een dikke laag koelpasta (zo'n heel zakje) op de processor en de koeler gemonteerd.
Als ik voel aan het koelblok, heeft het echt niet warm (bijna kamertemperatuur zou ik denken), en als ik aan de bovenkant van de kaart voel, is ze ook niet veel warmer.
enkele fotos: http://users.pandora.be/b/fotos
Nu het probleem: hij geeft artifacts! (dat denk ik toch dat ze zijn)
Af en toe zie je voor enkele minuuten horizontale witte strepen door de 3 knoppen rechtsbovenaan (kruisje, minimaliseren..), als je op start klikt, sommige "splashcreens", mijn bureaublad, scrollbalken .... dan weer enkele minuuten niet, dan weer wel....
Nu mijn vraag: waardoor kan dit afkomstig zijn?
Kan het zijn dat het softwarematig is (omdat ik een oudere radeon aiw tijdelijk in m'n kast heb gestoken terwijl ik aan de nieuwe aiw prutste om de koeler te doen passen)?
tnx
ps: ik heb met artifact tester en met atitool getest op artifacts, en hij geeft geen probleem (atitool heeft de kaart zelf een stuk geoverclocked, tot ik op abort klikte & de snelheden terug op normaal gezet heb)
Als ik voel aan het koelblok, heeft het echt niet warm (bijna kamertemperatuur zou ik denken), en als ik aan de bovenkant van de kaart voel, is ze ook niet veel warmer.
enkele fotos: http://users.pandora.be/b/fotos
Nu het probleem: hij geeft artifacts! (dat denk ik toch dat ze zijn)
Af en toe zie je voor enkele minuuten horizontale witte strepen door de 3 knoppen rechtsbovenaan (kruisje, minimaliseren..), als je op start klikt, sommige "splashcreens", mijn bureaublad, scrollbalken .... dan weer enkele minuuten niet, dan weer wel....
Nu mijn vraag: waardoor kan dit afkomstig zijn?
Kan het zijn dat het softwarematig is (omdat ik een oudere radeon aiw tijdelijk in m'n kast heb gestoken terwijl ik aan de nieuwe aiw prutste om de koeler te doen passen)?
tnx
ps: ik heb met artifact tester en met atitool getest op artifacts, en hij geeft geen probleem (atitool heeft de kaart zelf een stuk geoverclocked, tot ik op abort klikte & de snelheden terug op normaal gezet heb)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 17:23 ]