Kleine ATX kast waar toch alle coolers inpassen....?

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Ha luitjes,

Ik ben op zoek naar een nieuwe kast omdat ik me steeds meer irriteel aan die (*$^#&*( bigtower op m'n tafel en die klere herrie en die ... achja ik begin af te dwalen...

Ik wil naar een mini tower aangezien ik tegenwoorden maar 2 schijven heb (en geen scsi en verdere zooi) en ook wil ik m'n audio van m'n mobo afhalen etc...maw gewoon een 'kaal' systeem.

De bedoeling is dat ik een minitower met al m'n spul, die genoeg heeft aan een 300W voeding waardoor ik minder last heb van herrie en bovendien milieuvriendelijk bezig ben.

Ik weet dus echter niet of alles erin past....

Onderstaande m'n specs
AMD 3200+ Venice + Zalman CNPS7000B-Cu
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
Radeon 9800 Pro + Zalman VF700-Cu
Netwerkkaart
2 schijven
1 (of misschien 2) DVD reader/writer

Iemand ervaring met soortgelijke gevoelens en/of systeem? Hoe zit het met de koeling van een dergelijk systeem etc. Bepaalde kasten waar jullie goede ervaringen mee hebben?

groet,

Jeffrey

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
k denk niet dat dat gaat passen aangezien je mobo zowieso al te groot is. je hebt daar moederborden voor met max 2 of 3 pci sloten die dus ook een stuk korten zijn...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het zal inderdaad toch een normale kast moeten worden, met normaal bedoel ik dus ATX of misschien zelfs extended ATX (meeste moederborden zijn iets breder tegenwoordig). Dat kan echter ook heel stil en heel compact. Denk eens aan een Antec Sonata, ziet er niet alleen mooi uit, maar heeft een stille 380W voeding en is uitgerust met 12cm fans waardoor je ze bijna niet hoort, maar wel goed koelen. :)

En als je toch perse klein wilt kun je ook nog voor een barebone van bijvoorbeeld Shuttle gaan, daar zit al een moederbord in, dus is dat probleem ook weer opgelost, vrees alleen dat die VF700-Cu op je videokaart daar niet in gaat passen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
ik denk dat je het beste een kleine miditower kunt pakken waar je moederbord inpast (let dan wel op of je dvd speler wel voor je mobo past ivm condensators, daar hoor ik wel vaker problemen mee).

maar pak wel een a-merk kast en geen sweex want dan trilt de kast als je hd's opspinnen

voor de herrie moet je goede fans (papst oid) op 5 of 7 volt laten draaien zijn ze niet te horen

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

• kalechinees
Hmmm, op zicht lijkt die Antec Sonata wel wat. Als ie inderdaad zo stil is als dat ze beweren dat is dat ook misschien een optie.

Iemand toevallig ervaring met deze case? Oja, ik neem aan dat de 2e fan onderin de case aan de voorkant zit... toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/Sonata_3.4view_final.jpg
best nice toch?

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Je zou ook voor een H600 kunnen kijken van AOpen...met een stille 350W voeding (met 12 cm fan vlak boven je cpu). Vooral die zwarte uitvoering ziet er netjes uit vind ik.

reserveringshouder Tesla Model 3

• kalechinees
Die h600 van Aopen vind ik net iets te 'dell' achtig.
Bovendien vertrouw ik meer op Antec betreft cooling dan Aopen... heb er toch een beetje een brakke Cdrom nasmaak van :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kalechinees schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:01:
Ik wil naar een mini tower aangezien ik tegenwoorden maar 2 schijven heb (en geen scsi en verdere zooi) en ook wil ik m'n audio van m'n mobo afhalen etc...maw gewoon een 'kaal' systeem.
Ehh, je wil die connectoren er fysiek afsolderen?
De bedoeling is dat ik een minitower met al m'n spul, die genoeg heeft aan een 300W voeding waardoor ik minder last heb van herrie en bovendien milieuvriendelijk bezig ben.
Hoeveel watt je voeding aankan heeft niets te maken met milieuvriendelijk zijn of niet. Ding gebruikt toch niet meer dan nodig.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-02 17:46

Nitai

Live the life you love.

Terw_Dan schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:28:
[...]

ik denk dat hij gewoon z'n Audio pci kaart eruit trekt :Y)

De Sonata kast is een aanrader. Stil en bijzonder mooi afgewerkt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Nitai schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:58:
[...]

ik denk dat hij gewoon z'n Audio pci kaart eruit trekt :Y)

De Sonata kast is een aanrader. Stil en bijzonder mooi afgewerkt.
Ik weet niet wat dat voor nut heeft kwar grootte of stilte om je audio kaart eruit te trekken maar goed weer ontopic.

Ik zelf ben fan van Coolermaster de laaste serie kasten die ze gemaakt hebben vind ik zelf erg mooi.
Ik zou zeggen zoek een leuk model uit en maak hem stil, de kast zelf maakt geen lawaai, het zijn bijvoorbeeld je disken of je fans. moet het btw een kast zijn die je gaat modden of blijft hij standaard :) want dan kan je ook van die isolatie matten erin stoppen wat ook weer geluid dempend is.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:28:
[...]

Bij de DFI NF4 serie kan je de onboard audio er zo afklikken, dat bedoelt hij denk ik :)
Pagina: 1